Η Σαγκάη ανακοίνωσε ελαφρά μείωση νέων κρουσμάτων σήμερα Παρασκευή, ωστόσο το lockdown στην κινεζική εμπορική πρωτεύουσα, η οποία βρίσκεται στο επίκεντρο της επιδημίας COVID-19 στην Κίνα, σε συνδυασμό με άλλους περιορισμούς, απειλεί να επιφέρει βαρύ πλήγμα στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.
Οι προσπάθειες του Πεκίνου να σταματήσει τον ιό με αυστηρή πολιτική «μηδενικής ανοχής» πυροδοτούν οικονομικές αναταραχές που κλυδωνίζουν τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού προϊόντων από ηλεκτρικά οχήματα έως iPhone.
Βιομηχανική παραγωγή και αερομεταφορές
Η κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων Xpeng και ο τεχνολογικός γίγαντας Huawei προειδοποίησαν, σύμφωνα με το Reuters, για επικείμενες αναστολές στην παραγωγική αλυσίδα στη βιομηχανία, αν οι προμηθευτές στη Σαγκάη και τα περίχωρά της δεν συνεχίσουν να εργάζονται.
Οι αεροπορικές εταιρείες και ο τομέας ακινήτων αισθάνονται επίσης τους κλυδωνισμούς. Αν και τα 23.000 νέα κρούσματα της Σαγκάης την Παρασκευή κατέγραψαν μείωση σε σχέση με τα περισσότερα από 27.000 χθες Πέμπτη, σημειώθηκε ρεκόρ 3.200 συμπτωματικών κρουσμάτων, έναντι 2.573 την προηγούμενη ημέρα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Xpeng, Χε Ξιαοπένγκ, έκρουσε καμπανάκι κινδύνου για τον κλάδο, αν δεν αλλάξει άμεσα η κατάσταση. «Αν οι προμηθευτές στη Σανγκάη και τις γύρω περιοχές δεν βρουν τρόπο να ενεργοποιήσουν ξανά την παραγωγή, τον Μάιο πιθανώς όλες οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να σταματήσουν επίσης την παραγωγή τους» ανέφερε, μιλώντας στο κοινωνικό δίκτυο Wechat.
Ο Ρίτσαρντ Γου, διευθύνων σύμβουλος τόσο του επιχειρηματικού ομίλου της Huawei όσο και της μονάδας έξυπνων αυτοκινήτων της υπογράμμισε ότι ο κλάδος αντιμετώπισε τεράστιες απώλειες.
Οι αποστολές προϊόντων της Apple, καθώς και των φορητών υπολογιστών Dell και Lenovo ενδέχεται επίσης να καθυστερήσουν, ανέφεραν οι αναλυτές.
Την Παρασκευή, το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε εθνικό σύστημα πάσο που επιτρέπει στα φορτηγά οχήματα να κινούνται σε ζώνες υψηλότερου κινδύνου χωρίς καθυστερήσεις, εφόσον οι οδηγοί είναι απύρετοι και διαθέτουν αρνητικό τεστ κορονοϊού των τελευταίων 48 ωρών.
Μελέτη της 7ης Απριλίου που διενήργησε η Gavekal Dragonomics διαπίστωσε ότι 87 από τις 100 μεγαλύτερες πόλεις της Κίνας με βάση το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν έχουν επιβάλει κάποιας μορφής περιορισμούς.
Οι περιορισμοί, λόγω του κορονοϊού, έχουν επίσης επιφέρει πλήγμα στα ταξίδια σε εθνικό επίπεδο, με την αεροπορική εταιρεία Air China να αναφέρει πτώση 70% τον Μάρτιο σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Οι τιμές των κατοικιών φρέναραν για δεύτερο συνεχόμενο μήνα στις 70 μεγαλύτερες πόλεις της Κίνας τον Μάρτιο, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία την Παρασκευή, καθώς τα lockdown υπονόμευσαν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και τη ζήτηση.
Μέτρα στήριξης και απογοήτευση
Απαιτούνται περισσότερα μέτρα για τη στήριξη της οικονομίας, ανακοίνωσε την Τετάρτη το υπουργικό συμβούλιο, ωστόσο οι αναλυτές δεν είναι βέβαιοι για το αν οι μειώσεις των επιτοκίων θα ανατρέψουν γρήγορα την ύφεση, ενώ η κυβέρνηση εμμένει στην πολιτική της για τον COVID.
Κάποιοι από τους εγκλωβισμένους στη Σανγκάη έχουν εκφράσει την απογοήτευσή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις δυσκολίες στην πρόσβαση σε τροφή, καθώς και για τις κακές συνθήκες στις κεντρικές εγκαταστάσεις όπου οδηγούνται όσοι μπαίνουν σε καραντίνα.
Τα περισσότερα από τα καταστήματα της Σαγκάης παρέμειναν κλειστά, εκτός από κάποια που είχαν μισάνοιχτα παντζούρια για να δίνουν τα εμπορεύματά τους στους οδηγούς παραδόσεων.