Πτώση της τάξης του 30% αναμένει η έκθεση της DBRS Morningstar στα φορτία του λιμανιού του Πειραιά λόγω των αναταραχών που έχουν προκαλέσει οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.
«Στην Ελλάδα, για το λιμάνι του Πειραιά, το πέμπτο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων έχει μέχρι στιγμής ήταν αρκετά σταθερός με μικρή επίπτωση από τις διαταραχές», σημειώνει αρχικά η έκθεση και συνεχίζει: «Ωστόσο, αναμένουμε πτώση του φορτίου περίπου30% ή και περισσότερο σε αυτό το λιμάνι (...) Οι κολοσσοί της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM, Cosco Container Lines, Evergreen Line και Orient Overseas Container Line αποφάσισαν να σταματήσουν τα τριήμερα δρομολόγιά τους από την Ασία προς τον Πειραιά, τα οποία αποτελούσαν ενδιάμεσο σταθμό για τη βόρεια Ευρώπη.
Την ίδια στιγμή, η Maersk και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αλλάξει δρομολόγιο προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, το οποίο δεν εισέρχεται στην Ανατολική και Κεντρική Μεσόγειο Θάλασσα. Η είσοδος στο κέντρο της Μεσογείου προσθέτει επιπλέον ημέρες στην ήδη μακρύτερη διαδρομή».
Σύμφωνα με την έκθεση, η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις στους λιμένες Ανατολικής και Νότιας Μεσογείου, με πρόσκαιρη μείωση των όγκων, ενώ πολύ πιο ήπιες θα είναι αυτές για τους λιμένες της Βόρειας Ευρώπης.
Σε ό,τι αφορά την Ανατολική Μεσόγειο ο οίκος σημειώνει ότι οι λιμένες της περιοχής θα «δουν» προσωρινή πτώση του όγκου τους έως ότου οι αλυσίδες εφοδιασμού επανέλθουν στο φυσιολογικό. Αναμένει ότι αυτά τα λιμάνια θα επηρεαστούν δυνητικά περισσότερο από την επαναδρομολόγηση προς την Ευρώπη, με κάποια πιθανή συμφόρηση από τον Φεβρουάριο, καθώς αναμένει μείωση του αριθμού των μεγάλων πλοίων.
Δείτε αναλυτικά ολόκληρη την έκθεση: