Υπ. Παιδείας: Τι συμβαίνει πραγματικά με την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ

Υπ. Παιδείας: Τι συμβαίνει πραγματικά με την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ

Απαντήσεις για το τι πραγματικά συμβαίνει με την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια δίνει το υπουργείο Παιδείας με αφορμή δημοσιεύματα που αναφέρονται σε υποψήφιους οι οποίοι αποτυγχάνουν να εισέλθουν σε αρχιτεκτονικές σχολές.

Όπως επισημαίνει το υπουργείο Παιδείας, από χθες το μεσημέρι κάνει τον γύρο του διαδικτύου επιστολή υποψηφίου πανελλαδικών, ο οποίος διαμαρτύρεται καθώς δεν εισάγεται στην Αρχιτεκτονική Αθηνών ή Θεσσαλονίκης, παρ’ ότι συγκέντρωσε 17.898 μονάδες στα βασικά μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο. Ο λόγος; Όπως ο ίδιος εξηγεί η βαθμολογία του στο ελεύθερο σχέδιο για εισαγωγή σε Αρχιτεκτονική ήταν 13,6 μονάδες ενώ η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής του αντίστοιχου μαθήματος ήταν 14,03.

Τι συμβαίνει πραγματικά

Όπως τονίζεται από το υπουργείο Παιδείας:

  • Όποια και να είναι η βάση μίας σχολής, πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που δεν θα εισάγονται, οριακά ή μη.
     
  • Το σχέδιο προφανώς είναι κρισιμότατο μάθημα για την Αρχιτεκτονική Σχολή. Ο συγκεκριμένος υποψήφιος έλαβε, όπως λέει, βαθμό 13,6 στα 20 σε αυτό το κρίσιμο μάθημα για τη συγκεκριμένη Σχολή.
     
  • Η κάθε Αρχιτεκτονική Σχολή, όπως όλες οι Σχολές και τα Τμήματα, καθορίζουν το συντελεστή βάσει του οποίου προσδιορίζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Ο εν λόγω υποψήφιος δεν πληροί τις προϋποθέσεις εισαγωγής που η ίδια η Σχολή έθεσε.
     
  • Η Αρχιτεκτονική επέλεξε το συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και για τα Ειδικά Μαθήματα που απαιτούνται, όπως το ελεύθερο σχέδιο.
     
  • Κάποιες σχολές χρησιμοποίησαν συντελεστή κοντά στο 80% της μέσης επίδοσης, ενώ άλλες έθεσαν πιο ψηλά τον πήχη, επιλέγοντας το 120% της μέσης επίδοσης των υποψηφίων. Στα ειδικά μαθήματα, ο συντελεστής κυμαίνεται από 70% ως 110%.
     
  • Τόσα χρόνια ζητούμε τα ίδια τα ΑΕΙ να διαμορφώνουν τα κριτήρια εισαγωγής των υποψηφίων. Το αίτημα αυτό γίνεται πράξη με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, δίνοντας λόγο στα Πανεπιστήμια να μπορούν να συνδιαμορφώνουν την ακαδημαϊκή τους φυσιογνωμία.
     
  • Σύμφωνα με την έκθεση του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ που δημοσιεύθηκε το 2021 και αφορά στην περίοδο 2018-2019, περίπου 40% των φοιτητών δεν αποφοιτεί. Συγκεκριμένα, η έρευνα αναφέρει: «Το 2018, η απόλυτη διαφορά του πληθυσμού των αποφοίτων (48.004 φοιτητές/-τριες) από τον νεοεισερχόμενο πληθυσμό στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προπτυχιακού κύκλου σπουδών (ISCED6) για τον οποίο διατίθενται στοιχεία ως προς το πεδίο σπουδών του στην Ελλάδα (81.483 φοιτητές/-τριες), είναι 33.479 φοιτητές/-τριες, με τον πληθυσμό των αποφοίτων να αναλογεί στο 58,9% του νεοεισερχόμενου πληθυσμού στη συγκεκριμένη βαθμίδα. Στην κατανομή μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ-28, ως προς το συγκεκριμένο δείκτη, η Ελλάδα (58,9%) κατέχει την 5η χαμηλότερη θέση, τιμή υπολειπόμενη σημαντικά (κατά 17,3 ποσ. μονάδες) της αντίστοιχης τιμής του δείκτη στην ΕΕ-28 (76,3%)».

«Θέλουμε αποφοίτους, όχι εισαχθέντες σε Πανεπιστήμια που εγκλωβίζονται», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Διαβάστε ακόμα:

Κεραμέως: Κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί αν δεν αξιολογηθεί

Υπ. Παιδείας για Τσίπρα: «Έταζε λαγούς με πετραχήλια» για τις εισαγωγές στα ΑΕΙ