«Θα εξετάσουμε το θέμα της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού στους εκπαιδευτικούς όταν το κάνουν οι ειδικοί και μας δώσουν σχετικές οδηγίες, καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν έχει την αρμοδιότητα να εισηγηθεί κατά πόσο είναι αυτό απαραίτητο» δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, η οποία πρόσθεσε ότι «στην επιστημονική συζήτηση περί υποχρεωτικότητας δεν θα υπεισέλθει το υπουργείο».
Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα ανέφερε ότι «οι εκπαιδευτικοί έχουν σπεύσει να εμβολιαστούν. Μπορεί να αγγίζει και το 70% το ποσοστό των εμβολιασμένων εκπαιδευτικών. Επειδή αντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντικό είναι να είναι θωρακισμένη η εκπαιδευτική κοινότητα το Υπουργείο είναι έτοιμο για κάθε ενδεχόμενο για την καλύτερη δυνατή διαχείριση».
Στο ερώτημα εάν προβληματίζονται στο Υπουργείο Παιδείας για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο με δεδομένη την μετάλλαξη Δ και το πόσο ευάλωτα είναι τα παιδιά η υφυπουργός Παιδείας εκτίμησε ότι η καινούρια εκπαιδευτική χρονιά θα ξεκινήσει καλύτερα και με τις μεταρρυθμίσεις που θα βελτιώσουν την απόδοση του δημόσιου σχολείου και υγειονομικά, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα είναι πολύ καλύτερα προστατευμένοι».
Για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση και το θέμα της αξιολόγησης η κυρία Μακρή διευκρίνισε ότι «υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας στην αξιολόγηση, 2-3 αξιολογητές και περιθώριο για ενστάσεις. Για θέματα αρχής είναι απαραίτητη η αξιολόγηση. Και οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί και η Πολιτεία συμφωνούν πως είναι απαραίτητο να γίνει. Το νομοσχέδιο είναι στην διαβούλευση. Η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Υπάρχουν 4 βαθμολογίες. Αν ο εκπαιδευτικός κριθεί μη ικανοποιητικός, θα έχει επιμόρφωση, δεν θα στερηθεί τον μισθό του, ούτε την δυνατότητα προαγωγών του ή μεταθέσεων».
Και συνέχισε: «Αυτό δεν ισχύει για τα στελέχη, που βρίσκονται σε διευθυντικές θέσεις, σε αυτούς η αξιολόγηση θα έχει σημασία» τόνισε και πρόσθεσε «οι εκπαιδευτικοί στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι επαρκέστατοι. Η ανταπόκρισή τους στην πανδημία, ότι έφεραν σε πέρας το έργο της τηλεκπαίδευσης, οφείλεται στην διάθεση τους να συνεισφέρουν, στον επαγγελματισμό και στην αγάπη για αυτό που κάνουν, άρα δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν».
Για τα βιβλία
«Οι προδιαγραφές και τα κριτήρια τίθενται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Κάθε σχολείο θα διαλέγει ποιο βιβλίο από αυτά που επέλεξε το ΙΕΠ θέλουν να διδαχθεί που θα υπάρχει και σε ψηφιακή μορφή. Πρόκειται για αναβάθμιση και ενδυνάμωση της δημόσιας εκπαίδευσης».
Στο ερώτημα εάν μετατίθεται η ευθύνη στον εκπαιδευτικό η Υφυπουργός Παιδείας απάντησε ότι «πιστεύουμε στους εκπαιδευτικούς και στην αυτονομία των μονάδων, έχουν την επιστημονική επάρκεια και την παιδαγωγική αντίληψη να αναλάβουν οι ίδιοι τις ευθύνες. Αυτός ο ασφυκτικός κρατικός εναγκαλισμός που αφορούσε ακόμα και στις δραστηριότητες των σχολικών μονάδων, ήταν σε βάρος των εκπαιδευτικών και της δημόσιας παιδείας αλλά και μειωτικός για τους εκπαιδευτικούς».
Κληθείσα να σχολιάσει την αναφορά του Πρωθυπουργού περί υγειονομικού σαμποτάζ στη συνέντευξή του στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ δήλωσε «δεν είναι βαριά έκφραση όταν ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός Υγείας δηλώνει μόνος του ότι δεν έχει κάνει το εμβόλιο γιατί δεν είναι δοκιμασμένο; Όταν δεν αποδοκιμάζεται επίσημα η φωνή του, και έχει μια ασυλία, έχει μια βαρύτητα. Όχι μόνο επειδή είναι γιατρός και τέλεσε αναπληρωτής Υπουργός Υγείας αλλά γιατί είναι συνειδητή επιλογή να υπάρχει και αυτή η φωνή για να καλύπτονται και αυτοί που για λόγους δικούς τους, δεν θέλουν να εμβολιαστούν».