Ενας νέος υπερδακτύλιος

Δεν έχετε κανένα λόγο να γνωρίζετε τι σημαίνουν τα αρχικά ULEZ. Ούτε καν τι περιλαμβάνει το υποχρεωτικό από σήμερα καθεστώς εξοβελισμού όσων αυτοκινήτων ρυπαίνουν εντός της Ultra Low Emission Zone που αφορά στο μεγαλύτερο μέρος του Λονδίνου. Πρακτικά πρόκειται για μέτρο που ισοδυναμεί με τον περιορισμό κυκλοφορίας οχημάτων.

Αυτό που εμείς ονομάσαμε «δακτύλιο» πριν πολλά-πολλά χρόνια, το 1979 επί υπουργίας Κώστα Μητσοτάκη στην τελευταία κυβέρνηση Κων/νου Καραμανλή, «ως επείγον προσωρινό μέτρο για λόγους εξοικονόμησης καυσίμων, λόγω της τότε παγκόσμιας πετρελαϊκής κρίσης για λόγους εξοικονόμησης» που σημειώνει και η Wikipedia.

Βλέπετε, τότε, δεν έσπευδαν να σκεφτούν μείωση των φορολογιών αλλά πιο πρακτικούς τρόπους. Εξάλλου, η πρώτη κυβέρνηση Παπανδρέου συνέχισε το μέτρο για λόγους κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης. Μετά το 2012 το σύστημα εξαιρέσεων από τα «μονά-ζυγά» έγινε «πράσινο», εξυπηρετούσε δηλαδή αποκλειστικά λόγους μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Ίσως γι' αυτό τον λόγο, η κατάσταση έγινε…μπάχαλο, αφού κανείς (και σίγουρα όχι η απασχολούμενη με τις σατανικές ταυτότητες Αστυνομία…) δεν είναι σε θέση να ελέγξει αποτελεσματικά τα αυτοκίνητα ανάλογα με τους εκπεμπόμενους ρύπους.

Τα σημειώνω αυτά για τους εξής λόγους. Πρώτον, στο Λονδίνο, οι σχετικές αποφάσεις ελήφθησαν από τους εκάστοτε Δημάρχους με πρώτον τον πολύ Μπορίς Τζόνσον. Δεύτερον, τα ισχύοντα όλα με τους περιορισμούς τα διαχειρίζεται η δημόσια αρχή μαζικών, δηλαδή δημόσιων, μέσων μεταφοράς (Transport for London). Τρίτον, επειδή υπάρχει τρόπος να κυκλοφορήσεις, αρκεί να πληρώσεις το αναλογούν «διόδιο». Τέταρτον, επειδή ο έλεγχος όσων πληρώνουν αλλά και όσων το παραλείπουν (το πρόστιμο είναι βαρύτατο), γίνεται ηλεκτρονικά, δηλαδή με τις κάμερες ασφαλείας.

Φτάσαμε! Μπορείτε να κατεβείτε και να συνεχίσετε με άλλες δουλειές, προφανώς σοβαρότερες, αφού κανείς δεν πρόκειται, στην χώρα της «εξυπνακίστικης» πορτοκαλέας, να ασχοληθεί με τα σοβαρά. Ακόμη κι όταν έχουμε κάνει κάτι σωστό, όπως είναι η προσπάθεια να περιοριστεί η ρύπανση. Αφήστε ότι έπρεπε ήδη να ισχύει πάντοτε και για όλους αυτούς τους λόγους Υπερακτύλιος, κάτι σαν τον «μεγάλο δακτύλιο» ενώ στον «μικρό δακτύλιο» πρέπει να επιβληθεί η πιο δαμόκλεια αποφυγή κυκλοφορίας αυτοκινήτων και μηχανών και η πιο γενναιόδωρη και ασφαλής κυκλοφορία όλων των άλλων μέσων μετακίνησης με πρώτη, προφανώς, την ποδαράδα. Κανείς δεν το σκέφτηκε από όσους -απολύτως δικαιολογημένα- ανησύχησαν με τον καπνό των πυρκαγιών της Φυλής αλλά και με τις μακρόπνοες επιπτώσεις από τον περιορισμό των κατακαμένων περιαστικών δασών.

Κυρίως, βεβαίως, προσπαθώ να θυμίσω στις πολιτικές ηγεσίες μας, για παράδειγμα στον από σήμερα υποψήφιο μεγαλο-περιφερειάρχη Αττικής και πολύπειρο δήμαρχο Νίκο Χαρδαλιά, ότι Πολιτική είναι όσα επηρεάζουν την μεγάλη εικόνα της μικρής καθημερινότητας των πολιτών και κατοίκων. Γιατί, λέω τώρα, για παράδειγμα, να μην ενώσουν τις δυνάμεις τους με τους πολλούς αξιόλογους δημάρχους που προτείνονται από το πλειοψηφών στη Βουλή κόμμα για την ευρύτερη περιοχή των Αθηνών, σε ένα πρόγραμμα αναδιοργάνωσης συγκοινωνιών, εύρυθμης κυκλοφορίας, οικολογικής συνείδησης για σεβασμό στον απλό πολίτη, στην οικογενειακή τσέπη του και στον καθαρότερο αέρα που πρέπει να εισπνέουν τα παιδιά του και ο ίδιος;

Διαμαρτυρίες έχουν και θα έχουν στο Λονδίνο, αλλά δεν είδα να κάνουν πίσω στους σχεδιασμούς τους. Εξάλλου, στις περισσότερες πόλεις της Ευρώπης, οπωσδήποτε στις μεγάλες αλλά και σε όλες τις μεσαίες και μικρότερες, η κυκλοφορία στις πόλεις, επειδή είναι ένα από κύρια χαρακτηριστικά ευζωίας, έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια με τρόπο ριζικό κι επαναστατικό.

Γιατί να μην κάνουμε κάτι παρόμοιο κι εμείς; Μια ολόκληρη πενταετία έχουν μπροστά τους οι «άρχοντες» που θα εκλεγούν στις προσεχείς αναμετρήσεις. Ακόμη και στον σοβιετικό παρελθόν πενταετή ήταν τα πλάνα. Αφήστε που μπορεί να τους βοηθήσει και ο Δημήτρης Παπαστεργίου, επιτυχημένος δήμαρχος Τρικκαίων από τη νέα του υπουργική θέση, αφού το κύριο στους υψιπετείς σχεδιασμούς είναι η πιστή προς τον σχεδιασμό και τις φιλοδοξίες για το καλύτερο εφαρμογή τους.

Είπαμε, πουθενά στις λονδρέζικες συζητήσεις των ημερών και από κανέναν δεν αμφισβητείται ότι οι κάμερες μαζί με τους κομπιούτερς της πόλης (όπου είναι καταχωρημένες άπασες οι ταυτότητες των πολιτών και των τροχοφόρων) θα κάνουν σωστά τη δουλειά που τους αναθέτουμε. Αφήστε που μπορεί  να βρει καιρό (και διάθεση…) να κάνει κάτι καλύτερο για τον περιορισμό της εγκληματικής εγκληματικότητας η …Αστυνομία!