«Άλμα» της τάξεως του 36,9% έκαναν στο πρώτο εξάμηνο τα καθαρά κέρδη της Coca Cola HBC, φθάνοντας στα 191,6 εκατ. ευρώ από 140 εκατ. που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Τα καθαρά συγκρίσιμα κέρδη εκτινάχθηκαν κατά 39,4% κι έφθασαν στα 209,6 εκατ. ευρώ από 150,4 εκατ. πέρυσι.
Τα συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε 0,576 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 38,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε 0,526 ευρώ, ενισχυμένα κατά 35,9% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2016.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η αυξημένη κερδοφορία είναι αποτέλεσμα της προσήλωσης που δείχνει η Coca Cola HBC «στη δημιουργία αξίας με άξονα το βελτιωμένο μείγμα κατηγορίας και συσκευασίας» καθώς και στις αυξήσεις τιμών των προϊόντων «που είχαν σαν αποτέλεσμα την αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 4,3%, με βελτίωση σε όλους τους τομείς δραστηριότητας».
Πιο αναλυτικά, ο ρυθμός αύξησης των εσόδων για το δεύτερο τρίμηνο επιταχύνθηκε με αποτέλεσμα να καταγραφεί αύξηση 5,7% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση και 5,6% σε δημοσιευμένη βάση.
Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,4% στο πρώτο εξάμηνο, με αύξηση σε όλους τους τομείς δραστηριότητας.
Στις αναπτυγμένες αγορές, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 0,8%, με τη διοίκηση της εταιρείας να κάνει λόγο για «ένα καλό δεύτερο τρίμηνο χάρη στη χρονική μετατόπιση του Καθολικού Πάσχα και τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες του Ιουνίου».
Παράλληλα, σύμφωνα με την εταιρεία, οι καλές επιδόσεις στις περισσότερες αναπτυσσόμενες αγορές επέφεραν αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 0,8%. Στις αναδυόμενες αγορές, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,9% στο πρώτο εξάμηνο με καλές επιδόσεις σε Ουκρανία, Ρουμανία και Σερβία.
Τα συγκρίσιμα λειτουργικά έξοδα ως ποσοστό των καθαρών εσόδων από πωλήσεις μειώθηκαν κατά 40 μονάδες βάσης, ως αποτέλεσμα της λειτουργικής μόχλευσης.
Το συγκρίσιμο λειτουργικό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 150 μονάδες βάσης, στο 9,1%, ευνοημένο από τη λειτουργική μόχλευση, παρά το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών και τις δυσμενείς συναλλαγματικές διακυμάνσεις.
Τα λειτουργικά κέρδη πέτυχαν άνοδο 20,8% και διαμορφώθηκαν στα 266,4 εκατ. ευρώ από 220,6 εκατ. πέρυσι.
«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τα εξαιρετικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του έτους, που χαρακτηρίζονται από αύξηση του όγκου πωλήσεων και των εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο και στους τρεις τομείς δραστηριότητάς μας. Είναι επίσης πολύ ικανοποιητικό να βλέπουμε την αύξηση των εσόδων να μεταφράζεται σε σημαντική αύξηση του περιθωρίου κέρδους. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι η στρατηγική μας σχετικά με την αξιοποίηση των παγίων μας και τη βελτίωση της κερδοφορίας μέσω της λειτουργικής μόχλευσης είναι ισχυρή και αποδίδει καλά αποτελέσματα. Είμαστε σε καλό δρόμο για την αύξηση των εσόδων και του περιθωρίου κέρδους, με τον οργανισμό ενδυναμωμένο από την πρόοδο που έχουμε επιτύχει σε σχέση με τους χρηματοοικονομικούς μας στόχους για το 2020» επεσήμανε σε δηλώσεις του ο κ. Δημήτρης Λόης , διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola HBC.