Ένας έλεγχος που έγινε με εντολή της γαλλικής κυβέρνησης αναφέρει ότι περίπου 840 γαλλικές γέφυρες υποφέρουν από σοβαρές ζημιές και κινδυνεύουν να καταρρεύσουν τα επόμενα χρόνια.
Η κυβέρνηση του προέδρου Εμμανουέλ Μακρόν είχε ήδη υποσχεθεί νέες δαπάνες υποδομών,, αλλά έρχεται υπό νέα πίεση μετά την κατάρρευση της γέφυρας την Τρίτη στη γειτονική Ιταλία που σκότωσε 43 άτομα.
Τα αποτελέσματα του ελέγχου, που δημοσιεύθηκαν την Κυριακή από την εφημερίδα Journal du Dimanche, δείχνουν ότι το ένα τρίτο των 12.000 γεφυρών που διατηρούνται στη Γαλλία χρειάζονται επισκευές.
Περίπου το 7%, ή 840 γέφυρες, παρουσιάζουν «κίνδυνο κατάρρευσης» τα επόμενα χρόνια εάν οι δαπάνες διατηρηθούν στα τρέχοντα επίπεδα, σύμφωνα με τον έλεγχο.
Σημειώνεται, ότι ο έλεγχος δεν εξετάζει χιλιάδες άλλες γαλλικές γέφυρες που διατηρούνται από ιδιωτικές εταιρείες ή τοπικές αρχές, οι οποίες έχουν δεχτεί περικοπές του προϋπολογισμού τα τελευταία χρόνια.
Η κυβέρνηση δημοσίευσε μια σύνοψη του ελέγχου τον προηγούμενο μήνα, κατηγορώντας τις προηγούμενες διοικήσεις για ασυνεπή και ανεπαρκή οδική χρηματοδότηση και λέγοντας ότι η αύξηση της κυκλοφορίας και τα αυξανόμενα επεισόδια ακραίων καιρικών συνθηκών έχουν επιδεινώσει το πρόβλημα.
Το υπουργείο Μεταφορών δεν απάντησε στις αιτήσεις για σχολιασμό την Κυριακή. Η υπουργός Μεταφορών, Ελίζαμπεθ Μπόρνε δήλωσε την προηγούμενη βδομάδα ότι «η συντήρηση της γέφυρας είναι η προτεραιότητά μας» και ανακοίνωσε σχέδια ύψους 1 δισ. ευρώ για «να σώσει τις εθνικές οδούς», συμπεριλαμβανομένων γεφυρών και σηράγγων.
Η κατάρρευση της γέφυρας της Γένοβας έδωσε το προβάδισμα στη συντήρηση δρόμων στην Ιταλία. Οι ιταλικές επενδύσεις στους δρόμους έπεσαν δραματικά στις πέντε πρώτες ευρωπαϊκές οικονομίες μετά την οικονομική κρίση του 2008, που δεν ανακάμπτουν πλήρως, σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης.
Φωτογραφία AP