Tour operators και μεγάλες αεροπορικές εταιρείες να επεκτείνουμε τη σεζόν για προορισμούς με ήπιο κλίμα, όπως η Κρήτη, η Ρόδος, τα νησιά του Ιονίου αλλά και το city-break πλέον, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μέχρι το τέλος του Νοεμβρίου, ανέφερε ο υπουργός Τουρισμός Βασίλης Κικίλιας, αποκαλύπτοντας ότι επίσης ζητούν να είμαστε έτοιμοι για τουρίστες από τον Μάρτιο.
«Η ανάπτυξη το 2022 και η ευημερία της μέσης ελληνικής οικογένειας περνούν από τον ελληνικό τουρισμό, από το τουριστικό προϊόν. Περιμένουμε πλέον το μεγάλο κομμάτι της τουριστικής δραστηριότητας να ξεκινήσει από την 1η Απριλίου», εκτίμησε ο υπουργός Τουρισμού, μιλώντας στο ΣΚΑΙ και πρόσθεσε πως ως υπουργείο θα στηριχθούν «τα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας και το city break».
«Είναι εμφανές ότι μιλάμε για δημιουργία θέσεων εργασίας, για το μεγάλες επενδύσεις που απορρέουν από το RRF – 320 εκατομμύρια για επενδύσεις στον τουρισμό – είτε από τον ιδιωτικό τομέα και τη μόχλευση από εγχώριες και εξωχώριες επενδύσεις, για τα έργα υποδομής τα οποία γίνονται περιφερειακά στον τουρισμό και εμπλέκουν το Υπουργείο Ανάπτυξης, το Υπουργείο Περιβάλλοντος, το Υπουργείο Εσωτερικών, τους δυο βαθμούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και το Υπουργείο Οικονομικών που έχει τον αιγιαλό«», συμπλήρωσε.
Όπως ανέφερε: «Έχουμε 110,5% αύξηση στις αφίξεις από το εξωτερικό το Σεπτέμβριο του 2021 σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2020» και επανέλαβε ότι οι tour operators ζητούν, να είμαστε έτοιμοι από το Μάρτιο του 2022 στο 100%, «όχι να ζεσταίνουμε τις μηχανές αλλά να έχουμε την δυνατότητα να φέρουμε κόσμο», όπως είπε.
Παράλληλα επεσήμανε: Ο τρόπος με τον οποίο χειριστήκαμε την πανδημία και ειδικά στο ξεκίνημά της, με τα υγειονομικά πρωτόκολλα, τη σοβαρότητα με την οποία λειτούργησε η ελληνική Κυβέρνηση και το Εθνικό Σύστημα Υγείας, το πρόγραμμα εμβολιασμού, έφεραν θετική δημοσιότητα από έξω προς τα μέσα. Την είχαμε ανάγκη μετά από πολλά-πολλά χρόνια. Και πιστώθηκαν, φυσικά, στην ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας που είναι ο τουρισμός».
Και υπογράμμισε ότι «ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην περσινή σεζόν βγήκε και είπε 14 Μαΐου ανοίγουμε, αυτοί είναι οι κανόνες, αυτά είναι τα πρωτόκολλα και δεν αλλάζει αυτό. Το πιστωθήκαμε ως χώρα στο τουριστικό μας προϊόν για το 2021 και το ότι μείναμε και το 2020 πέντε μήνες ανοιχτοί, όταν οι υπόλοιπες μεσογειακές χώρες ήταν κλειστές ως προς τον τουρισμό. Και εμείς κάναμε ένα υπολογισμένο σχεδιασμό του πώς θα στηρίξουμε υγειονομικά τα νησιά μας και τους τουριστικούς προορισμούς, έτσι ώστε να έρθουν επισκέπτες».
«Πέτυχε, λοιπόν, αυτό και βλέπετε ότι με σοβαρότητα, με πρόγραμμα και με στρατηγικές κινήσεις χτίζεται προσθετικά πλεόνασμα στην ελληνική οικονομία από τον τουρισμό», τόνισε και γνωστοποίησε ότι «θα τρέξουμε καμπάνια με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, σε συνεργασία και με την Marketing Greece και με τις Περιφέρειες και τους Δήμους για αυτούς τους τρεις μήνες, φωτίζοντας το city-break. Ζητούν οι ξένοι tour operators και τα γραφεία και ψηφιακά πλέον, να συμβληθούν και να έρθουν στην Ελλάδα».
Σύμφωνα με τον Υπουργό σπάει στη μέση η καμπάνια και ξεκινάμε μέσα στο χειμώνα για να μετρήσουμε και ποια μπορεί να είναι τα έσοδα δυνητικά από αυτό το κομμάτι. «Είτε μιλάμε για γαστρονομικό τουρισμό, είτε για οινοτουρισμό, είτε για θρησκευτικό τουρισμό, είτε για city break, είτε για αθλητικό τουρισμό σε μεγάλα events όπως είναι ο μαραθώνιος, για παράδειγμα, που μπορεί να φέρουν κόσμο, για τις γαλλικές σχολικές διακοπές που είναι 8 εβδομάδες μέσα το χειμώνα, για το σύνολο του Σεπτεμβρίου που ήταν ο μήνας που ταξιδεύουν οι Ισραηλινοί».
Τέλος, μεταξύ άλλων σημείωσε ότι «θέλουμε να κάνουμε συμφωνίες με την EasyJet, τη Jet2 και τους tour operators από την Αγγλία, για να έρθουν εδώ νωρίτερα, με Γερμανούς και Αυστριακούς λίγο αργότερα και μετά με τις ανατολικές χώρες».