Η πανδημία του κορονοϊού έχει κατασήσει το ιδιωτικής χρήσεως αυτοκίνητο πιο δημοφιλές ως μέσο μεταφοράς. Η τηλεργασία συνέβαλε πάντως στην αποσυμφόρηση των δρόμων του Μονάχου.
Αυτό αποδεικνύεται από νέες έρευνες σχετικά με τις μετακινήσεις στη Βαυαρία οι οποίες διεξήχθησαν για λογαριασμό του τοπικού υπουργείου Μεταφορών, γράφει το περιδικό «Der Spiegel στη νέo του τεύχος.
Σύμφωνα με τις έρευνες αυτές το ποσοστό των μετακινουμένων πολιτών που χρησιμοποίησαν το δικό τους όχημα τον περασμένο Οκτώβριο αποτελούσε το 58% όλων των μετακινήσεων που πραγματοποιήθηκαν. Την περίοδο του περασμένου Μαϊου-Ιουνίου το ποσοστό ήταν 52%, ενώ τον Οκτώβριο του 2017 μόνο 50%. Τα λεωφορεία και τα τρένα επιλέγονται λιγότερο συχνά από ό, τι πριν από τρία χρόνια, όπως και οι συνεπιβιβάσεις, δηλαδή οι μετακινήσεις μέσα στο όχημα άλλου.
Η τάση αυτή για ατομική μετακίνηση με το ιδωτικής χρήσεως αυτοκίνητο το φετινό φθινόπωρο είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή, καθώς, σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών της Βαυαρίας, οι πολίτες, λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, βρίσκονται όλο και λιγότερο χρόνο καθ΄οδόν κάθε μέρα κατά μέσο όρο.
Γι αυτό και η υπουργός Μεταφορών της Βαυαρίας Κέρστιν Σράιερ ζήτησε να συμπεριλάβουν οι πολίτες στις προτιμήσεις τους όλα τα μέσα μεταφοράς. «Ο δρόμος είναι η βάση όλων. Το λεωφορείο και το ραδιοταξί κλήσης χρησιμοποιούν επίσης το δρόμο. Ταυτόχρονα, χρειαζόμαστε ένα ισχυρό τοπικό σύστημα δημόσιων μεταφορών για την επιλογή μέσων μεταφοράς. Δεν υπάρχει αυξημένος κίνδυνος μόλυνσης στις τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες», είπε χαρακτηριστικά στο Spiegel.
Η υπουργός εκτιμά επίσης ότι «οι πρώην μετακινούμενοι οι οποιοι εργάζονται τώρα από το σπίτι λόγω της τηλεργασίας, συνέβαλαν εν μέρει στο να ανακουφίσουν τα αστικά κέντρα όπως είναι το Μόναχο, ιδίως τις Δευτέρες και τις Παρασκευές. Επιπλέον, φαίνεται πως η κυκλοφορία στις ώρες αιχμής κατά τις οποίες μετακινούνται οι εργαζόμενοι αποσυμφορείται», πρόσθεσε η Σράιερ.