Την άποψη πως η χώρα μας κέρδισε μερίδια αγοράς αλλά και αξιοπιστία έναντι του ανταγωνισμού εξέφρασε ο επικεφαλής της Aegean Airlines Ευτύχης Βασιλάκης κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές τη Δευτέρα το απόγευμα, με αφορμή την παρουσίαση των οικονομικών επιδόσεων της εταιρείας.
«Πήγαμε καλύτερα από άλλες ανταγωνίστριες χώρες. Κέρδισε σε αξιοπιστία ο ελληνικός τουρισμός» τόνισε ο κ. Βασιλάκης, ενώ οριοθέτησε ως κύριο στόχο την ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας ως ασφαλούς και αξιόπιστου τουριστικού προορισμού για το 2021.
Παράλληλα, σημείωσε πως οι διαδικασίες που παραπέμπουν σε καραντίνα και συνθήκες lockdown είναι καταστροφικές, τονίζοντας ότι πρακτικές όπως τα γρήγορα διαγνωστικά τεστ μπορούν να δώσουν λύσεις για ασφαλή ταξίδια.
Ο επικεφαλής της Aegean έκανε λόγο για έναν ιδιαίτερα δύσκολο χειμώνα όπου είναι σχεδόν αδύνατο να γίνουν προβλέψεις για το πως θα κινηθεί η αγορά, ενώ αναφορικά με την επιστροφή στην κανονικότητα εκτίμησε πως θα χρειαστεί ένα μακρύ χρονικό διάστημα, χαρακτηρίζοντας την τωρινή κρίση ως τη χειρότερη που έχει βιώσει ποτέ ο κλάδος των αερομεταφορών.
Αναφορικά με το 3ο τρίμηνο της τρέχουσας πολύ δύσκολης χρονιάς, ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε ότι η Aegean θα παρουσιάζει αρνητικά αποτελέσματα περί τα 25-30 εκατ. ευρώ, ενώ το μεταφορικό έργο την περίοδο αυτή θα φτάσει στα 2 εκατ. επιβάτες, με το 50% των πτήσεων, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Και όλα αυτά, μιλώντας για το διάστημα που παραδοσιακά είναι το καλύτερο για τον ελληνικό τουρισμό αλλά και την Aegean, καθώς περιέχει τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο.
Σε πλήρη ισχύ η παραγγελία των 46 αεροσκαφών
Αναφορικά με τη μεγάλη παραγγελία των 46 αεροσκαφών στον όμιλο Airbus, ο επιχειρηματίας τόνισε ότι η παραγγελία παραμένει σε ισχύ, όμως η Aegean είναι σε διαδικασία παράτασης των προθεσμιών για την παράδοση των αεροπλάνων.
Έτσι, αναμένεται να παραλάβει το σύνολο των αεροσκαφών της μέχρι το 2026, ενώ κατά το διάστημα 2020-2022 θα παραληφθούν 15, έναντι 26 αεροπλάνων που ήταν προγραμματισμένο στο αρχικό χρονοδιάγραμμα πριν την έλευση του Covid-19. Συνάμα, εντός του 2020 η Aegean παρέλαβε 5 από τα 15 αεροπλάνα που πρόκειται να παραλάβει το διάστημα 2020-2022.
Με την κίνηση αυτή, η αεροπορική επιτυγχάνει να μειώσει, κατά 90 εκατ. ευρώ, το ποσό των προκαταβολών για τις νέες παραλαβές που είναι καταβλητέο την περίοδο μεταξύ πρώτου εξαμήνου 2020 και 2021.Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την αναμενόμενη λήξη συμφωνιών leasing για 26 αεροσκάφη jet από τον Σεπτέμβριο του 2020 έως και τον Ιανουάριο του 2021, προσδίδει μεγαλύτερη ευελιξία στην Aegean στην προσπάθεια εξοικονόμησης κεφαλαιουχικών δαπανών.
Όπως τόνισε ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης αλλά και ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Airlines κ. Δημήτρης Γερογιάννης, στο πρώτο εξάμηνο η εταιρεία «έκαψε» μετρητά αξίας 110 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 65 εκατ. ευρώ στο β’ τρίμηνο του έτους, ενώ οι ανάγκες για το τρέχον τρίμηνο αντιστοιχούν σε επιπλέον 50 εκατ. ευρώ.
Κοινοπρακτικό δάνειο 150 εκατ. ευρώ με τις τέσσερις συστημικές
Σύμφωνα τέλος με την έκθεση της διοίκησης για το πρώτο εξάμηνο του 2020, ο όμιλος τον Αύγουστο του 2020, υπέγραψε ενδεικτικό σύμφωνο όρων (Indicative Term Sheet) με τις τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες για την χορήγηση Ομολογιακού Δανείου ποσού 150 εκατ. ευρώ, διάρκειας 5 ετών, κάνοντας χρήση του Ταμείου Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19.
Ο όμιλος τον Αύγουστο του 2020, υπέγραψε ενδεικτικό σύμφωνο όρων (Indicative Term Sheet) με τις τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες για τη μετατροπή της υπάρχουσας γραμμής κεφαλαίου κίνησης ύψους 120 εκατ. ευρώ σε Κοινοπρακτικό δάνειο σε μορφή ανακυκλούμενης πίστωσης (Syndicated Revolving Credit Facility), συνολικού ποσού 120 εκατ. ευρώ λήξης τον Σεπτέμβριο 2022. Συνολικά μέχρι σήμερα έχουν εκταμιευθεί 92 εκατ. ευρώ.
Ο συνολικός αριθμός των πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν στο 2ο τρίμηνο του 2020 μειώθηκε κατά 82% (με μείωση 95% και 92% τον Απρίλιο και τον Μάιο αντίστοιχα), ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 92%. Ο κύκλος εργασιών κατά το δεύτερο τρίμηνο κατήλθε μόλις σε 40,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 88% συγκριτικά με το 2019, ήτοι μείωση κατά 307 εκατ. ευρώ. Οι καθαρές ζημιές προ φόρων (εξαιρουμένων των έκτακτων αποτελεσμάτων) ανήλθαν σε 58,7 εκατ. ευρώ από κέρδη 31,5 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019.