Με σύμμαχο τη σύγχρονη τεχνολογία μέσω της χρήσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, οι αστικές συγκοινωνίες, θα προσπαθήσουν να πατάξουν την διαφυγή εσόδων αφού από σήμερα παύουν να ισχύουν τα χάρτινα εισιτήρια.
Το σταδιακό κλείσιμο των πυλών, το οποίο είναι προγραμματισμένο για τις 20 Νοεμβρίου, θα γίνεται σε σταθμούς που πληρούνται όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις, επισημαίνει, σε ανακοίνωσή του, ο ΟΑΣΑ.
Από σήμερα, οι μετακινήσεις στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας θα γίνονται μόνο με ηλεκτρονικές κάρτες (ATH.ENA Card) και εισιτήρια (ATH.ENA Ticket), αφού το χάρτινο εισιτήριο αποτελεί παρελθόν.
Μάλιστα, για την εξοικείωση του επιβατικού κοινού, ο Οργανισμός ανακοίνωσε νέα εκπτωτικά προϊόντα, όπως στα 10+1 εισιτήρια, η τιμή ανά εισιτήριο διαμορφώνεται στα 1,23 ευρώ και στο 5πλό εισιτήριο η τιμή ανά εισιτήριο διαμορφώνεται στα 1,3 ευρώ, ενώ εισάγεται ένα νέο 2πλό εισιτήριο (μετ' επιστροφής), με τιμή ανά εισιτήριο 1,35 ευρώ.
Σχετικά με την λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο ΟΑΣΑ διευκρινίζει τα ακόλουθα:
-Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή δυσλειτουργίας της προσωποποιημένης κάρτας, ο κάτοχός της μπορεί να τη δηλώνει, το συντομότερο δυνατόν, σε ένα από τα Σημεία Έκδοσης Προσωποποιημένης ATH.ENA Card, ζητώντας την αντικατάστασή της, με την υπολειπόμενη αξία.
-Η διαδικασία του φακέλου συνεχίζεται εύρυθμα και διεξάγεται υπό συγκεκριμένες ασφαλείς προϋποθέσεις.
-Υφίστανται συγκεκριμένες διαδικασίες αντικατάστασης κάθε τύπου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ανάλογα με την εκάστοτε περίπτωση.
-Το λογισμικό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που είναι εγκατεστημένο, τόσο κεντρικά, όσο και στον εξοπλισμό πεδίου, λειτουργεί με συνέπεια.
-Ο υπολειπόμενος χρόνος ισχύος του ενιαίου εισιτηρίου των 90 λεπτών φαίνεται, τόσο στα επικυρωτικά μηχανήματα, όσα και στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.
-Δημιουργείται δίκτυο πώλησης εισιτηρίων σε περίπτερα και άλλα επιλεγμένα σημεία. Ο Οργανισμός εκτιμά ότι το δίκτυο θα επεκταθεί, με ταχύ ρυθμό, σε 600 σημεία.
-Αποτελεί πρωταρχική και ύψιστη προτεραιότητα η ασφάλεια των μετακινήσεων και των επιβατών. Το σταδιακό κλείσιμο των πυλών θα γίνεται σε σταθμούς που πληρούνται όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις.
Ο ΟΑΣΑ υπογραμμίζει, στην ανακοίνωσή του, ότι η είσοδος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας αποτελεί τη σπουδαιότερη θετική εξέλιξη, τόσο για τους επιβάτες, όσο και τους συγκοινωνιακούς φορείς.
Οκτώ προβλήματα καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ
Για μια ακόμα βιαστική απόφαση, χωρίς προγραμματισμό, καθώς οι επιβάτες έχουν να αντιμετωπίσουν σοβαρά εκκρεμή προβλήματα, χωρίς καμία ευθύνη των εργαζόμενων, κάνουν λόγο οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες.
Συγκεκριμένα με ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ αναφέρουν τα εξής:
-Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή φθοράς προσωποποιημένης κάρτας χάνονται τα χρήματα, που υπήρχαν στην κάρτα, καθώς η καινούργια θα είναι «μηδενική».
-Σε περίπτωση υποβολής με φάκελο των δικαιολογητικών για έκδοση προσωποποιημένης κάρτας δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου της «διαδρομής» του φακέλου, αφού δεν δίνεται αποδεικτικό κατάθεσης ενώ σε περίπτωση οποιουδήποτε λάθους στη κάρτα δεν υπάρχει καμία δυνατότητα διόρθωσης.
-Εξακολουθεί να μην υπάρχει δυνατότητα αντικατάστασης κάθε τύπου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ακόμα και εάν διαπιστωθεί ότι δεν είναι λειτουργικό, οποιαδήποτε στιγμή μετά την αγορά του.
-Υπάρχουν σοβαρές δυσλειτουργίες στο λογισμικό μεταξύ του εκδοτηρίου, της πύλης και του μηχανήματος του ελεγκτή, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται περιστατικά, στα οποία το ίδιο εισιτήριο να μην «διαβάζεται» στην πύλη εισόδου ή να κρίνεται άκυρο από το μηχάνημα του ελεγκτή.
-Συνεχίζεται η σοβαρή δυσλειτουργία της αδυναμίας ελέγχου από τον επιβάτη για το υπόλοιπο του χρόνου ισχύος του απλού εισιτηρίου (90').
-Δεν έχουν ακόμα τοποθετηθεί στα εκδοτήρια συσκευές POS ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικών πληρωμών.
-Δεν υπάρχουν τα αναγκαία σημεία πώλησης ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως γινόταν μέχρι πρόσφατα με το χάρτινο εισιτήριο, ώστε ο κάθε επιβάτης να έχει τη δυνατότητα προμήθειας ηλεκτρονικού εισιτηρίου στη γειτονιά του. Με το παλαιό τύπου εισιτηρίων λειτουργούσαν στο Λεκανοπέδιο περίπου 1.000 σημεία πώλησης. Κατά τον ΟΑΣΑ λειτουργούν 200, που για εμάς είναι ένας αμφισβητούμενος αριθμός.
-Τέλος, θεωρούμε αναγκαίο να υπογραμμίσουμε ότι μέχρι σήμερα δεν έχει αποκατασταθεί η σύνδεση των συστημάτων ασφαλείας με τις πύλες, ώστε σε έκτακτα περιστατικά (φωτιά, ατύχημα κ.α) να εκκενώνεται γρήγορα η αποβάθρα και να μην εγκλωβίζονται επιβάτες μέσα στους σταθμούς. Παράλληλα, δεν υπάρχει ούτε το αναγκαίο προσωπικό για τη διαχείριση εκτάκτων περιστατικών ή ελέγχου των πυλών σε όλους τους σταθμούς.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ