Η υλοποίηση του προγράμματος μετασχηματισμού αποτελεί τον πυρήνα για την επιτυχία του στρατηγικού σχεδίου της Alpha Bank, επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος Βασίλης Ψάλτης, διαβεβαιώνοντας ότι η τράπεζα έχει ξεπεράσει την κληρονομιά των μη εξυπηρετούμενων δανείων της κρίσης και στοχεύει πλέον σε απόδοση ιδίων κεφαλαίων 10%.
«Την τελευταία διετία αφιερώσαμε πολύ ενέργεια στα μη εξυπηρετούμενα δάνεια που μας κληροδότησε η κρίση αλλά τώρα αφήνουμε πίσω μας τα προβλήματα του παρελθόντος. Είμαστε πανέτοιμοι για τους στόχους που έχουμε θέσει στο επικαιροποιημένο 3ετες πλάνο μας που ήδη τρέχει ένα χρόνο τώρα», δήλωσε σε διαδυκτιακή εκδήλωση που παρακολούθησαν οι εργαζόμενοι της Alpha Bank.
Παρουσιάζοντας την πρόοδο του μετασχηματισμού της τράπεζας, ο κ. Ψάλτης αναφέρθηκε στις βασικές προτεραιότητες, όπως την πελατοκεντρική φιλοσοφία, τις επενδύσεις σε τεχνολογία, το νέο λειτουργικό μοντέλο με έμφαση στην απλούστευση και το κοινωνικό αποτύπωμα.
Στην εκδήλωση, που σηματοδοτεί τη συμπλήρωση ενός έτους μετασχηματισμού στην τράπεζα, παρουσιάστηκε η ταυτότητα του προγράμματος μετασχηματισμού ‘the alpha blueprint’ καθώς και οι τρεις βασικοί πυλώνες παρεμβάσεων - η πελατοκεντρική ανάπτυξη, η βελτίωση του λειτουργικού μοντέλου και η ενίσχυση της οργανωτικής αποτελεσματικότητας.
«Στοχεύουμε σε μία τράπεζα πιό λειτουργική με ανθρωποκεντρική προσέγγιση, θέλουμε την τράπεζα μας σημείο αναφοράς και στην προσέλκυση νέων ταλέντων. Σημαντικός στόχος είναι η βέλτιστη εμπειρία για τον πελάτη. Η χρήση της τεχνολογίας θα είναι ακρογωνιαίος λίθος στο πρόγραμμα μας», δήλωσε.
Η Alpha Bank στοχεύει να εξελίξει το web banking σε βασικό κανάλι υπηρεσιών για τους πελάτες, συνδυάζοντας την τεχνολογία με υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση.
Η πελατοκεντρική προσέγγιση και οι επενδύσεις στην τεχνολογία θα φέρουν βελτίωση της παραγωγικότητας κατά 25% και μείωση του κόστους λειτουργίας γύρω στα 60 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Σκοπός του μετασχηματισμού είναι η τράπεζα να πρωταγωνιστήσει στην πράσινη μετάβαση των ελληνικών επιχειρήσεων με ένα σύγχρονο λειτουργικό μοντέλο.
«Το alpha blue print μας οδηγεί σε ένα καλύτερο αύριο», τόνισε ο κ. Ψάλτης. «Η επιτυχία του στρατηγικού σχεδίου, που παρουσιάσαμε τον Μάιο και έχει ως βασικότερο στόχο την επίτευξη απόδοσης επί ιδίων κεφαλαίων της τάξης του 10%, βασίζεται στην υλοποίηση του φιλόδοξου προγράμματος μετασχηματισμού. Είμαστε πλέον πανέτοιμοι για την επόμενη φάση, αυτή της ουσιαστικής, δομικής αλλαγής της τράπεζάς μας».
«Αλλάζουμε την οργάνωσή μας, τις διαδικασίες μας, τα προϊόντα και τα συστήματά μας, ώστε να προσφέρουμε σε κάθε τμήμα της πελατείας μας τις υπηρεσίες που χρειάζεται, στον χρόνο και με τον τρόπο που τις χρειάζεται. Ψηφιοποιούμε την καθημερινή εξυπηρέτηση του πελάτη σε σειρά συναλλαγών και στις πωλήσεις απλών προϊόντων. Αυτό θα μας επιτρέψει να εστιάσουμε την προσοχή μας στους πελάτες και στα προϊόντα που φέρνουν μεγαλύτερη αξία στην τράπεζα», σημείωσε ο CEO της Alpha Bank, υπογραμμίζοντας ότι καταλύτης για τη μετάβαση είναι η αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας.
Ο κ. Λάζαρος Παπαγαρυφάλλου, CFO της Αlpha Bank, επεσήμανε οτι με την οριστική εξυγίανση του ισολογισμού της τράπεζας από τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια η Alpha Bank βάζει πλώρη για νέους φιλόδοξους στόχους που οδηγούν σε αξία για τους μετόχους της.
Η πρόσφατη αύξη μετοχικού κεφαλαίου αποτελεί ισχυρή βάση για να μπορεί η τράπεζα να στηρίξει την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Όπως είπε, «η πελατοκεντρική διάσταση της στρατηγικής της τράπεζας επιτάσσει τη διάθεση σημαντικών κονδυλίων, ύψους 430 εκατ. ευρώ, για την αναβάθμιση των υποδομών και τη βελτίωση των διαδικασιών που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία της προς όφελος των πελατών».
Μία πύλη εισόδου και νέες συναλλαγές στο Web Banking επιχειρήσεων
Ο κ. Γίαννης Εμίρης, Γενικός Διευθυντής Wholesale Banking της Alpha Bank, αναφέρθηκε στις ενέργειες που γίνονται για την ενίσχυση του web banking επιχειρήσεων ώστε να καλύψει το σύνολο των συναλλαγών που προσφέρονται από τα καταστήματα.
Τόνισε ότι όλες οι ψηφιακές πλατφόρμες εντάσσονται στο web banking επιχειρήσεων, όπως το Alpha Mass Payments και η πλατφόρμα factoring, προκειμένου οι πελάτες να έχουν από μία μόνο πύλη εισόδου πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες. Παράλληλα, δρομολογείται και το λανσάρισμα του mobile banking επιχειρήσεων.
O Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης και Καινοτομίας κ. Σπύρος Φιλάρετος αναφέρθηκε στην ανάπτυξη ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για το προσωπικό με στόχο τη διάχυση της έννοιας της εμπειρίας του πελάτη και της σημασίας του για την τράπεζα, όπως η δημιουργία CX Academy.
Η κατανόηση των σημείων που επιδρούν αρνητικά στη σχέση της τράπεζας με τον πελάτη και ο σχεδιασμός δράσεων για τη διόρθωσή τους, όπως η πιλοτική δράση με το customer journey “I lost my card/I lost my pin”, διαμορφώνει το έδαφος για μία νέα προσέγγιση με υψηλότερο βαθμό ικανοποίησης των πελατών και με μικρότερο διαχειριστικό κόστος για την τράπεζα.