Σε μία χώρα όπου η καλλιτεχνική φύση περισσεύει, ο τίτλος ήταν ελαφρώς «μυθιστορηματικός»... Ο γαλλικός Τύπος, περιγράφοντας τη δύσκολη κατάσταση στην οποία ήρθαν ομάδες και λίγκες, λόγω της πρόσφατης απόφασης του ομίλου της Mediapro να «σπάσει» το «χρυσό» τηλεοπτικό συμβόλαιο με Ligue 1 και Ligue 2, έγραψε πως «αυτό το όμορφο παιχνίδι είναι σε μία άσχημη οικονομική συγκυρία». Η «λογοτεχνία» δεν σταματά, όμως τελικά τα χρήματα είναι αυτά που δεν περισσεύουν.
Την Παρασκευή (5/2), ωστόσο, τα δύο πρωταθλήματα πήραν μία μικρή, αλλά συνάμα και βραχυπρόθεσμη ως το καλοκαίρι, «ανάσα», με τη νέα συμφωνία που ανακοινώθηκε από το δίκτυο Canal+. Τη στιγμή που κανένας δεν φαινόταν να θέλει να εμπλακεί στη μετάδοση των αγώνων, το συγκεκριμένο κανάλι δέχθηκε να καταβάλλει 35 εκατομμύρια ευρώ ως το τέλος της σεζόν, για τη μετάδοση όλων των παιχνιδιών της πρώτης κατηγορίας και οκτώ από τα δέκα της δεύτερης.
Το ποσό έρχεται ως συμπλήρωμα στην αρχική (μερική) συμφωνία του συνδρομητικού δικτύου αντί 332 εκατ., για τα δικαιώματα του 20% των αγώνων της Ligue 1. Η αποχώρηση της Mediapro, η οποία θα πλήρωνε 814 εκατομμύρια ετησίως από το 2020 ως το 2024, δημιούργησε μία μεγάλη «τρύπα», η οποία όμως καλύφθηκε εν μέρει. Υπό κανονικές συνθήκες, η γαλλική λίγκα θα εισέπραττε 1,14 δισ. τον χρόνο.
Ομως, για τη φετινή σεζόν το ποσό θα φτάσει στα 670 εκατομμύρια από τη νέα συνεργασία, τα ποσά που έχουν ήδη καταβληθεί από τη Mediapro, αλλά και την αποζημίωση των 100 εκατομμυρίων για τον τερματισμό του τρέχοντος συμβολαίου.
Η περσινή πρόωρη διακοπή της σεζόν λόγω κορονοϊού έφερε απώλειες ύψους ενός δισεκατομμυρίου, καθώς σχεδόν τα μισά έσοδα των συλλόγων προέρχονται από τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Τον περασμένο Οκτώβριο, η Mediapro δεν αποπλήρωσε προγραμματισμένη δόση των 172 εκατ. στη λίγκα και τον επόμενο μήνα απαίτησε την επαναδιαπραγμάτευση του συμβολαίου, με περικοπές 25%. Επίσης ούτε τον περασμένο Δεκέμβριο προχώρησε στην πληρωμή δόσης 152,5 εκατ..
Η συμφωνία με το Canal+ μπορεί να μην αγγίζει αθροιστικά ούτε καν τα 726 εκατομμύρια ετησίως που κέρδιζε η λίγκα (LFP) από το 2016 ως το 2020, ωστόσο δίνει λίγο χρόνο στους παράγοντες, για να αναζητήσουν μία νέα μακροπρόθεσμη συνεργασία. Στην LFP περίμεναν ότι κάποιος από τους τρεις νέους υποψήφιους πλειοδότες – η Amazon, το DAZN και η Discovery – θα είχε πρόθεση να εξαγοράσει το «χρυσό» συμβόλαιο της Mediapro. Αυτό δεν συνέβη και η «ανάσα» που προσφέρει το Canal+ δίνει απλώς λίγο χρόνο για κάτι καλύτερο (και ακριβότερο) ως το τέλος της αγωνιστικής χρονιάς.