Με εγκωμιαστικά σχόλια για τη θέση που έχει καταλάβει ως προς τη δραστηριότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, έχοντας περάσει πλέον στην πρώτη θέση, παρουσιάζει σε δημοσίευμά της η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt την ανάπτυξη στο λιμάνι του Πειραιά υπό την καθοδήγηση της κινεζικής κρατικής εταιρείας Cosco. Η κρίση δεν έχει γίνει αισθητή μέχρι στιγμής, σημειώνει.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα την Παρασκευή πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από έντεκα κοντέινερ σε τρεις αποβάθρες, συμπεριλαμβανομένου του «OOCL United Kingdom» με ικανότητα μεταφοράς 21.413 εμπορευματοκιβωτίων. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα φορτηγά- πλοία στον κόσμο.
Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει μείωση 9,7% του ΑΕΠ φέτος, για την Ελλάδα, δεν υπάρχει ένδειξη ύφεσης στον Πειραιά. Τους πρώτους τρεις μήνες, η δραστηριότητα διακίνησης αυξήθηκε ελαφρά στα 1,369 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια. Τον προηγούμενο χρόνο ανήλθαν στα 1,334 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια με αποτέλεσμα να ξεπεράσει το λιμάνι της Βαλένθια στην Ισπανία, που πια είναι στη 2η θέση.
Η ανάπτυξη ήταν επίσης σταθερή τον Απρίλιο και τον Μάιο. Ο κύκλος εργασιών ήταν περίπου στο επίπεδο του προηγούμενου έτους, όπως υποστηρίζουν εταιρικοί κύκλοι, σύμφωνα με την Handelsblatt και επισημαίνει πως συνεχίζεται η πετυχημένη ιστορία του, καθώς πέρυσι, ο Πειραιάς ξεπέρασε τη Βαλένθια της Ισπανίας (5,44 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια) με 5,65 εκατομμύρια και έγινε το μεγαλύτερο σημείο μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο. Αυτό φαίνεται από τα επιχειρηματικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν αυτήν την εβδομάδα.
«Το 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά μας μέχρι στιγμής», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «Piraeus Port Authority» (PPA) Fu Chengqiu.
Όπως σημειώνει η Handelsblatt «η Cosco υπέγραψε αρχικά μια μίσθωση για τη λειτουργία μιας νέας προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων. Το 2016, η Cosco αγόρασε το 51% της εταιρείας PPA από το ελληνικό κράτος έναντι 368,5 εκατομμυρίων ευρώ. Η σύμβαση προβλέπει ότι οι Κινέζοι θα αποκτήσουν επιπλέον 16% των μετοχών έως το 2021» και συνεχίζει:
«Η Cosco δραστηριοποίησε το εν υπνώσει λιμάνι. Το 2008, διακινήθηκαν μόνο 433.582 εμπορευματοκιβώτια. Το 2019, ο αριθμός αυτός ήταν 13 φορές μεγαλύτερος. Αυτό καθιστά τον Πειραιά όχι μόνο το «νούμερο ένα» στη Μεσόγειο. Το ελληνικό λιμάνι κατέλαβε την τέταρτη θέση στην κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμανιών μεταφόρτωσης εμπορευμάτων. Πριν από πέντε χρόνια ήταν στην όγδοη θέση»
Κινέζοι αναλυτές χαρακτηρίζουν το λιμάνι του Πειραιά ως «το κεφάλι του δράκου στην Ευρώπη». Ο Πειραιάς είναι το πρώτο μεγάλο λιμάνι της Μεσογείου στην Ευρώπη αφού έρχονται φορτηγά πλοία από την Άπω Ανατολή διασχίζοντας το κανάλι του Σουέζ. Αυτό καθιστά τον Πειραιά ιδανικό κόμβο για το έργο «One Belt, One Road» της Κίνας, προσθέτει ακόμα η εφημερίδα.
Όπως αναφέρει η γερμανική Handelsblatt το λιμάνι του Πειραιά θα μπορούσε να ξεπεράσει το λιμάνι στο Αμβούργο (Γερμανία) που είναι στην 3η τρίτη θέση, με βάση τα τρέχοντα μεγέθη, και τότε μόνο η Αμβέρσα (Βέλγιο) και το Ρότερνταμ (Ολλανδία) θα προηγούνται. Ήδη έχει αφήσει πίσω του ανταγωνιστές όπως η Βρέμη (Γερμανία), η Αλχεθίρας (Ισπανία) και η Βαλένθια (Ισπανία).
Με την Cosco, η Ελλάδα μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές της ως ο σημαντικότερος κόμβος εφοδιαστικής στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, επισημαίνει το δημοσίευμα και καταλήγει μεταξύ άλλων, ότι η Cosco επενδύει περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ στην περαιτέρω επέκταση του λιμανιού καθιστώντας το και ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια για τα κρουαζιερόπλοια.