Με πλήρως ψηφιοποιημένες διαδικασίες πραγματοποιούνται φέτος, για πρώτη φορά, οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όπως ανακοινώθηκε από τα υπουργεία Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Μέσω της εφαρμογής anaplirotes.gov.gr οι προσλαμβανόμενοι έχουν τη δυνατότητα να διαβάσουν και να αποδεχτούν ψηφιακά τη σύμβασή τους και στη συνέχεια να λάβουν έγκυρο αντίγραφό της, όπως ανακοινώθηκε από τους αρμόδιους υπουργούς Ν.Κεραμέως και Κυρ.Πιερρακάκη.
Η συγκεκριμένη εφαρμογή εξασφαλίζει ενίσχυση της διαφάνειας, καθώς επίσης και άμεση ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τον βέλτιστο προγραμματισμό τους, λαμβανομένων υπόψη των προτιμήσεών τους.
Κυρίως όμως απαλάσσει από χρονοβόρες διαδικασίες τόσο τους ίδιους τους υποψήφιους, όσο και τα διοικητικά όργανα, τις διευθύνσεις εκπαίδευσης, τις περιφέρειες και την κεντρική υπηρεσία. Στην πράξη, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να καταχωρίσουν για πρώτη φορά ψηφιακά τις προτιμήσεις τους για τα σχολεία αλλά και να τοποθετηθούν ψηφιακά, με απόλυτη διαφάνεια, χάρη στη νέα αλγοριθμική διαδικασία που αναπτύχθηκε σε συνεργασία των κεντρικών υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ με το Εθνικό Ίδρυμα Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET) και το ΙΤΥΕ Διόφαντος.
Η ψηφιακή ροή τοποθέτησης διενεργήθηκε την Τρίτη 31 Αυγούστου και άμεσα, εντός λίγων λεπτών, ενημερώθηκαν οι προσλαμβανόμενοι μέσω γραπτού μηνύματος SMS στο κινητό τους, για τη σχολική μονάδα ανάληψης υπηρεσίας τους.
Μέσω της εφαρμογής anaplirotes.gov.gr που ενεργοποιήθηκε σήμερα, οι προσλαμβανόμενοι έχουν τη δυνατότητα να διαβάσουν και να αποδεχτούν ψηφιακά τη σύμβασή τους και στη συνέχεια να λάβουν έγκυρο αντίγραφο αυτής, που θα φέρει την προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα (advanced electronic seal) του υπουργείου Παιδείας, μειώνοντας δραστικά την περιττή γραφειοκρατία και τον χρόνο που απαιτείται για την κατάρτιση της σύμβασης.
Ορόσημο του έργου αποτελεί και η αυτοματοποιημένη διαδικασία δήλωσης και ανάρτησης των σχετικών συμβάσεων στα πληροφοριακά συστήματα «Εργάνη» και «Διαύγεια». Η συγκεκριμένη καινοτομία αναμένεται να εξοικονομήσει σημαντικούς πόρους της Δημόσιας Διοίκησης, ψηφιοποιώντας και απλοποιώντας χρονοβόρες διαδικασίες ετών.
Το νέο σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών καθηγητών αποτελεί τμήμα του σχεδιασμού για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης και είχε συμπεριληφθεί στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, στοχεύοντας στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και τη βελτίωση διαδικασιών στον τομέα της εκπαίδευσης.
Κεραμέως: «Περισσότεροι από 22.000 αναπληρωτές θα είναι οι πρώτοι που θα συνάψουν ψηφιακή σύμβαση»
«Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αποτελούν ένα εξαιρετικά πολύτιμο τμήμα του ανθρώπινου δυναμικού μας, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εύρυθμη λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Στο πλαίσιο αυτό, το διοικητικό έργο των στελεχών εκπαίδευσης για έγκαιρο προγραμματισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας αποτελούσε, μέχρι πρόσφατα, ένα δύσκολο και χρονοβόρο εγχείρημα. Με την ψηφιακή δράση της αναδιοργάνωσης της πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, και σε εξαιρετική συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αξιοποιούμε ψηφιακά εργαλεία και υπηρεσίες που έρχονται να υποστηρίξουν και τα δύο μέρη, εκπαιδευτικούς και διοίκηση, υλοποιώντας μία αυτονόητη ευελιξία που κάνει πράξη ο ψηφιακός μετασχηματισμός», δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
«Την 1η Σεπτεμβρίου, περισσότεροι από 22.000 αναπληρωτές θα είναι οι πρώτοι που θα συνάψουν ψηφιακή σύμβαση, εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια, ενώ ταυτόχρονα, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα απαλλαγούν από το άχθος της ανάρτησης μεμονωμένων εγγράφων σε συστήματα όπως η Εργάνη και η Διαύγεια. Βελτιώνουμε δημόσιες υπηρεσίες προς όφελος των εκπαιδευτικών μας και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας», τόνισε.
Πιερρακάκης: «Μέσα από την εφαρμογή anaplirotes.gov.gr μειώνουμε τη γραφειοκρατία»
«Μέσα από την εφαρμογή anaplirotes.gov.gr μειώνουμε τη γραφειοκρατία, διευκολύνοντας ταυτόχρονα καθηγητές και διοίκηση σε όλα τα στάδια της επιλογής αναπληρωτών. Διασυνδέοντας τα κατάλληλα μητρώα, η νέα διαδικασία είναι πιο απλή, πιο γρήγορη και πιο αξιόπιστη. Έτσι, η ψηφιακή αναδιοργάνωση της πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών εξυπηρετεί τόσο τους ίδιους τους διδάσκοντες, όσο και την ομαλή λειτουργία των σχολείων», υπογράμμισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.
Όπως επισήμανε, «η πρωτοβουλία αυτή ευθυγραμμίζεται προς τον στόχο που έχουμε θέσει από κοινού με το Υπουργείο Παιδείας να αξιοποιούμε τα τεχνολογικά μέσα σε όλες τις βαθμίδες για να αναβαθμίσουμε τόσο την ίδια την εκπαίδευση, όσο και την καθημερινότητα των εκπαιδευτικών μονάδων».