Με περισσότερα από 1.000.000 έργα τέχνης και 100.000 καλλιτέχνες η πλατφόρμα της Artsy είναι το απόλυτο «αφεντικό» στον ψηφιακό χώρο. Ο κορυφαίος διαδικτυακός εμπορικός τόπος πραγματοποιεί δημοπρασίες με τις τιμές των έργων να κυμαίνονται από 100 έως 1.000.000 δολάρια. Το παγκόσμιο lockdown έστρεψε μάλιστα ακόμη περισσότερους επιχειρηματίες στην πλατφόρμα, δημιουργώντας ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον με ευκαιρίες για το φιλότεχνο κοινό. Η επικείμενη ψηφιακή πώληση με τίτλο «Artsy x Capsule Auctions: Modern and Contemporary Masters» περιλαμβάνει αστέρες του 20ου και 21ου αιώνα με έργα των Hank Willis Thomas, Tracy Emin, Banksy και Έλληνες διεθνείς, όπως ο Λουκάς Σαμαράς και ο Γιάννης Κουνέλλης. Διατρέχοντας τους προσφερόμενους λαχνούς, προτείνουμε μια σειρά έργων σε τιμές ευκαιρίας. Οι προσφορές θα κλείσουν την Πέμπτη 7 Ιανουαρίου στις 12:00 μ.μ.
Pablo Picasso «Ταύροι και ταυρομάχοι» (Toros y Toreros), 1961, λαχνός 3
Το πρώτο «γράμμα» στο αλφαβητάρι της σύγχρονης τέχνης έχει το όνομα του παραγωγικού και ακούραστου Ισπανού, που επηρέασε όσο κανείς την πορεία της καλλιτεχνικής σκηνής του 20ου αιώνα. Ορμώμενος από την αφρικανική και την ιβηρική τέχνη, αφομοίωσε δημιουργικά τις τεχνοτροπικές εξελίξεις της εποχής για να βάλει την προσωπική του σφραγίδα σε μια σειρά από έργα που διατρέχουν τη ζωγραφική, τη χαρακτική, τη γλυπτική, την κεραμική, το θέατρο και το δημόσιο χώρο. Η προσφερόμενη λιθογραφία σε χαρτόνι είναι στη διάσταση 53,8 × 43,7 εκ. (έκδοση 298/300) με εκτιμώμενη τιμή 1.500 έως 2.500 δολ. Ως την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές η τρέχουσα προσφορά είναι 3.000 δολ.
David Hockney «Maurice Payne», 1971, λαχνός 12
Κατά την προσωπική μας άποψη, ο Χόκνει είναι ο Πικάσο του 21ου αιώνα. Πατά γερά στη ζωγραφική παράδοση και με το ψηφιακό του έργο ανοίγεται πρώτος αυτός στο μέλλον της ψηφιακής τέχνης. Αφού μετακόμισε στην Καλιφόρνια, στα τέλη του 1963, ο Hockney άρχισε να ζωγραφίζει σκηνές που απεικονίζουν πισίνες, φοίνικες και το ηλιόλουστο περιβάλλον της περιοχής. Πειραματίζεται με τη φωτογραφία, στα μέσα της δεκαετίας του 1970, χρησιμοποιώντας Polaroids και εκτυπώσεις. Δαιμόνιος καλλιτέχνης, ο Hockney δοκιμάζεται σε κάθε νέο μέσο, όπως μηχανήματα φαξ, φωτοαντιγραφικά λέιζερ, υπολογιστές, τελευταία στο iPhone και στο iPad. Μέρος ενός σετ περιορισμένης έκδοσης, το τύπωμα σε χαρτί J. Green και διάσταση 90,8 × 71,1 εκ., έχει αρχική τιμή 3.000 δολ. Η τιμή του είναι χαμηλή γιατί δε φέρει υπογραφή και είναι εκτός κορνίζας.
Λούκας Σαμαράς, άτιτλο, 1965, λαχνός 24
Από τα μεγαλύτερα ονόματα της σύγχρονης τέχνης, ο Σαμαράς έχει τεράστια περιθώρια ανόδου στη μελλοντική αγορά. Αν και είναι διεθνώς αναγνωρισμένος σε μια ποικιλία μέσων, ο καλλιτέχνης είναι γνωστότερος για τα κλασικά πια φωτογραφικά αυτπορτρέτα του. Ο Σαμαράς καινοτόμησε με μια προσωπική τεχνική σε φιλμ Polaroid για να παραμορφώσει στις φωτογραφικές εικόνες που παρήγαγε τμήματα του προσώπου ή του σώματός του. Σε αυτό το έργο χρησιμοποιεί μοιρογνωμόνια, μολύβια, βαμβάκι, γυαλί, σύρμα ψαρέματος, καρφιά, πέτρες και συνθετικά μαλλιά μέσα σε ξύλινο κουτί και πλεξιγκλάς (50,1 × 69,8 × 27,3 εκ.). Η τρέχουσα προσφορά βρίσκεται στις 14.000 δολ.
Γιάννης Κουνέλλης, χωρίς τίτλο (από το portfolio "The Frozen Leopard" II), 1992, λαχνός 42
Ταυτισμένος με την Arte Povera από τη δεκαετία του 1960, ο Γιάννης Κουνέλλης εξερευνά την αποξένωση που είναι εγγενής στη σύγχρονη κοινωνία, αντιπαραθέτοντας υλικά του αστικού πολιτισμού με σύμβολα και αξίες του προ-βιομηχανικού κόσμου. Χρησιμοποιώντας ταπεινά υλικά όπως βαμβάκι, μαλλί, κάρβουνο, σακιά, ράφια και ρούχα, το έργο του Kounellis έχει έντονα σκηνογραφικό χαρακτήρα. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε ένα έργο του 1971 που διερευνά τη σχέση μεταξύ της ιστορίας και της σύγχρονης εμπειρίας, ο Κουνέλλης αναπαράγει το ορατόριο από τα Κατά Ματθαίον Πάθη του Μπαχ δίπλα σε έναν πίνακα. Τούτη η λιθογραφία σε χειροποίητο χαρτί είναι μέρος ενός σετ περιορισμένης έκδοσης (αριθμ. 60), με αρχική τιμή 400 δολ.
Per Kirkeby, χωρίς τίτλο (από το portfolio "Lettre International"), 1992, λαχνός 46
Από τους πιο διάσημους καλλιτέχνες της Σκανδιναβίας, ο Kirkeby επηρεάστηκε από τις επιστημονικές του ρίζες – αρχικά σπούδασε γεωλογία - καθώς και από τα έντονα χειρονομιακά έργα των αφηρημένων εξπρεσιονιστών που συνδύασε με τις αρχές της βυζαντινής εικονογραφίας. Δημιούργησε προσωπικά έργα και το μότο του ήταν η αποδοχή στο καινούργιο: «Ο ρόλος της τέχνης είναι να δεχτούμε ότι τα πράγματα καταρρέουν. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να εμφανιστεί κάτι νέο». Για το λόγο αυτό δεν είναι ενταγμένος σε μία κατηγορία, απολύτως συνεπής στο ξεκίνημα μιας γόνιμης διαδρομής (υπήρξε μέλος της ριζοσπαστικής ομάδας Fluxus). Αυτή η ακουατίντα και ανάγλυφη εκτύπωση σε χειροποίητο χαρτί (έκδοση 40), έχει διάσταση 70 × 100 εκ. κι αρχική τιμή τα 700 δολ. Είναι μέρος ενός σετ περιορισμένης έκδοσης, υπογεγραμμένο και αριθμημένο "XVIL".
Valerio Adami «Τhe Flageolet», 1990, λαχνός 102
Διεθνώς αναγνωρισμένος για τους σαγηνευτικούς και κρυπτικούς πίνακές του, μέσω των οποίων σχολιάζει το δυτικό πολιτισμό και τη σύγχρονη κοινωνία. Βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα ιδιώματα της Pop Art, με εντυπωσιακά, πλακάτα χρώματα και εικονογραφία που παραπέμπει στα κόμικς. Χρησιμοποιεί συγκεκριμένες εικόνες με ξεχωριστούς συμβολισμούς όπως μια λίμνη για να δηλώσει το υποσυνείδητο ή μια γυναίκα σε μια βάρκα, που αναφέρεται στο πέρασμα της ζωής. Το έργο είναι μέρος ενός σετ περιορισμένης έκδοσης (αριθμ. 150) στη διάσταση 70 × 90 εκ. και η τρέχουσα προσφορά βρίσκεται στα 350 δολ.
Banksy «Peckham Rock», 2019, λαχνός 112
Τι να πεις γι’ αυτό το «brand» που οι τιμές των έργων του δεν γνωρίζουν ταβάνι. Ο μόνος εχθρός του Banksy δείχνει ο εαυτός του κι αν δεν επιχειρήσει κάτι αυτοκαταστροφικό, οτιδήποτε φέρει την υπογραφή του ισοδυναμεί με χρυσό στο χρηματιστήριο της τέχνης. Το συγκεκριμένο έργο – από τα πιο εμπνευσμένα που απηχούν το πνεύμα του - προσφέρεται χαμηλά γιατί είναι πολλαπλό χωρίς έκδοση. Τυπωμένο σε ξύλο και στη διάσταση 12,7 × 17,8 εκ., έχει τρέχουσα προσφορά 600 δολ.
Δείτε όλους τους λαχνούς εδώ