Το γερμανικό συνδικάτο μετάλλου προειδοποίησε ότι δεν μπορει να γίνει καμιά αλλαγή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Opel χωρίς τη συμμετοχή του.
Ειδικότερα, οι συζητήσεις μεταξύ της General Motors και του γαλλικού ομίλου PSA για ενδεχόμενη εξαγορά των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της GM από την PSA, έχουν ήδη προκαλέσει τις πρώτες αντιδράσεις εντός της Γερμανίας. Χθες το γερμανικό συνδικάτο IG Metall προειδοποίησε ότι εάν οι εταιρείες συζητούν την πώληση της Opel χωρίς τη συμμετοχή του συνδικάτου, αυτό θα ήταν «μια άνευ προηγουμένου παραβίαση όλων των γερμανικών και ευρωπαϊκών δικαιωμάτων συνδιαχείρισης».
Επίσης, η υπουργός Οικονομίας Brigitte Zypries δήλωσε ότι είναι απολύτως απαράδεκτο που διεξήχθηκαν συνομιλίες για την εξαγορά της ευρωπαϊκής μονάδας Opel της GM από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία PSA χωρίς να έχει ζητηθεί η συνδρομή του συμβουλίου των εργαζομένων ή της τοπικής κυβέρνησης.
Εάν η PSA, στην οποία ανήκουν τα εμπορικά σήματα Peugeot, Citroen και DS, εξαγοράσει τις εταιρείες Opel και Vauxhall της GM θα αποκτήσει μερίδιο 16,3% στην ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών οχημάτων και θα βρεθεί στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης, πίσω από τη γερμανική Volkswagen.
Πάντως η όποια συμφωνία θα πρέπει να ξεπεράσει οικονομικά, κλαδικά και πολιτικά εμπόδια.
Όπως επισημαίνει το Reuters, δεν είναι σαφές το τίμημα που ενδεχομένως να ζητήσει η GM για τη ζημιογόνα ευρωπαϊκή της μονάδας ή τη δομή που θα μπορούσε να λάβει μια συμφωνία.
Aνησυχίες και στη Βρετανία
Η Βρετανία επικοινώνησε με τον πρόεδρο της General Motors για να εκφράσει ανησυχίες μετά τις συνομιλίες που ξεκίνησε η αμερικανική εταιρία για την πώληση των ευρωπαϊκών της δραστηριοτήτων, μεταξύ των οποίων και των εργοστασίων Vauxhall στην Αγγλία, στο γαλλικό όμιλο PSA.
Το βρετανικό υπουργείο Επιχειρήσεων ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε στενή επαφή με την GM και παρακολουθεί την κατάσταση μετά την ανακοίνωση των δύο εταιριών ότι βρίσκονται σε συνομιλίες για πιθανή συμφωνία.
Οι συνομιλίες έχουν δημιουργήσει ανησυχίες σε συνδικάτα στη Βρετανία και την Ευρώπη ότι μια συμφωνία μπορεί να οδηγήσει σε περικοπές θέσεων εργασίας ή στην αναστολή λειτουργίας εργοστασίων που ανήκουν στις ζημιογόνες ευρωπαϊκές δραστηριότητες της GM.
Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, που σε μεγάλο βαθμό βρίσκεται σε ξένα χέρια, γνώρισε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, στέλνοντας περισσότερες από τις μισές εξαγωγές της στα άλλα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ, αλλά η ψήφος υπέρ του Brexit έχει θέσει σε κίνδυνο τον κλάδο.
Η κυβέρνηση της πρωθυπουργού Theresa May πέτυχε πέρυσι συμφωνία για να συνεχίσει η Nissan να επενδύει στη Βρετανία αφού υποσχέθηκε να παράσχει επιπλέον στήριξη προκειμένου να αντισταθμίσει την όποια απώλεια ανταγωνιστικότητας που προκάλεσε η ψήφος υπέρ του Brexit.
Εάν ευοδωθεί μια συμφωνία μεταξύ της GM και της PSA, η PSA, στην οποία ανήκουν τα εμπορικά σήματα Peugeot, Citroen και DS, θα αποκτήσει τις εταιρίες Opel και Vauxhall της GM εξασφαλίζοντας μερίδιο 16,3% στην ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών οχημάτων.
Το συνδικάτο εργαζομένων Unite δήλωσε ότι ο πρόεδρος της GM έδωσε πέρυσι ανεπίσημες διαβεβαιώσεις ότι δεν υπάρχουν εκπλήξεις στους όρους για τα εργοστάσια στη Βρετανία, και ότι αυτές οι δεσμεύσεις δεν έχουν τηρηθεί.
«Στην Peugeot λέω, μιλήστε μας», ανέφερε σε ανακοίνωση ο γενικός γραμματέας του Unite Len Μc Claskey. «Τα μέλη μας έχουν βοηθήσει να καταστεί η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία η πλέον ανταγωνιστική και παραγωγική στην Ευρώπη και θα το κάνουν και πάλι με τη σωστή στήριξη». Ο Μc Claskey αναμένεται να συναντηθεί με τον Βρετανό υπουργό Επιχειρήσεων Greg Clark σήμερα το πρωί για να συζητήσουν τον ενδεχόμενο αντίκτυπο στα εργοστάσια της Vauxhall, όπου απασχολούνται 4.500 εργαζόμενοι.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε ακόμα: