Μπορεί να έπεσαν, πρόσφατα, υπογραφές για τη γραμμή 4 του Μετρό, το βόρειο τμήμα του Ε65 και τη Μητροπολιτική Παρέμβαση στο Ελληνικό, όμως, το βλέμμα της κατασκευαστικής αγοράς είναι στραμμένο στη νέα γενιά έργων, τα οποία πρέπει να ωριμάσουν γρήγορα για να δημοπρατηθούν σύντομα. Όπως φαίνεται, επικρατεί, έστω και συγκρατημένη, αισιοδοξία, καθώς μέσα στους επόμενους μήνες θα βγει στην αγορά ένας σημαντικός αριθμός έργων υποδομής.
Η αρχή θα γίνει με τα έργα υποδομής, συνολικής αξίας 500 εκατ. ευρώ, στο Ελληνικό από τα οποία τα μισά θα δημοπρατηθούν φέτος και του χρόνου. Τις επόμενες εβδομάδες εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, που είναι ένα ώριμο μελετητικά έργο. Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός, πρότεινε, πρόσφατα, η υπογειοποίηση της λεωφόρου να είναι μεγαλύτερη ώστε να διευκολύνει τη σύνδεση του Ελληνικού με τη θάλασσα. Ο σημερινός πάντως, σχεδιασμός προβλέπει σε μήκος επίσης 3 χλμ. την πλήρη υπογειοποίηση της Λ.Ποσειδώνος περίπου από το τέλος της παραλίας του Αλίμου (μετά την σύνδεση της με την Λ.Αλίμου) και την ανύψωση της στο ύψος του Ελληνικού περίπου στην περιοχή της Μαρίνας.
Μέσα στη χρονιά προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί και η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, με στόχο τη διασύνδεσή της, μέσω της Αττικής οδού, με την ΠΑΘΕ (κόμβος Καλυφτάκη). Το έργο θα είναι δημόσιο, δεν θα συνοδεύεται με διόδια και εκτιμάται ότι θα αναβαθμίσει τη βόρεια Αθήνα.
«Για να ξεπεράσουμε εμπόδια και καθυστερήσεις, αποφασίσαμε την απεμπλοκή της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης, από την ευρύτερη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, που χειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ. Κάνουμε το έργο δημόσιο και "τρέχουμε" γρηγορότερα τα σχετικά ζητήματα» έχει αναφέρει, πρόσφατα, ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής. Έτσι, οι μελέτες του έργου βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, περιλαμβάνοντας την εκπόνηση όλων των στατικών μελετών, και των συμπληρωματικών μελετών όπως π.χ. οδοποιία, υδραυλικές, στατικές και ηλεκτρομηχανολογικές. Το έργο θα καταλήγει, έπειτα από 3,8 χιλιόμετρα, στην Εθνική Οδό, στον κόμβο Καλυφτάκη στην Κάτω Κηφισιά, και θα διαθέτει μια σήραγγα υπόγειας εξόρυξης μήκους 1.260 μέτρων, όπως και μια σήραγγα 1.160 μέτρων με ανοιχτή εκσκαφή.
Στη φάση των δεσμευτικών προσφορών θα μπορούσε, μέχρι το τέλος της χρονιάς - αρχές 2022 να εισέλθουν το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που έχει δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο, είναι μήκους 22,5 χιλιομέτρων κι έχει προσελκύσει ενδιαφέρον από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την κοινοπραξία Άβαξ-Marguerite, την Άκτωρ Παραχωρήσεις, τη Shikun Binui και την κοινοπραξία Acciona Concesions-Μυτιληναίος.
Επίσης, το τμήμα Χερσόνησησος-Νεάπολη προχωράει ως ΣΔΙΤ, ενώ ο δρόμος από τα Χανιά έως τη Χερσόνησο έχει δημοπρατηθεί ως παραχώρηση, δύο έργα για τα οποία δεσμευτικές προσφορές αναμένονται προς το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2021.
Τα σιδηροδρομικά βρίσκονται στο πρώτο πλάνο των νέων προς δημοπράτηση έργων, με το υπουργείο υποδομών να σχεδιάζει τη δημοπράτηση «πακέτου» ύψους 3,3 δισ.ευρώ. Από αυτά ξεχωρίζουν οι δημοπρατήσεις για τη Β’ φάση των Αθηνών, την επιδομή και τα συστήματα στο Ροδοδάφνη - Ρίο, τα έργα ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα και στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, που έχουν συνολικό προϋπολογισμό της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ.
«Στόχος είναι οι διαγωνιστικές διαδικασίες να ολοκληρωθούν ως τις αρχές Σεπτεμβρίου. Με αυτά τα έργα καλύπτεται το συνολικό κομμάτι της ηλεκτροκίνησης της γραμμής», όπως έχει αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρ. Βίνης.