Δύο δεσμευτικές προσφορές και αντίστοιχες εγγυητικές κατετέθησαν σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες στον διαγωνισμό του ειδικού διαχειριστή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την Onex του Πάνου Ξενοκώστα και την Pyletech Shipyards θυγατρική του Ομίλου North Star του Θεόφιλου Πριόβολου.
Η εξέταση των προσφορών έχει ξεκινήσει και σύμφωνα με παράγοντες κοντά στη διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός της ημέρας, οπότε θα ανακηρυχθεί ο πλειοδότης για το αμυντικό σκέλος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Σύμφωνα δε με πληροφορίες από κύκλους της Onex, η συμμετοχή της είναι συμβολική και η εγγυητική κατατέθηκε λόγω της κλειστής διαδικασίας του διαγωνισμού ώστε να διατηρήσει το έννομο συμφέρον παρακολούθησης και επέμβασης αν αυτό απαιτηθεί στην συνέχεια της διαδικασίας.
Ο διαγωνισμός αφορά το στρατιωτικό κομμάτι, έκτασης 400 στρεμμάτων ενώ οι λόγοι που η Onex οδηγήθηκε σε αυτή την επιλογή αφορούν στις διαδικασίες και τον χρόνο απόσβεσης της επένδυσης καθώς θεωρούν ότι δεν έχουν δοθεί εξηγήσεις και λύσεις σε θέματα λειτουργίας του Ναυπηγείου ούτε εύλογο χρονικό διάστημα για το πότε θα ξεκινήσει η λειτουργία του, ενώ οι άμεσες κεφαλαιακές ανάγκες φθάνουν τα 25 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, απαιτείται η δέσμευση της εγγυητικής , ισόποσης με το τίμημα, για όσο χρονικό διάστημα απαιτηθεί μέχρι την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και την υπογραφή της σύμβασης, διαδικασία που αναμένεται να απαιτήσει τουλάχιστον ένα εξάμηνο.
Επιπρόσθετα απαιτείται η καταβολή προστίμων 10.000.000 ευρώ εντός μηνός για την τακτοποίηση των –μέχρι σήμερα αυθαιρέτων– κτισμάτων που βρίσκονται μέσα στην έκταση και 1.000.000 ευρώ για την έκδοση άδειας πυρασφάλειας.
Επίσης ο προτιμητεός επενδυτής πρέπει να προσλάβει έναν ικανό αριθμό εργαζομένων, περίπου 300-400 με δαπάνη μισθοδοσίας περί τα 800.000 ευρώ σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς κάθε μήνα, για όσους μήνες χρειαστούν μέχρι να κλειστούν νέες δουλειές.
Ακόμη να πληρώσει 10.000.000 ευρώ για να γίνουν οι απολύτως απαραίτητες επισκευές και συντηρήσεις μηχανημάτων και εξοπλισμού.
Όσον αφορά δε την πέμπτη δεξαμενή χωρητικότητας 500.000 τόνων, χρειάζεται επισκευές άνω των 40 εκατ ευρώ για να λειτουργήσει καθώς αντιμετωπίζει τρία σοβαρά ζητήματα που τη καθιστούν μη λειτουργική και μη επισκεύασιμη με οικονομικοτεχνικά κριτήρια.
Ειδικότερα, τα αγκύρια συγκράτησης του πυθμένα της δεξαμενής έχουν αστοχήσει, καθιστώντας αδύνατη τη στεγανοποίηση της δεξαμενής, χωρίς τη συνεχή απάντληση νερών με μηχανικά μέσα (αντλίες), η θύρα της Δεξαμενής (Θυρόπλοιο) έχει καταστραφεί και έχει βυθιστεί και το αντλιοστάσιο άντλησης και απάντλησης υδάτων βρίσκεται εκτός λειτουργίας εδώ και χρόνια.
Τέλος και η δεξαμενή Νο 4 λειτουργεί οριακά και αντιμετωπίζει προβλήματα στεγανότητας σε διάφορα σημεία της.