Τον Σεπτέμβριο θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία η επέκταση του τραμ στον Πειραιά, όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, κ. Νικόλαος Χαιρέτας, κατά τη διάρκεια του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών - ITC 2021, που συνδιοργάνωσαν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο ΜΕΓΑΡΟ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Συγκεκριμένα όπως επεσήμανε ο κ. Χαιρέτας, τα δοκιμαστικά δρομολόγια του τραμ θα ξεκινήσουν τον Αύγουστο και θα διαρκέσουν τουλάχιστον 20 ημέρες, ενώ στις αρχές Σεπτεμβρίου τοποθετείται η εμπορική λειτουργία του μέσου.
Παράλληλα, ολοκληρώνεται η παραλαβή των 25 νέων συρμών τραμ από την Αττικό Μετρό, ενώ σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ γίνεται επανασχεδιασμός των γραμμών, με μετεπιβίβαση στη στάση Πικροδάφνη.
Στο σημείο αυτό, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ άφησε ανοιχτό μάλιστα το ενδεχόμενο επέκτασης του τραμ στην Φρεαττύδα, το Χατζηκυριάκειο, το Πέραμα και τα Εξάρχεια.
Όσον αφορά την γραμμή 1 του μετρό (Πειραιάς - Κηφισιά), ο κ. Χαιρέτας υπογράμμισε ότι το έργο αναβάθμισης των συρμών της γραμμής 1 έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και η προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού θα συζητηθεί στο επόμενο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας.
Επιπροσθέτως, για όσο διάστημα διαρκέσει η αναβάθμιση των συρμών αυτών, η κυκλοφορία της γραμμής 1 θα υποστηριχθεί από 2 - 3 συρμούς των άλλων γραμμών του μετρό.
Επιπλέον, ο κ. Χαιρέτας ανέφερε ότι η εταιρεία προχωράει κι άλλα έργα, όπως η υπογειοποίηση της γραμμής 1 από το Φάληρο έως τον Πειραιά.
«Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, το οποίο και μπορεί να δώσει έναν νέο σταθμό, στον Κεράνη. Μένουν λίγα χιλιόμετρα, τα οποία είναι ακόμα σε παλιές ράγες και η Αττικό Μετρό ενισχύει τη ΣΤΑΣΥ, με την επικαιροποίηση των σχετικών μελετών», τόνισε.
Επίσης, η εταιρεία προχωρά το μεγάλο έργο της αναβάθμισης της επισκευαστικής ζώνης της γραμμής 1 στον Πειραιά.
Η έκταση της ζώνης, ανέρχεται στα 33 στρέμματα σημειωτέον και εκτός από τη χρήση για τη ΣΤΑΣΥ, θα υπάρξουν και παράλληλες αξιοποιήσεις.
Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ αναφέρθηκε και σε άλλα επιμέρους επιχειρησιακά ζητήματα, όπως στις ενέργειες της εταιρείας για την ενίσχυση των δρομολογίων και τη μείωση των χρονοαποστάσεων, αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε την περίοδο της πανδημίας.