Του Απόστολου Σκουμπούρη
Κλιμακώνει τη… βεντέτα που έχει ανοίξει με τη διοίκηση και το management της Hellenic Seaways (HSW) ο όμιλος Grimaldi, ο οποίος θέτει σειρά θεμάτων, ενώ αιτήθηκε τη σύγκλιση έκτακτης γενικής συνέλευσης, που θα πραγματοποιηθεί την άλλη Πέμπτη 20 Απριλίου.
Ο ιταλικός όμιλος που μέσω αλλεπάλληλων αγορών μετοχών ελέγχει πλέον το 48,53% της HSW, αλλά δεν ελέγχει τη διοίκησή της, προβαίνει σ' αυτή την κίνηση προκειμένου να συζητηθούν αποφάσεις και επιλογές, ζητώντας μάλιστα να καταλογιστούν ευθύνες για λανθασμένες αποφάσεις.
Πιο αναλυτικά, ο όμιλος Grimaldi θέτει «την πώληση του πλοίου HIGHSPEED 6 έναντι 19,65 εκατ. ευρώ χωρίς την προηγούμενη ενημέρωση της εταιρείας μας και παρά την ύπαρξη εξωδίκου προς το δ.σ. της εταιρείας».
Επίσης κάνει λόγο για «την απραξία της διοίκησης για τον έλεγχο και κατανομή ευθυνών και τη λήψη αναγκαίων δικαστικών μέτρων για υπερβάσεις μετασκευών του Νήσος Σάμος».
Παράλληλα, ζητάει «αξιολόγηση και εξηγήσεις του δ.σ. για τα πραγματικά (σ.σ. υπογραμμίζεται η λέξη) αποτελέσματα της HSW από την ανάληψη των καθηκόντων του νέου δ.σ. έως σήμερα». Μαζί με όλα τα ανωτέρω, καταθέτει αίτημα για την αντικατάσταση των διοικούντων, αμφισβητώντας ευθέως το management και πολλές επιλογές του.
Η αμφισβήτηση της ιταλικής πλευράς φτάνει έως το κατά πόσο τα οικονομικά αποτελέσματα που έχει φέρει η Hellenic Seaways είναι αληθινά, ενώ μιλούν ανοικτά για ευθύνες της διοίκησης και επιλογές μακριά από τη «χρηστή και συνετή διαχείριση».
Θυμίζουμε ότι προ δύο εβδομάδων ο διευθύνων σύμβουλος της HSW Αντώνης Αγαπητός, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου αποκτήματος της εταιρείας του Νήσος Σάμος το οποίο δρομολογείται στη γραμμή Πάρος Νάξος Σαντορίνη, έστειλε σαφές μήνυμα στην ιταλική πλευρά.
Μεταξύ άλλων επισήμανε ότι «τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους και δείχνουν ότι η εταιρεία πάει από το καλό στο καλύτερο», μίλησε για την αναδιάρθρωση του δανεισμού της HSW, ενώ σχολίασε σκωπτικά τη στάση του ομίλου Γκριμάλντι, τονίζοντας πως «θα χαιρόμουν ιδιαίτερα εάν είχα ακούσει μια πρόταση εποικοδομητική για το μέλλον της εταιρείας από όλους τους μετόχους».
Το turn around story του 2015 συνεχίζεται
Θυμίζουμε ότι από το 2009 – όπως και όλη η ακτοπλοΐα - η HSW είχε γυρίσει σε ζημιές, πορεία που αντιστράφηκε το 2015, όταν κύκλος εργασιών έφτασε το 2015 στα 131,9 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 26,5% έναντι του 2014.
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 3,9 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 17,4 εκατ. ευρώ το 2014, ενώ η εταιρεία το 2015 γύρισε στα κέρδη μετά από πέντε διαδοχικές ζημιογόνες χρήσεις.
Όπως τόνισε στις 30 Μαρτίου ο κ. Αγαπητός, το 2016 οι πωλήσεις έφτασαν στα 132 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη σε 6,5 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα υπήρξε και μείωση κατά 40 εκατ. ευρώ στο δανεισμό, καθώς από τα 183 εκατ. ευρώ έπεσε στα 143 εκατ.
Ο στόλος της Hellenic Seaways
Η Hellenic Seaways διαθέτει στόλο με 21 συμβατικά και ταχύπλοα πλοία και προσεγγίζει 37 προορισμούς στη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα. Θυμίζουμε ότι το 2016, η εταιρεία πρόσθεσε τρία νέα πλοία, δύο ταχύπλοα (Hellenic Highspeed, Highspeed 7) και ένα συμβατικό (Νήσος Σάμος), που μεταφράζεται σε αύξηση δυναμικότητας κατά 4.100 θέσεων επιβατών και 1.000 οχημάτων. Επιπλέον, προσεγγίζει κεντρικά λιμάνια με ένταξη νέων δρομολογίων από Θεσσαλονίκη προς Σποράδες και Β.Α. Αιγαίο.