«Το Green Deal, οι πράσινες μεταφορές και υποδομές αποτελούν τα μεγάλα θέματα για το παρόν και το μέλλον της χώρας μας. Αποτελούν κεντρικά ζητήματα που απασχολούν τόσο την κυβέρνηση όσο και το υπουργείο και διατρέχουν το σύνολο της πολιτικής μας», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, κατά την έναρξη του πρώτου Συνεδρίου GREEN DEAL GREECE 2021 που πραγματοποιεί το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, σε συνεργασία με τους εξειδικευμένους ενημερωτικούς ιστότοπους economix.gr και euractiv.gr, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος,
Ο κ. Καραμανλής, αφού έκανε λόγο για την άριστη θεσμική σχέση μεταξύ του υπουργείου και του ΤΕΕ, επσήμανε: «Εδώ και 23 μήνες δουλεύουμε συστηματικά και έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο υποδομών για όλη τη χώρα ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ» και αναφέρθηκε στα νέα έργα που έχει δρομολογήσει το υπουργείο, όπως η νέα περιφερειακή, η fly over στη Θεσσαλονίκη και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού στην Αθήνα, καθώς επίσης και την εκκίνηση έργων «με σύνθετα προβλήματα, που τα είχαμε ξεγράψει».
«Το 2021 είναι η χρονιά των υποδομών, η χρονιά που ξεμπλοκάρουμε τον ΒΟΑΚ, το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το Πάτρα-Πύργος, τη Γραμμή 4 του Μετρό και το Βόρειο τμήμα του Ε65. Έργα που έχει ανάγκη ο τόπος μπορούν να δώσουν μεγάλη ώθηση στο ΑΕΠ, και να ενισχύσουν σημαντικά την απασχόληση, ενώ είναι ευεργετικά και για το περιβάλλον», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Όπως εξήγησε, «τα έργα αυτά απαιτούν μία νέα εθνική στρατηγική. Να μετεξελιχθεί η χώρα μας σε κόμβο ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής, αξιοποιώντας τα στρατηγικά της πλεονεκτήματα με έμφαση στα logistics και τις συνδυασμένες μεταφορές». Μάλιστα, επισήμανε ότι «τα υπόγεια και επίγεια σιδηροδρομικά έργα είναι τα έργα της επόμενης 15ετίας. Έργα σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον που προσφέρουν ασφαλείς και γρήγορες μετακινήσεις. Ιδίως το επίγειο σιδηροδρομικό δίκτυο έχει μείνει πολύ πίσω γιατί δόθηκε έμφαση στο οδικό δίκτυο, το οποίο ολοκληρώνεται». Όπως πρόσθεσε, «σύντομα θα ανακοινώσουμε όλο το πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, το οποίο θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα».
«Με τις προσπάθειες της κυβέρνησης Μητσοτάκη, μπαίνουμε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, καθώς η επένδυση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί προτεραιότητα του ίδιου του πρωθυπουργού. Πιστεύουμε στην καινοτομία, πιστεύουμε στο νέο που έρχεται. Εξοικονόμηση ενέργειας, προστασία του περιβάλλοντος, μείωση της ηχορύπανσης, περισσότερη ασφάλεια, καλύτερη ποιότητα ζωής», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, κάνοντας λόγο για ένα «ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την ηλεκτροκίνηση».
Τέλος, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη βελτίωσης της ποιότητα ζωής που ξεκινάει με την καθημερινότητά μας. «Σημαντικό κομμάτι της πολιτικής μας έχει να κάνει με τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), τα οποία το υπουργείο τα έχει βάλεις στο επίκεντρο της δράσης του. Σε μία εποχή που αντιμετωπίζουμε την κλιματική αλλαγή, προωθούμε εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, αλλά η οδική ασφάλεια αποτελεί κεντρικό εθνικό μας στόχο. Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, υποδομές για πεζή μετακίνηση και ποδηλασία, ορθολογική μετακίνηση των ΙΧ, σύγχρονες μορφές μετακίνησης και μικροκινητικότητα συνθέτουν το παζλ των ΣΒΑΚ, προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των πολιτών στις μεγάλες πόλεις», επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.