Τρέχουν οι εξελίξεις στα ναυπηγεία καθώς, από τη μια εντός των ημερών αναμένεται να βγει ο διπλός διαγωνισμός για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ενώ στο μέτωπο της Ελευσίνας αναμένονται οι νομοθετικές παρεμβάσεις από την κυβέρνηση για «εξορθολογισμό» των χρεών. Επιταχυντής των εξελίξεων είναι το εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού, ύψους άνω των 5 δισ. το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με όλους τους ενδιαφερόμενους να έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους.
Τρέχουν οι εξελίξεις στα ναυπηγεία καθώς, από τη μια εντός των ημερών αναμένεται να βγει ο διπλός διαγωνισμός για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ενώ στο μέτωπο της Ελευσίνας αναμένονται οι νομοθετικές παρεμβάσεις από την κυβέρνηση για «εξορθολογισμό» των χρεών. Επιταχυντής των εξελίξεων είναι το εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού, ύψους άνω των 5 δισ. το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με όλους τους ενδιαφερόμενους να έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους.
Η προκήρυξη του νέου διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού της Ειδικής Διαχείρισης για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, εκτιμάται ότι θα προηγηθεί χρονικά του διαγωνισμού της ΕΤΑΔ για το άλλο μισό των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με διαφορά ημερών, ενώ η προθεσμία για την υποβολή των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών εκτιμάται πως θα προσδιορίζεται στη σχετική προκήρυξη εντός του Ιουλίου.
Μετά από δύο ατελέσφορους διαγωνισμούς, η αγορά περιμένει διαφοροποιήσεις στους νέους διαγωνισμούς με πρώτη και βασική διαφοροποίηση το ελάχιστο τίμημα το οποίο πάλι θα υπάρχει στον διαγωνισμό της ΕΤΑΔ αλλά μάλλον θα είναι μειωμένο σε σχέση με τον διαγωνισμό του Δεκεμβρίου που ήταν στα 55 εκατομμύρια.
Παράλληλα ενδέχεται να υπάρξει η δυνατότητα σταδιακής αποπληρωμής, κάτι που μπορεί να ανοίξει τη βεντάλια των ενδιαφερομένων που στον προηγούμενο διαγωνισμό ήταν περιορισμένο καθώς εκτός από την Pyletech συμφερόντων του εφοπλιστή Θεόφιλου Πριοβόλου, αλλά και της τυπικής προσφορά της ONEX που τότε είχε γίνει για λόγους έννομου συμφέροντος δεν είχε υπάρξει άλλο ενδιαφέρον.
Η προοπτική να αναλάβουν τόσο η Ελευσίνα όσο και ο Σκαραμαγκάς ναυπηγικό έργο στο πλαίσιο του εξοπλιστικού προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού, καθιστά τις εξελίξεις αναγκαίες, ενώ απαιτείται και γρήγορη διαχείριση. Άλλωστε το τελευταίο διάστημα και τα δύο Ναυπηγεία έχουν επισκεφθεί όλοι οι δυνητικοί κατασκευαστές έχοντας διατυπώσει την πεποίθηση ότι δύνανται να κατασκευάσουν φρεγάτες αν υλοποιηθούν σε αυτά απαραίτητες επενδύσεις εκσυγχρονισμού.
Στο μέτωπο της Ελευσίνας, η οποία προπορεύεται των διαδικασιών, κατά την τελευταία ενημέρωση των εργαζομένων ο επικεφαλής της ONEX, Πάνος Ξενοκώστας, επιβεβαίωσε ότι τα χρέη των Ναυπηγείων προσεγγίζουν το μισό δισ. ευρώ, επισημαίνοντας ότι με την παρούσα νομοθεσία δεν είναι δυνατό ένα κούρεμα, συμπληρώνοντας ότι αυτά τα χρέη δεν είναι «ανθρωπίνως διαχειρίσιμα», χαρακτηρίζοντας ταυτόχρονα «μεγάλη ευκαιρία» το εξοπλιστικό πρόγραμμα.
Ο ίδιος τόνισε πως βρίσκεται εν αναμονή των οριστικών αποφάσεων από την κυβέρνηση, καθώς όπως χαρακτηριστικά είπε «Δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο, από το να περιμένω».
Σε μια προσπάθεια καθορισμού σχετικού χρονοδιαγράμματος για να καταστεί λειτουργικό το εμπορικό κομμάτι των ναυπηγείων σημείωσε ότι θα χρειαστούν εργασίες περίπου οκτώ μηνών και αντίστοιχα 10-12 μηνών για το κατασκευαστικό κομμάτι, ξεκαθαρίζοντας όμως, ότι πρέπει να διευθετηθεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς για να ξεκινήσουν οι επενδύσεις.
Ο Π. Ξενοκώστας, αφού διαβεβαίωσε πως «θα μείνω εδώ, να βρούμε έναν τρόπο και να σώσουμε τα ναυπηγεία», πρόσθεσε ότι πιστεύει σε ένα βιώσιμο συνδυασμό – πακέτο - λειτουργίας, το οποίο θα συνδυάζει εμπορικές, ενεργειακές και αμυντικές δυνατότητες.
Υπενθύμισε δε ότι δεν έχει υπάρξει αλλαγή εργοδοσίας στην Ελευσίνα και πως υπάρχει χρονικό περιθώριο για την επιστροφή των μετοχών που ελέγχει η εταιρεία των συμφερόντων του στον προηγούμενο μέτοχο, σε περίπτωση που δεν υποβληθεί αίτηση εξυγίανσης, η οποία εκπνέει το Σεπτέμβριο. Έδωσε όμως και την είδηση ότι , η κυβέρνηση έχει τη διάθεση να προβεί σε επέκταση της συμφωνίας, αν υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις.