Ολοκληρώνεται στο Μουσείο της Τράπεζας της Ελλάδος η φετινή σειρά διαλόγων μεταξύ διακεκριμένων Ελλήνων ζωγράφων, έργο των οποίων ανήκει στη Συλλογή Έργων Τέχνης της Τράπεζας, και της δημοσιογράφου Μαίρης Αδαμοπούλου. Οι Συζητήσεις στο Μουσείο της Τράπεζας της Ελλάδος αποτελούν εισαγωγικές εκδηλώσεις στην έκθεση της Συλλογής της Τράπεζας με τίτλο Τόποι Αναφοράς, η οποία οργανώνεται με αφορμή την επέτειο των 90 ετών από τη λειτουργία της και θα εγκαινιαστεί στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς στις 14 Μαρτίου 2018.
Μετά τους ζωγράφους Γιώργο Ρόρρη και Γιάννη Αδαμάκο, η τρίτη κατά σειρά προσκεκλημένη στο Μουσείο της Τράπεζας είναι η ζωγράφος Μαρία Φιλοπούλου, την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2018 στις 18:00.
Το έργο της Μαρίας Φιλοπούλου Θάλασσα (2013), το οποίο ανήκει στη Συλλογή της Τράπεζας και θα παρουσιαστεί στην έκθεση Τόποι Αναφοράς, θα αποτελέσει αφορμή για τη συνάντηση του ζωγράφου με τη Μαίρη Αδαμοπούλου. Όψεις της ζωγραφικής και στιγμές της ζωής της ζωγράφου θα αποτελέσουν το εφαλτήριο για μία εκ βαθέων συνομιλία σχετικά με την εικαστική δημιουργία, τη δύναμη της έμπνευσης, τις μεθόδους εργασίας και το χώρο του εργαστηρίου, τη δημιουργική και επαγγελματική ικανοποίηση, καθώς και τους μελλοντικούς στόχους στην πορεία της.
Μαρία Φιλοπούλου, Θάλασσα, 2013 © Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος
Λίγα λόγια για την καλλιτέχνιδα
Η Μαρία Φιλοπούλου γεννήθηκε το 1964 στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στο Παρίσι στην Ecole nationale superieure des beaux-arts με δάσκαλο τον Leonardo Cremonini, κατά την περίοδο 1984-1988. Στην ίδια σχολή έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη λιθογραφία με δάσκαλο τον Αbraham Hadad, με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης (1988-1989). Έργα της βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη, στη Βουλή των Ελλήνων και σε ιδιωτικά μουσεία και συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Το έργο της Μαρίας Φιλοπούλου, αγγίζοντας ταυτόχρονα λογική και συναίσθημα, αναδεικνύει την αδιαμφισβήτητη αξία της ομορφιάς του ελληνικού τοπίου και τη νοσταλγία κάθε χαμένου παραδείσου. Η ζωγράφος επιδιώκει να καταγράψει το «τώρα», τη μεταβλητότητα της χρονικής στιγμής· παράλληλα, επιχειρεί να αιχμαλωτίσει την οικεία ανάμνηση του τοπίου και με κάθε απεικόνιση να «παγώσει» χρόνο και χώρο, εισάγοντας όνειρα και επιθυμίες που γεννιούνται στη σκέψη του θεατή.
Συντονισμός-Οργάνωση εκδηλώσεων: Χάρις Κανελλοπούλου, ιστορικός τέχνης
Περισσότερες πληροφορίες: https://www.facebook.com/BoGMuseum