Συνολικά 153 μαθητές, εκπαιδευτικοί και μέλη διοικητικού και λοιπού προσωπικού σε σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας -εκ των οποίων 97 στη Θεσσαλονίκη- δήλωσαν στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr/ θετικό αποτέλεσμα μετά τον αυτοέλεγχο με οικιακό τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου για COVID-19.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, τα περισσότερα θετικά αποτελέσματα εντοπίζονται σε σχολεία της δυτικής Θεσσαλονίκης, ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο περιφερειακός Διευθυντής Θωμάς Μπαχαράκης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «για να αναφερθούμε σε κρούσματα αναμένουμε και τα στοιχεία από τη διενέργεια επιβεβαιωτικών ελέγχων με επαναληπτικό τεστ στις σταθερές δημόσιες δομές που λειτουργεί ο ΕΟΔΥ».
Ειδικότερα, τα θετικά αποτελέσματα που δηλώθηκαν στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr/ στην Κεντρική Μακεδονία κατανέμονται ανά περιφερειακή ενότητα ως εξής:
- Θεσσαλονίκη 97 (Δυτική Θεσσαλονίκη 58 μαθητές, 6 εκπαιδευτικοί, 3 λοιπό προσωπικό και Ανατολική Θεσσαλονίκη 30 μαθητές)
- Ημαθία: 3 μαθητές,
- Σέρρες: 12 μαθητές, 3 εκπαιδευτικοί, 1 λοιπό προσωπικό,
- Κιλκίς: 13 μαθητές,
- Πιερία: 7 μαθητές,
- Πέλλα: 10 μαθητές, 3 εκπαιδευτικοί,
- Χαλκιδική: 2 μαθητές και 2 εκπαιδευτικοί
Κατά την προσέλευση των μαθητών, πρώτη μέρα επαναλειτουργίας των σχολείων, οι μαθητές έφεραν μαζί τους τη Σχολική Κάρτα, εφόσον το αποτέλεσμα του αυτοελέγχου τους ήταν αρνητικό. Σύμφωνα με τον κ. Μπαχαράκη, μεμονωμένες ήταν οι περιπτώσεις ατόμων που προσκόμισαν δήλωση άρνησης υποβολής σε self-test και δεν εισήλθαν στις τάξεις. Η έκδοση σχολικής κάρτας μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr είναι υποχρεωτική για τη συμμετοχή στη διά ζώσης εκπαίδευση και οι μαθητές θα πρέπει να τη φέρουν μονίμως μαζί τους. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μεταφέρουν σε χειρόγραφη δήλωση τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.
Σε ό,τι αφορά τους μαθητές των οποίων τα θετικά αποτελέσματα θα επιβεβαιωθούν και από τον επανέλεγχο, θα ακολουθηθεί το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ, ενώ προαιρετικά, ανάλογα και με την κατάσταση της υγείας τους, θα μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματα της τάξης τους, είτε με ταυτόχρονη διά ζώσης- διαδικτυακή εκπαίδευση, είτε με μεθόδους εξ αποστάσεως ασύγχρονης διδασκαλίας.
Σε ό,τι αφορά, εξάλλου, τις κατευθυντήριες οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς για την κάλυψη της ύλης, ιδιαίτερα δε για τη Γ' τάξη Λυκείου ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων, ο κ. Μπαχαράκης δήλωσε ότι «το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής είναι σε συνεχή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς», ωστόσο «η εικόνα που έχουμε είναι ότι η ύλη έχει προχωρήσει, ο ρυθμός κάλυψής της είναι ικανοποιητικός και φέτος τον Γενάρη ήμασταν μπροστά σε σχέση με τον προηγούμενο, χωρίς να έχει μειωθεί η ύλη».
Με βάση την ενημέρωση από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας, ο περιφερειακός διευθυντής ανέφερε ότι «σε πολλά μαθήματα, στα περισσότερα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί είναι κοντά στο στάδιο της ολοκλήρωσης της ύλης, ενώ κάποιοι ήδη από τον Φεβρουάριο κάνουν επαναλήψεις».
«Δεν χάθηκαν μαθήματα όλη αυτή την περίοδο, αυτό που έλειψε ήταν η διά ζώσης επικοινωνία», τόνισε ο κ. Μπαχαράκης.