Εξήντα λεωφορειακές γραμμές στην περιφέρεια της Αττικής αναλαμβάνουν τα ΚΤΕΛ Αττικής σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ. με τις συγκεκριμένες γραμμές να δίνονται σταδιακά μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, για χρονική διάρκεια δύο ετών.
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η συνεργασία ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ Αττικής εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό για την άμεση ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού που περιλαμβάνει επίσης:
- Προμήθεια 300 λεωφορείων ηλικίας έως 10 ετών μέσω leasing
- Διενέργεια προσλήψεων οδηγών, μηχανοδηγών και τεχνιτών σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ
Για την αντιμετώπιση της πανδημία και ιδιαίτερα για τον περιορισμό της μέγιστης επιτρεπτής πληρότητας των οχημάτων σε ποσοστό 65%, καθίσταται επιτακτική η αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων λεωφορείων και τρόλεϊ, για την αποφυγή φαινομένων συνωστισμού, ενώ στη διάθεση του επιβατικού κοινού θα τεθούν και επιπλέον λεωφορεία, με τη μέθοδο του leasing.
Συνολικά για αυτό το σκοπό θα ενταχθούν στο στόλο του ΟΑΣΑ 200 αστικά λεωφορεία εκ των οποίων 164 κανονικά (12 μέτρων), 30 αρθρωτά (18 μέτρων) και 6 μικρολεωφορεία (8 μέτρων).
Το ετήσιο κόστος ανάθεσης συγκοινωνιακού έργου στην ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε. το οποίο θα καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό ανέρχεται σε 24.131.018 ευρώ. Το κόστος αυτό έχει υπολογιστεί με προσφερόμενη τιμή 1,41 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο.
Με την ανάθεση των περιφερειακών γραμμών:
– 200 οχήματα και 550 επιπλέον οδηγοί εντάσσονται σε ημερήσια βάση στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών αρμοδιότητας ΟΑΣΑ
– Επιτυγχάνεται το 100% της εκτέλεσης των δρομολογίων με βελτιωμένες χρονοαποστάσεις.
– Μειώνονται οι χρόνοι αναμονής στις στάσεις σε όλο το δίκτυο του ΟΑΣΑ
Με την εξοικονόμηση πόρων (οχήματα και οδηγοί) θα βελτιωθούν σημαντικά τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των λεωφορειακών γραμμών στον αστικό ιστό της Αθήνας οι οποίες εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό επιβατών και περιλαμβάνουν πολλαπλές μετεπιβιβάσεις (γραμμές κορμού, κεντρικές, διακεντρικές γραμμές και τροφοδοτικές γραμμές).
Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι τα κόμιστρα παραμένουν τα ίδια ενώ όλα τα έσοδα από τα εισιτήρια, αποτελούν έσοδα του ΟΑΣΑ. Το έργο που ανατίθεται αντιστοιχεί ετησίως:
• σε 17,1 εκ. οχηματοχιλιόμετρα, ήτοι
• στο 19,97% του οδικού συγκοινωνιακού έργου.
Αντικείμενο της συνεργασίας ΟΑΣΑ – ΚΤΕΛ Ν. Αττικής
Οι γραμμές που θα ανατεθούν σταδιακά μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου 2020 στα ΚΤΕΛ Ν. Αττικής είναι:
Γραμμές περιοχής Βόρειας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν την περιοχή της Κηφισιάς με περιοχές όπως η Ροδόπολη, το Κρυονέρι, ο Άγιος Στέφανος, ο Διόνυσος, οι Θρακομακεδόνες.
Γραμμές περιοχής Δυτικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές οι οποίες συνδέουν την περιοχή της Ελευσίνας με περιοχές όπως ο Ασπρόπυργος, η Μάνδρα, η Μαγούλα.
Γραμμές περιοχής Ανατολικής Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν γραμμές που συνδέουν τους σταθμούς μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας και Νομισματοκοπείο με περιοχές όπως η Ανθούσα, η Αρτέμιδα, το Κορωπί, η Παλλήνη, η Ραφήνα.
Γραμμές περιοχής Νότιας Αττικής: Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι γραμμές οι οποίες συνδέουν το σταθμό του μετρό «Ελληνικό» με περιοχές όπως η Σαρωνίδα, η Βάρκιζα, η Γλυφάδα.
Η παροχή των υπηρεσιών διαιρείται σε δύο περιόδους χειμερινή και θερινή για τις οποίες ο ΟΑΣΑ έχει καταρτίσει πρόγραμμα σε ημερήσια βάση.
Τηλεματική & Ηλεκτρονικό Εισιτήριο:
Στο πλαίσιο της επιτακτικής ανάγκης αντιμετώπισης των επιπτώσεων του κορωνοϊού, τα οχήματα των ΚΤΕΛ εντάσσονται άμεσα στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών, ενώ ο εξοπλισμός τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα οχήματα αυτά θα εγκατασταθεί σταδιακά.
Στην τελική φάση, τα ΚΤΕΛ θα εγκαταστήσουν:
• σύστημα για τη λειτουργία ηλεκτρονικού εισιτηρίου, συμβατό με το Αυτόνομο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) που έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί ο ΟΑΣΑ.
• κατάλληλο σύστημα τηλεματικής