Μετά πολλά χρόνια προσπαθειών προχωράει η δημιουργία του τηλεπικοινωνιακού «Τειρεσία». Όπως μεταδίδει η Καθημερινή, αν και οι ιδρυτές της εταιρείας Τηλέγνους αποφεύγουν να τη χαρακτηρίσουν έτσι, εντούτοις η εταιρεία στόχο έχει να εντοπίσει τους περιφερόμενους από δίκτυο σε δίκτυο κακοπληρωτές των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ) Γιώργο Στεφανόπουλο, το πληροφοριακό σύστημα που θα αναπτύξει η εταιρεία Τηλέγνους θα περιλαμβάνει μόνον ένα Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) και ένα ονοματεπώνυμο. Αυτοί που θα καταχωρίζονται θα είναι μόνον όσοι έχουν ληξιπρόθσμες οφειλές άνω των 300 ευρώ. Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο κ. Στεφανόπουλος, η καταγραφή κάποιου στο σύστημα της Τηλέγνους δεν σημαίνει ότι απαραίτητα δεν θα μπορεί να συνδεθεί σε ένα δίκτυο. Η ενδιαφερόμενη εταιρεία ωστόσο θα καταφέρει να σταθμίσει καλύτερα το ρίσκο της, αναλαμβάνοντας μια σύμβαση υψηλής δαπάνης μαζί του. Όσοι πάντως καταχωρίζονται σ' αυτό το σύστημα θα δυσκολεύονται στη συνέχεια να συνάπτουν ακριβά συμβόλαια. Σύμφωνα με τον κ. Στεφανόπουλο, βασικός στόχος της βάσης δεδομένων που θα δημιουργηθεί, θα είναι κυρίως οι συστηματικοί κακοπληρωτές των δικτύων κινητής τηλεφωνίας.
Η Τηλέγνους που έχει λάβει άδεια από την Αρχή θα δημιουργηθεί από τις εταιρείες Cosmote, Cyta Hellas, Vodafone και Wind Hellas, οι οποίες θα κατέχουν ίσα μερίδια (25%). Η Cyta συμμετέχει ως ιδεατός πάροχος κινητής τηλεφωνίας (MVNO), καθώς πουλάει στη λιανική συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας που αποκτά μέσω χονδρικής πώλησης από τη Vodafone.
Σύμφωνα με την ΕΕΚΤ, το 2011 οι προβλέψεις επισφαλών απαιτήσεων ανήλθαν σε 287 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου στο 10,3% του συνολικού τζίρου των εταιρειών του κλάδου. Έκτοτε η Ένωση δεν έχει δώσει νεότερα στοιχεία, αλλά θεωρείται ότι καθώς η κατάσταση στην οικονομία έχει επιδεινωθεί οι επισφαλείς απαιτήσεις έχουν αυξηθεί. Από την άλλη πλευρά, οι επιχειρήσεις πιέζουν τους πελάτες τους να γίνουν περισσότερο συνεπείς, εφαρμόζοντας φραγή των υπηρεσιών τους, από την έκδοση του δεύτερου λογαριασμού που αναμένει εξόφληση. Ο πρώτος καθίσταται ληξιπρόθεσμος, παρόλο που η ΕΕΤΤ έχει ορίσει ως ληξιπρόθεσμες οφειλές εκείνες που δεν καταβάλλονται από τον τρίτο μήνα και μετά. Στο μεταξύ, σχεδόν μια Ελλάδα άλλαξε τον τηλεφωνικό της αριθμό. Σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), από το 2004 που εφαρμόσθηκε για πρώτη φορά η φορητότητα αριθμού, έκτοτε περισσότεροι από 10 εκατ. τηλεφωνικοί αριθμοί έχουν μεταφερθεί μέσω φορητότητας σε άλλο πάροχο. Η φορητότητα αριθμού αφορά στη μετάβαση του συνδρομητή σε άλλο πάροχο τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, διατηρώντας τον ίδιο αριθμό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΤΤ, από τον Μάρτιο 2004 έως και τα τέλη Σεπτεμβρίου 2016 έχουν μεταφερθεί συνολικά 10.119.777 αριθμοί εκ των οποίων οι 5.278.836 στη σταθερή τηλεφωνία και 4.840.941 στην κινητή. Συγκεκριμένα, κατά την τελευταία οκταετία (2008-2015), οι μεταφερθέντες αριθμοί υπερβαίνουν, κατά μέσο όρο, το 1 εκατ. ετησίως, αποδεικνύοντας ότι συνεχώς περισσότεροι συνδρομητές αξιοποιούν τη φορητότητα αριθμού κατά την αναζήτηση ανταγωνιστικών οικονομικών προγραμμάτων.
Η ΕΕΤΤ αναφέρει ακόμη ότι η διαδικασία της φορητότητας που λειτουργεί επιτυχώς χάρις στην Εθνική Βάση Δεδομένων Αναφοράς για τη Φορητότητα (ΕΒΔΑΦ), έχει πλέον αναδειχθεί σε καθοριστικό παράγοντα ανάπτυξης του ανταγωνισμού στη λιανική αγορά τηλεπικοινωνιών, ενθαρρύνοντας τη μετάβαση των καταναλωτών σε διαφορετικούς παρόχους, καθώς και την πρόσβαση σε περισσότερες και πιο προσιτές επιλογές συνδυαστικών υπηρεσιών σε τηλεφωνία και Internet. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι με την ειδική εφαρμογή της ΕΕΤΤ «Βρείτε τον πάροχο ενός αριθμού» που βρίσκεται στον δικτυακό τόπο www.foritotita.gr, οι συνδρομητές μπορούν να ενημερωθούν εάν η κλήση που θα πραγματοποιήσουν είναι εντός ή εκτός δικτύου του παρόχου τους και κατά συνέπεια να εκτιμήσουν τη σχετική χρέωση ανάλογα με το οικονομικό πρόγραμμα που διαθέτουν.