Ο Ντ. Τραμπ θα επιβάλει δασμούς 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα επικαλούμενος λόγους εθνικής ασφαλείας

Ο Ντ. Τραμπ θα επιβάλει δασμούς 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα επικαλούμενος λόγους εθνικής ασφαλείας

Η κυβέρνηση του αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ σχεδιάζει να επιβάλλει νέους δασμούς ύψους έως και 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, επικαλούμενη την προστασία της εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ, έγραψε την Τετάρτη η εφημερίδα The Wall Street Journal επικαλούμενη στελέχη μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η πληροφορία αυτή αποκαλύπτεται καθώς ο Τραμπ χαρακτηρίζει τις εμπορικές σχέσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση άνισες κι ενώ σε λίγες ημέρες τερματίζεται η ισχύς της προσωρινής εξαίρεσης της ΕΕ από τους δασμούς στον χάλυβα (25%) και στο αλουμίνιο (10%) που έχει επιβάλει η κυβέρνησή του.

Την πληροφορία είναι σε θέση να επιβεβαιώσει και το πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς, επικαλούμενο έναν αμερικανό κυβερνητικό αξιωματούχο και τρία στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η The Wall Street Journal υπενθυμίζει στο δημοσίευμά της ότι ο Τραμπ ήδη «έχει χρησιμοποιήσει μια νομική πρόνοια γνωστή με το όνομα Άρθρο 232 για να επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου» και προσθέτει πως «πλέον η κυβέρνηση (Τραμπ) σχεδιάζει να αρχίσει έρευνα για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα» βασιζόμενη στο ίδιο νομικό εργαλείο, και είναι «πολύ πιθανή η επιβολή δασμών»

Νωρίτερα, ο Τραμπ ανέφερε μέσω Twitter ότι «προσεχώς» θα ανακοινωθούν «μεγάλα νέα για τους υπέροχους εργαζόμενους της αυτοκινητοβιομηχανίας μας», έπειτα από «δεκαετίες που χάνατε τις δουλειές σας προς όφελος άλλων χωρών», προσθέτοντας πως «αρκετά περιμένατε».

Ο Αμερικανός πρόεδρος έχει απειλήσει επανειλημμένα να επιβάλλει τιμωρητικούς δασμούς για να προστατεύσει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία και στο στόχαστρό του βρίσκεται ειδικά η Γερμανία, το τεράστιο πλεόνασμα της οποίας στο ισοζύγιο των τρεχουσών εμπορικών συναλλαγών με τις ΗΠΑ εξαγριώνει τον ρεπουμπλικάνο πρόεδρο.
Για τον Τραμπ, τα αμερικανικά αυτοκίνητα πλήττονται από πολύ υψηλότερους δασμούς σε σύγκριση με εκείνους που επιβάλλονται στα ευρωπαϊκά.

Οι ευρωπαϊκοί δασμοί στα εισαγόμενα αυτοκίνητα από τις ΗΠΑ και άλλες χώρες εκτός ΕΕ πράγματι ανέρχονται στο 10%, ενώ οι αμερικανικοί δασμοί στα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Ευρώπη είναι μόλις 2,5%.

Πάντως, στον ίδιο τομέα, οι ΗΠΑ επιβάλλουν δασμούς στα εισαγόμενα ανοιχτά φορτηγάκια ύψους 25%, ενώ στην ΕΕ οι δασμοί στα εισαγόμενα ημιφορτηγά αυτού του είδους είναι πολύ χαμηλότεροι, 14% κατά μέσο όρο.

Ο Τραμπ έχει ειδικά στο στόχαστρό του μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BMW, που θεωρείται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στις ΗΠΑ από το 2011, βάσει της αξίας των εξαγωγών της.

Η Mercedes-Benz εξάλλου το 2017 παρήγαγε στο εργοστάσιό της στην Τασκαλούσα (Αλαμπάμα) 286.000 αυτοκίνητα που εξήγαγε σε πάνω από 135 αγορές παγκοσμίως.

Το 2017, οι ΗΠΑ εισήγαγαν συνολικά 8,271 εκατομμύρια αυτοκίνητα, 2,44 εκατ. από το Μεξικό και 1,826 εκατ. από τον Καναδά, τους δύο εταίρους τους στη συμφωνία ελεύθερων εμπορικών συναλλαγών της περιοχής της Βόρειας Αμερικής (NAFTA). Ακολούθησαν τα αυτοκίνητα που εισήχθησαν από την Ιαπωνία (1,725 εκατ.), τη Νότια Κορέα (929.419), τη Γερμανία (491.587) και το Ηνωμένο Βασίλειο (213.321).

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι έδωσε εντολή στον υπουργό Εμπορίου της κυβέρνησής του να εξετάσει το ενδεχόμενο να διενεργηθεί έρευνα για τις συνέπειες των εισαγωγών αυτοκινήτων στην εθνική ασφάλεια, που ενδέχεται να οδηγήσει στην επιβολή δασμών.

«Έδωσα οδηγία στον υπουργό Εμπορίου, Ουίλμπουρ Ρος να εξετάσει την πιθανότητα έναρξης έρευνας βάσει του Άρθρου 232 για τις εισαγωγές αυτοκινήτων και ανταλλακτικών, για να προσδιοριστούν οι επιπτώσεις τους στην εθνική ασφάλεια της Αμερικής», ανέφερε ο Τραμπ σε ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα ο Λευκός Οίκος μετά τη συνάντηση του με τον Ρος.

«Βιομηχανίες-κλειδιά όπως αυτή των αυτοκινήτων και των ανταλλακτικών αυτοκινήτων είναι κρίσιμες για το σθένος μας ως Έθνος», πρόσθεσε.

Κυβερνητικός αξιωματούχος δήλωσε πριν από την ανακοίνωση πως η κίνηση έχει στόχο να ασκηθεί πίεση στο Μεξικό και τον Καναδά προκειμένου να κάνουν περισσότερες παραχωρήσεις στις συνομιλίες για τη NAFTA, αλλά και στην Ιαπωνία και στην ΕΕ, που εξάγουν εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα στις ΗΠΑ κάθε χρόνο.

 

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ