«Πανδαιμόνιο» έχει δημιουργήσει στην κοινότητα των κρυπτονομισμάτων η εφαρμογή FriendsTech, ωστόσο αντίστοιχα έχει προκαλέσει ποικίλα σχόλια με πολλούς να παρομοιάζουν με αντίστοιχες φρενίτιδες από σχήματα «πυραμίδας» και έχουν αποκτήσει δημοφιλία στις αγορές κρυπτονομισμάτων. Η αποκεντρωμένη εφαρμογή που βασίζεται στο Twitter έχει απογειωθεί, αυξάνοντας κατακόρυφα τη δραστηριότητα στο blockchain δίκτυο Base που έχει δημιουργηθεί από το αμερικανικό ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων Coinbase.
Η εφαρμογή προσαρμόζει τους λογαριασμούς Twitter σε on - chain λογαριασμούς, επιτρέποντας στους χρήστες να αγοράζουν και να πωλούν «μετοχές» των αγαπημένων τους προσωπικοτήτων από το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο. Η εφαρμογή έχει δημιουργηθεί από τον ψευδώνυμο προγραμματιστή Racer, και κυκλοφόρησε με μια δοκιμαστική έκδοση beta για χρήστες που είχαν την πολύτιμη πρόσκληση στις 11 Αυγούστου, μια μέρα μετά την επίσημη εκκίνηση του Base στο mainnet.
Το Friend.tech είναι ένα κοινωνικό δίκτυο μόνο για κινητά, συνδεδεμένο με το Twitter που προσαρμόζει τους λογαριασμούς χρηστών. Οι χρήστες που αγοράζουν τα λεγόμενα shares ενός άλλου λογαριασμού αποκτούν αποκλειστική πρόσβαση στο ιδιωτικό chat room αυτού του λογαριασμού.
Ένας ενδιαφέρον παράγοντας που προσθέτει στη δημοτικότητά του είναι το bonding curve, που υπολογίζει αυτόματα την τιμή αγοράς και πώλησης, παρόμοια με την τεχνολογία αυτοματοποιημένης δημιουργίας αγοράς (AMM) του αποκεντρωμένου ανταλλακτηρίου κρυπτονομισμάτων Uniswap.
Οι έμποροι δεν χρειάζεται να βρουν αντισυμβαλλόμενο για να αγοράσουν ή να πουλήσουν τις μετοχές στο Το Friend.tech, αντί αυτού, ένας αυτοματοποιημένος μαθηματικός αλγόριθμος καθορίζει την τιμή με βάση τον αριθμό των χρηστών που κατέχουν μετοχές ενός λογαριασμού. Η τιμή της μετοχής αυξάνεται ανάλογα με τον αριθμό των μετόχων.
Η δημοφιλία της εφαρμογής, οδήγησε στο «κόκκινο» τη χωρητικότητα του διακομιστή την ημέρα εκκίνησης, με τους χρήστες να έχουν προβλήματα πρόσβασης. Ο αριθμός των μοναδικών χρηστών που αλληλεπιδρούν με την εφαρμογή ξεπέρασε τις 110,000.
Τα έσοδα του Friend.tech ξεπέρασαν επίσης τους ηγέτες της αγοράς σε Uniswap, MakerDAO, ακόμη και σε blockchains επιπέδου 1 όπως το Bitcoin και το Tron, σύμφωνα με δεδομένα από το DeFiLlama. Η εφαρμογή ενίσχυσε σημαντικά τη δραστηριότητα και στο νέο blockchain Base που κυκλοφόρησε.
Συνολικά πάνω από $54 εκατομμύρια έχουν αλληλεπιδράσει στα έξυπνα συμβόλαια της εφαρμογής. Ο αριθμός των ημερήσιων συναλλαγών στη Base έφτασε σε πάνω από 900.000 στις 20 Αυγούστου, σχεδόν διπλάσιος από το Arbitrum και στο Optimism.
Πολλοί φαίνεται να αγοράζουν μετοχές στο Friend tech γιατί θεωρούν ότι θα μπορούσε να είναι το επόμενο Only Fans ή να υπάρξει κάποια συνέργεια με το Twitter. Το Only Fans ιδρύθηκε το 2016, και εδρεύει σε ένα μικρό γραφείο στη γειτονιά Soho του Λονδίνου. Η πλατφόρμα έγινε εξαιρετικά κερδοφόρα κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, καταγράφοντας κέρδη προ φόρων 433 εκατομμυρίων δολαρίων το 2022, επτά φορές περισσότερα απ' ό,τι κέρδισε το προηγούμενο έτος.
Ο Αμερικανός επενδυτής Leonid Radvinsky, ο οποίος απέκτησε το πλειοψηφικό μερίδιο της επιχείρησης το 2018, έχει βγάλει περισσότερα από 500 εκατομμύρια δολάρια σε μερίσματα από την πλατφόρμα από τα τέλη του 2020, ανέφερε η εταιρεία στις οικονομικές της καταστάσεις. Οι συνδρομητές OnlyFans καταβάλλουν μηνιαίες χρεώσεις στους δημιουργούς περιεχομένου για πρόσβαση σε αποκλειστικές φωτογραφίες, βίντεο και συνομιλίες και η εταιρεία λαμβάνει ένα τέλος 20%.
Ωστόσο, όσον αφορά το Friends Tech πολλοί αναλυτές θεωρούν ότι είναι σχήμα «πυραμίδας», καθώς η αγορά μετοχών ενός χρήστη μετά τους 100 πρώτους ακολούθους καθίσταται αρκετά ακριβή. Ο πιο σημαντικός λόγος που θεωρούν ότι η εφαρμογή θα αποτύχει μακροπρόθεσμα είναι η ευθυγράμμιση κινήτρων.
Για παράδειγμα, στην πλατφόρμα OF, στην οποία προωθείται κυρίως περιεχόμενο για ενηλίκους, οι δημιουργοί περιεχομένου πρέπει να διατηρήσουν τη βάση των επαναλαμβανόμενων εσόδων των συνδρομητών. Στο FT (η ιδέα έχει επιτευχθεί ξανά στο παρελθόν) τα χρήματα επενδύονται προκαταβολικά, οπότε μόλις επενδυθεί το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων, οι περισσότεροι δημιουργοί έχουν ελάχιστα κίνητρα να παραμείνουν και να δημιουργούν μοναδικό περιεχόμενο. Αντίστοιχα η εφαρμογή χρεώνει τέλη της τάξης του 5% για κάθε συναλλαγή.