Του Πακ Πόμπρικ
Σύμφωνα με το περιοδικό Bloomberg Businessweek, ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης ταμείου επενδύσεων Κεν Γκρίφιν αγόρασε δύο πίνακες αφηρημένου εξπρεσιονισμού έναντι περίπου 500 εκατομμυρίων δολαρίων από το ίδρυμα του μεγαλοεπιχειρηματία Ντέιβιντ Γκέφεν. Τα νέα είχαν ανακοινωθεί αρχικά στο ενημερωτικό δελτίο της βιομηχανίας Baer Faxt, αλλά το όνομα του αγοραστή δεν είχε αποκαλυφθεί.
Ο Γκρίφιν αγόρασε το Interchange (1955) του Γουίλιαμ Ντε Κούνινγκ έναντι περίπου 300 εκατομμυρίων δολαρίων και το Number 17A (1948) του Τζάκσον Πόλοκ έναντι 200 εκατομμυρίων δολαρίων, μια συναλλαγή η οποία ολοκληρώθηκε το περασμένο φθινόπωρο. Και οι δύο πίνακες εκτίθονταν τον περασμένο Σεπτέμβριο στο Καλλιτεχνικό Ίνστιτούτο του Σικάγο (Art Institute of Chicago) στο οποίο ο Γκρίφιν είναι διαχειριστής.
Το ποσό ξεπέρασε τα 300 εκατομμύρια δολάρια που έδωσε για τον πίνακα του Πολ Γκογκέν «ΠότεΘα Παντρευτείς» (When Will You Marry, 1892) η Τοπική Αρχή Μουσείων του Κατάρ (Qatar Museums Authority) τον Φεβρουάριο του 2015.
Παρόλα αυτά, οι ακριβότερες πωλήσεις μεταπολεμικής και σύγχρονης τέχνης έχουν πέσει σε γενικά πλαίσια φέτος. Ο πλειστηριασμός σύγχρονης τέχνης του Christie''s στο Λονδίνο στις 11 Φεβρουαρίου είχε κέρδος 49,8 εκατομμύρια δολάρια (58,2 με το ποσοστό προσαύξησης του οίκου), αποτυγχάνοντας να φτάσει τα 50,1 με 74,9 εκατομμύρια δολάρια που υπολογιζόταν. Ο πλειστηριασμός στο Sotheby''s στις 10 Φεβρουαρίου ήταν εξίσου άτονος. Είχε κέρδος 59,4 εκατομμύρια δολάρια (69,5 εκατομμύρια με το ποσοστό προσαύξησης του οίκου) έναντι του αρχικής εκτίμησης των 60,2 με 86,1 εκατομμυρίων δολαρίων.
Επιμέλεια: Χρόνης Μούγιος