Ξεκίνησε η δίκη της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen με επενδυτές οι οποίοι επιζητούν αποζημίωση ύψος 9.2 δισ. ευρώ , υποστηρίζοντας ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα έπρεπε να είχε ενημερώσει τους μετόχους νωρίτερα για το σκάνδαλο ρύπανσης ντίζελ.
Περίπου 1,670 μέτοχοι ζητούν αποζημίωση για την διακύμανση της τιμής της μετοχής της Volkswagen (VW) που πυροδοτήθηκε από το σκάνδαλο, το οποίο ξέσπασε τον Σεπτέμβριο του 2015 και έχει κοστίσει μέχρι σήμερα τις κυρώσεις και τα πρόστιμα ύψους 27,4 δισ. Ευρώ.
«Η δίκη αυτή είναι αποκλειστικά για το αν η Volkswagen συμμορφώθηκε με τις υποχρεώσεις προς τους μετόχους και τις κεφαλαιαγορές», ανέφερε εκπρόσωπος του κατασκευαστή.
Το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015, όταν η αμερικανική Αρχή Περιβαλλοντικής Προστασίας ανακοίνωσε ότι η γερμανική εταιρεία Volkswagen (VW) είχε εγκαταστήσει σε οχήματα με κινητήρα ντίζελ μεταξύ 2009 και 2015 παράνομες συσκευές αναχαίτισης, προκειμένου να τα εμφανίζει λιγότερο ρυπογόνα.
Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα της VW εξέπεμπαν έως και 40 φορές περισσότερο από το κανονικό οξείδιο του αζώτου - που συνδέεται με παθήσεις του αναπνευστικού και καρδιαγγειακού συστήματος. Στη συνέχεια η VW ομολόγησε ότι 11 εκατ. πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της παγκοσμίως ήταν εφοδιασμένα με την εν λόγω συσκευή εξαπάτησης, με αποτέλεσμα να παραιτηθεί έπειτα από λίγες ημέρες ο διευθύνων σύμβουλος και η αυτοκινητοβιομηχανία να κληθεί να καταβάλει πρόστιμα συνολικού ύψους 27 δισ. δολαρίων - το τελευταίο προ ολίγων μηνών, ύψους 1 δισ.
AP Photo