«Οι διαδικασίες για τη δημιουργία 17 σύγχρονων βιοκληματικών σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, προχωρούν τάχιστα με ΣΔΙΤ, γιατί η κυβέρνηση δε βασίζεται μόνο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αλλά χρησιμοποιεί και άλλα εργαλεία, ώστε να δημιουργηθεί ένα καλύτερο σχολικό περιβάλλον για τους μαθητές», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, που έκανε εκτενή αναφορά στην αναβάθμιση των σχολικών υποδομών, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
«Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν μας απασχολούν μόνο τα ‘μεγάλα’ έργα (οδικά, σιδηροδρομικά, αναβάθμιση λιμένων και αεροδρομίων), αλλά και τα λεγόμενα "μικρά" έργα, τα οποία όμως έχουν άμεσο αποτύπωμα στην καθημερινότητα των πολιτών. Και έχουμε μία ιδιαίτερη ευαισθησία όταν πρόκειται για την ποιότητα ζωής των μαθητών», υπογράμμισε ο Κ. Αχ. Καραμανλής.
Επισήμανε επίσης, ότι τα ΣΔΙΤ είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για την κατασκευή σχολείων, καθώς αναλαμβάνεται και η συντήρηση και λειτουργία των σχολικών μονάδων, επομένως πρέπει να χρησιμοποιείται με τη μεγαλύτερη ευελιξία και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Απαντώντας σε ερώτηση στη Βουλή ειδικότερα για την περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης, ο Κ. Αχ. Καραμανλής έδωσε στοιχεία για τρία σχολικά συγκροτήματα, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πολίχνης, το 12ο Δημοτικό Σχολείο και το 11ο Νηπιαγωγείο Δήμου Παύλου Μελά, και το 25ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου.
Ειδικότερα, για το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πολίχνης, εξήγησε πως πρόκειται για ένα κτήριο των αρχών της δεκαετίας του 1970, το οποίο δεν έχει ούτε Οικοδομική Άδεια, ούτε Τεύχη Στατικών Υπολογισμών.
Οι κτιριακές υποδομές αποφάσισαν στις 8 Απριλίου την έγκριση της Μελέτης, Διακήρυξης, Οικονομικών και Συμβατικών τευχών για τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την ανάθεση της σύμβασης για την εκπόνηση Μελέτης Στατικής Επάρκειας του εν λόγου Σχολείου, η οποία είναι εξόχως σημαντική για την ασφάλεια των μαθητών.
Ο προϋπολογισμός της μελέτης υπολογίζεται στις 129 χιλ. ευρώ κι έχει ενταχθεί σε ενάριθμο. Η δε καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών είναι η 22α Ιουνίου.
Για το 12ο Δημοτικού Σχολείο και το 11ο Νηπιαγωγείου του Δήμου Παύλου Μελά, ο υπουργός τόνισε ότι το εν λόγω κτηριακό συγκρότημα πρόκειται να ανεγερθεί σε οικόπεδο τριών στρεμμάτων.
Ωστόσο, επειδή η μελέτη του κτηρίου παρεκκλίνει από τα κτιριολογικά προγράμματα του υπουργείου που εφαρμόζονται, για τον λόγο αυτό συντάσσεται κτιριολογικό πρόγραμμα μετά και την βελτίωση στην Αρχιτεκτονική κάτοψη του ισογείου, προκειμένου να αποσταλεί στη Διεύθυνση Μελετών του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων και να εγκριθεί. «Και εκεί είμαστε σε καλό δρόμο, ώστε να γνωρίζουμε ότι όταν θα παραδοθεί το σχολείο αυτό, θα είναι με τις προδιαγραφές που πρέπει», σημείωσε.
Για το 25ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου, ανέφερε ότι ξεκινά η σύνταξη του αναλυτικού προϋπολογισμού και των τευχών δημοπράτησης και ελέγχεται η αρχιτεκτονική μελέτη για την έκδοση της οικοδομικής άδειας. Το έργο έχει ήδη λάβει χρηματοδότηση από το ΠΔΕ και η δημοπράτησή του θα ξεκινήσει σε έναν περίπου μήνα, στις αρχές Ιουλίου.
Κλείνοντας τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «στο σχεδιασμό μας, προτεραιότητα αποτελεί η ενίσχυση των σχολικών μονάδων της χώρας, ειδικά σε περιοχές όπως η Δυτική Θεσσαλονίκη, που έχει ιδιαίτερη πληθυσμιακή ανάπτυξη» και πρόσθεσε: «Χρησιμοποιούμε χωρίς ιδεολογικές αγκυλώσεις εργαλεία όπως τα ΣΔΙΤ, όπως για τα 17 σχολεία που προανέφερα. Νομίζω ότι αποτυπώνεται πως δε μένουμε στα λόγια, αλλά κάνουμε πράξεις».