Με την παρθενική πτήση του C919 η Κίνα φιλοδοξεί να εισέλθει με αξιώσεις στην παγκόσμια αγορά επιβατικών αεροσκαφών, σπάζοντας το ολιγοπώλιο Boeing και Airbus στις αεροπορικές μεταφορές.
Απαιτήθηκε μια ολόκληρη δεκαετία από τη στιγμή που το 2007, το Κρατικό Συμβούλιο της Κίνας ενέκρινε τα σχέδια για την ανάπτυξη ενός μεγάλου επιβατικού αεροσκάφους. Ακολούθησε η συνεργασία 200.000 τεχνικών διαφόρων ειδικοτήτων αλλά σήμερα η Κίνα μπήκε στο club των χωρών που μπορούν να κατασκευάσουν ένα μεγάλο επιβατικό αεροσκάφος.
Ο λόγος για το C919, το δημιούργημα της κρατικής COMAC, το οποίο εκτέλεσε την παρθενική του πτήση πριν λίγες ώρες από το διεθνές αεροδρόμιο της Σανγκάης, μεταφέροντας μόνο πενταμελές πλήρωμα και όχι επιβάτες.
Η πτήση διήρκεσε 80 λεπτά, χαιρετίστηκε με θερμό χειροκρότημα από τους 1.000 και πλέον θεατές στο διάδρομο απογείωσης, μεταξύ των οποίων ο αντιπρόεδρος της κινεζικής κυβέρνησης.
Το κινεζικό αεροσκάφος έχει χωρητικότητα 190 επιβατών, τοποθετείται στην κατηγορία των αεροσκαφών στενής ατράκτου και είναι άμεσος συναγωνιστής των Airbus 320 και τη νέα γενιά 737 της Boeing.
Η επιλογή αυτή δεν είναι τυχαία, αφού αυτή η κατηγορία αεροσκαφών έχει την υψηλότερη ζήτηση παγκοσμίως. Άλλωστε ήταν η εμπορική επιτυχία της πρώτης γενιάς του Airbus 320, πίσω στη δεκαετία του 1980, αυτή που κατέστησε την Airbus τον γίγαντα της αεροναυπηγικής που είναι σήμερα και την έφερε μπροστά ακόμα και από τη Boeing.
Τώρα το μεγάλο στοίχημα για το C919 είναι να αποτινάξει από πάνω του την ταυτότητα τού “κινέζικου”, σε μια βιομηχανία όπου η ασφάλεια είναι το Α και Ω. Γι'' αυτό άλλωστε και στο C919 έχουν ενσωματώσει πλήθος δυτικών συστημάτων τα οποία θεωρούνται state of the art στον τομέα της αεροναυπηγικής.