«Καλύτερο σχολείο με κλειστές αίθουσες δεν γίνεται», τόνισε σε δήλωσή της η Ν. Κεραμέως, σημειώνοντας ότι από τον ΣΥΡΙΖΑ τα σχολεία γίνονται αντιληπτά «ως πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης» και οι μαθητές «ως ευκαιρία κομματικής πελατείας».
Η υπουργός Παιδείας, σχολιάζοντας δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις καταλήψεις, υπογράμμισε πως «όταν η αυτονόητη ανάγκη κάλυψης των χαμένων διδακτικών ωρών και η πρόσβαση στην εκπαίδευση βαφτίζεται «καταστολή», κάτι δεν πάει προφανώς καλά».
Η κα Κεραμέως ανέφερε ακόμα για το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης πως «δεν ενδιαφέρουν οι ανάγκες και η μόρφωσή τους (σ.σ. των μαθητών), ούτε και οι θυσίες των γονιών τους. Προέχει η συστηματική παραπληροφόρηση και η καπηλεία των προβληματισμών και των ελπίδων τους στο βωμό του κομματικού οφέλους. Γι' αυτό και προτιμούν το χειρότερο όλων των σχολείων: το κλειστό».
Η υπουργός Παιδείας επισήμανε ότι αποτελεί χρέος «να αφουγκραζόμαστε αγωνίες, να προσαρμοζόμαστε στην υγειονομική κρίση και να αναζητούμε λύσεις». «Πολλά μπορούν να γίνουν στα σχολεία μας για να ανταποκριθούν στις μεγάλες δυνατότητες των μαθητών και τις προσδοκίες όλων, για να γίνουν καλύτερα. Αλλά καλύτερο σχολείο με κλειστές αίθουσες δεν γίνεται», κατέληξε η κα Κεραμέως.
Τα 4 μέτρα του Υπουργείου Παιδείας για να σταματήσουν οι καταλήψεις
Με την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση και απουσίες για όσους μαθητές παρεμποδίζουν την διεξαγωγή μαθημάτων, προβλέπουν, μεταξύ άλλων, οι παρεμβάσεις του Υπουργείου Παιδείας προκειμένου να μπει τέλος στο φαινόμενο των καταλήψεων. Στο μεταξύ στα σχολεία της Δυτικής Μακεδονίας μέσα σε μόλις ημέρα τα μισά από τα σχολεία που τελούσαν υπό κατάληψη επέστρεψαν σε λειτουργία.
Συγκεκριμένα, ανακοινώθηκε ότι με απόφαση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως και της υφυπουργού Σοφίας Ζαχαράκη, προβλέπονται τα κάτωθι:
1. Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, τα σχολεία υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές.
2. Μαθητές που παρεμποδίζουν τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λαμβάνουν απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας.
3. Η απουσία μαθητή από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό, προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.
4. Κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της περιφερειακής διεύθυνσης Εκπαίδευσης, οι σχολικές μονάδες που τελούν σήμερα υπό κατάληψη είναι οι μισές σε σχέση με χθες και λιγότερες από 40 συνολικά στην Κεντρική Μακεδονία.
«Ήδη σε σχολεία στη Θεσσαλονίκη, το Κιλκίς και τη Χαλκιδική ξεκίνησε η τηλεκπαίδευση και αύριο υποχρεωτικά κάθε σχολείο, όπου υπάρχει παρεμπόδιση του εκπαιδευτικού έργου, θα παρέχει σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση», δήλωσε στο ΑΠΕ ο διευθυντής εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Κόπτσης, προσθέτοντας ότι στην Πέλλα και το Κιλκίς δεν υπάρχουν σχολεία υπό κατάληψη.