Στις σοβαρές ελλείψεις που είχε εντοπίσει μετά από έλεγχο στην Εθνική Πινακοθήκη το 2012, την περίοδο που κλάπηκαν ένας πίνακας του Πικάσο και ένας του Μοντριάν, αναφέρθηκε ο πρώην Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής. Όπως τόνισε τότε υπήρχε μόνο ένας φύλακας, ενώ τα συστήματα συναγερμού δεν λειτουργούσαν γιατί δεν είχαν μπαταρίες.
«Το 2012 ήμουν Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης. Τότε διέταξα κατεπείγουσα έρευνα για τις διοικητικές ευθύνες για την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη. Πραγματικά υπήρχε πρόβλημα φυλάξεως. Υπήρχε μόνο ένας φύλακας. Είχαν έλλειψη προσωπικού», δήλωσε στην ΕΡΤ ο Λέανδρος Ρακιντζής.
Ο διαπρεπής νομικός σημείωσε χαρακτηριστικά: «Oι φύλακες χρησιμοποιούνταν στην γκαρνταρόμπα λόγω ελλείψεως προσωπικού. Μέχρι και μπαταρίες δεν είχαν τα κινητά τους ή τα συστήματα συναγερμού. Όλα αυτά τα κατέγραψα σε μια έκθεση. Υπεβλήθησαν πειθαρχικές ποινές στο κατώτερο προσωπικό. Από εκεί και πέρα έκλεισε η Πινακοθήκη».
«Συγχαίρω και την αστυνομία που βρήκε τα έργα και τον δράστη και ελπίζω να λάβουν τώρα μέτρα για να αποφύγουμε τέτοια γεγονότα», πρόσθεσε, ενώ απαντώντας στις ερωτήσεις για την κατάσταση που επικρατούσε στην Εθνική Πινακοθήκη εννέα χρόνια πριν, ο πρώην Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης είπε: «Δεν ξέρω αν ήταν στοχευμένη η κλοπή του Πικάσο ή αν κλάπηκε από εκεί επειδή ήταν κοντά στην είσοδο. Πάντως εκείνο που είναι βέβαιο είναι ότι τέτοιο διακεκριμένο έργο δεν μπορεί να πωληθεί στην αγορά».
«Κατόπιν της εκθέσεως μου μετά ελήφθησαν μέτρα. Στην Πινακοθήκη μπαινοβγαίνουν διάφοροι. Δεν μπορείς να ξέρεις πώς επιλέγουν τα έργα και πως τα κλέβουν. Έχω δικάσει διάφορες κλοπές ως αρεοπαγίτης και παλαιότερα. Πάντα βρίσκονται οι κλεμμένοι πίνακες, αλλά δυστυχώς παθαίνουν ζημιές. Αυτό είναι το ατύχημα», πρόσθεσε.
Σε ότι αφορά την διαλεύκανση της υπόθεσης ανέφερε ότι «πλέον προχωράμε με πιο σύγχρονα μέσα: παρακολουθήσεις, κάμερες. Η αστυνομία έχει προχωρήσει πάρα πολύ και εξιχνιάζει εγκλήματα. Πάντως όλοι πρέπει να έχουμε το μυαλό μας και να δαπανούμε χρήματα για να κρατήσουμε το επιθυμητό επίπεδο ασφαλείας».
Σχολιάζοντας τις φήμες που είχαν κυκλοφορήσει στην αρχή του χρόνου για την τότε εξιχνίαση της υπόθεσης ο κ. Ρακιντζής απάντησε ότι είχε γράψει σχετικό άρθρο και αναφέρθηκε στον ρόλο του υποκόσμου.
«Ξέρετε υπάρχει ένα διεθνές κύκλωμα που διακινεί τέτοια έργα. Για παράδειγμα, τα κλεμμένα έργα των Ναζί βρέθηκαν μετά από 50 – 70 χρόνια. Κυκλοφορούν, αλλά σε κάποια φάση κάποια πληροφορία έρχεται σε γνώση της αστυνομίας και εντοπίζεται το έργο τέχνης. Υπάρχουν διεθνείς συμβάσεις που προστατεύουν τέτοια έργα και δεν μπορούν να βγουν στην ελεύθερη αγορά. Υπάρχουν και έργα που δεν βρέθηκαν ποτέ, γι’ αυτό και πρέπει να διαφυλάξουμε τους καλλιτεχνικούς μας θησαυρούς. Και πάλι συγχαρητήρια στην αστυνομία».