Νέα σύμβαση για τις αρχαιολογικές ανασκαφές στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Νέα σύμβαση για τις αρχαιολογικές ανασκαφές στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Νέα συμπληρωματική σύμβαση, για την επανέναρξη και ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ανασκαφών στο Μετρό της Θεσσαλονίκης υπέγραψε χθες το Δημόσιο με τον εργολάβο του έργου. Οι αρχαιολογικές εργασίες θα εκτελεστούν σε έξι μέτωπα και θα βρίσκονται πλέον υπό την αυστηρή επιτήρηση του υπουργείου Πολιτισμού, προκειμένου να μην... εκτροχιάσουν και πάλι το χρονοδιάγραμμα του έργου.

Η σύμβαση υπεγράφη την Τετάρτη από τον απερχόμενο πρόεδρο της Αττικό Μετρό Χρήστο Τσίτουρα (η απόφαση τοποθέτησης νέου προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου δεν έχει ακόμα δημοσιευτεί σε ΦΕΚ) και τον Μιχ. Σίμα, εκπρόσωπο της κατασκευαστικής κοινοπραξίας, παρουσία της υφυπουργού Μακεδονίας- Θράκης Μαρίας Κόλλια- Τσαρούχα και του  γενικού γραμματέα δημοσίων έργων, Γιώργου Δέδε. Η νέα (2η συμπληρωματική) σύμβαση έχει προϋπολογισμό 25 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας πλέον το συνολικό κόστος των αρχαιολογικών εργασιών στο έργο στα 125 εκατ. ευρώ. Στις ανασκαφές και στις σωστικές εργασίες θα απασχοληθούν 400 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων.

Τι απομένει να ερευνηθεί από τους αρχαιολόγους; Οι εργασίες θα εκτελεστούν σε έξι μέτωπα, τα οποία κατά την εκτίμηση της Αττικό Μετρό δεν επηρεάζουν άμεσα την εξέλιξη του έργου: στον σταθμό Βενιζέλου θα πραγματοποιηθεί συμπληρωματική αρχαιολογική έρευνα, στην Αγία Σοφία απομένει το νότιο τμήμα του σταθμού (εκεί όπου είχε δημιουργηθεί τη δεκαετία του '30 ο παντορροϊκός αγωγός), ενώ πρέπει να ανασκαφούν οι χώροι για τις προσβάσεις σε Αγία Σοφία, Δημοκρατίας, Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (νότιο τμήμα), Συντριβάνι (νότιο τμήμα), ανασκαφές που βρίσκονται όλες σε πρώιμο στάδιο και να ολοκληρωθεί η ανασκαφή στο αμαξοστάσιο. Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση της Αττικό Μετρό, μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 82% των ανασκαφών και λοιπών αρχαιολογικών εργασιών. Να σημειωθεί ότι η υπογραφή 2ης συμπληρωματικής σύμβασης για τις αρχαιολογικές εργασίες είχε προταθεί στον εργολάβο εδώ και ένα έτος από την Αττικό Μετρό (ώστε να μη «χαθεί» το διάστημα μέχρι την κατάληξη των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές), χωρίς θετική ανταπόκριση.

Κατά τα λοιπά, το έργο πλέον αρχίζει να μπαίνει σε ρυθμούς. Σύμφωνα με τη ανακοίνωση:

-Υπό κατασκευή βρίσκονται οι σταθμοί Πατρίκιος, Νέα Ελβετία, Βούλγαρη καθώς και το αμαξοστάσιο στο ανατολικό άκρο της βασικής γραμμής του Μετρό.

-Συναρμολογούνται στο σταθμό Νέα Ελβετία οι δύο μετροπόντικες (ΤΒΜ) προκείμενου να διανοίξουν τα τελευταία 1,9 χλμ. δυο δίδυμων σηράγγων που απομένουν από το σύνολο των 7,8 χλμ.

-Ξεκινούν οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την κατασκευή με την μέθοδο ανοιχτού ορύγματος της σήραγγας μήκους 1,1 χλμ., η οποία συνδέει το αμαξοστάσιο με τη βασική γραμμή του Μετρό.


ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ


Αναδημοσίευση από την kathimerini.gr