Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης ώθησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αξιολογήσουν τις δραστηριότητές τους μετά το κλείσιμο του πιο πολυσύχναστου λιμανιού διαμετακόμισης αυτοκινήτων των ΗΠΑ, ενώ πολλοί είναι αυτοί που δεν αναμένουν μεγάλες διαταραχές μέχρι στιγμής.
Το λιμάνι της Βαλτιμόρης, το 11ο μεγαλύτερο λιμάνι των ΗΠΑ και το πιο πολυσύχναστο για αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά, έκλεισε μέχρι νεωτέρας. Οι εταιρείες logistics άρχισαν αμέσως να σπεύδουν να κάνουν ανακατατάξεις σε άλλα λιμάνια της ανατολικής ακτής για τη διαμετακόμιση των εισαγωγών και των εξαγωγών τους.
Ο CEO της Mercedes-Benz στις ΗΠΑ, Δημήτρης Ψυλλάκης, δήλωσε στο CNBC την Τρίτη ότι η Βαλτιμόρη ήταν ένα από τα τέσσερα κέντρα διανομής της γερμανικής εταιρείας στις ΗΠΑ, αλλά ότι άλλα λιμάνια εισόδου, όπως το Brunswick της Τζόρτζια, θα βοηθήσουν να μειωθούν οι πιέσεις στις εισαγωγές.
«Είναι πολύ νωρίς για να δούμε τα αποτελέσματα, η κατάσταση είναι ακόμα σε εξέλιξη και θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι θα βρούμε τρόπους να προμηθεύσουμε τα οχήματα στην αγορά, αλλά είναι ακόμα πολύ νωρίς για να κρίνουμε», δήλωσε ο κ. Ψυλλάκης.
Η Volkswagen Group of America, θυγατρική της γερμανικής Volkswagen ανακοίνωσε ότι δεν αναμένει αντίκτυπο στις λειτουργίες των πλοίων, καθώς οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στην πλευρά της ακτής της γέφυρας, αλλά ότι μπορεί να αντιμετωπίσει καθυστερήσεις στις μεταφορές φορτηγών λόγω της εκτροπής των κυκλοφοριακών ροών στην περιοχή.
«Πέρυσι, παραλάβαμε, επεξεργαστήκαμε και στείλαμε περίπου 100.000 οχήματα μέσω Βαλτιμόρης για τους αντιπροσώπους των ΗΠΑ για τις μάρκες VW, Audi, Lamborghini και Bentley που βρίσκονται στις βορειοανατολικές και μεσοατλαντικές ΗΠΑ», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Ο σουηδικός όμιλος Volvo Group δήλωσε ότι δεν αναμένει σημαντικές επιπτώσεις, αλλά ελέγχει τις εγκαταστάσεις παραγωγής του στις ΗΠΑ.
Οι αμερικανικές εταιρείες General Motors και Ford και οι ιαπωνικές Toyota, Nissan και Mitsubishi δήλωσαν όλες ότι αξιολογούν την κατάσταση και ότι πιθανότατα θα πρέπει να εκτρέψουν τις δραστηριότητές τους, αλλά ότι δεν αναμένουν σημαντικές διαταραχές.
«Παρόλο που η Βαλτιμόρη δεν είναι πρωταρχικό λιμάνι για τις δραστηριότητές μας στη Βόρεια Αμερική, θα υπάρξει κάποια επίπτωση, κυρίως στις εξαγωγές οχημάτων. Προς το παρόν, δεν αναμένουμε σημαντική διακοπή, αλλά αξιολογούμε την κατάσταση προσεκτικά για να καθορίσουμε τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις και τα αντίμετρα», δήλωσε η Toyota.
Το λιμάνι της Βαλτιμόρης διακίνησε πέρυσι 847.158 αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά, σύμφωνα με το γραφείο του κυβερνήτη του Μέριλαντ.
Η εκτροπή για διάφορα εμπορεύματα σε άλλα λιμάνια - όπως αυτά της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ, της Βιρτζίνια, της Τζόρτζια και της Νότιας Καρολίνας - φαίνεται τώρα πιθανή, αυξάνοντας τους χρόνους ταξιδιού.
Το γεγονός προκάλεσε ένα ακόμη σοκ στην παγκόσμια ναυτιλία, ενώ η αστάθεια λόγω των επιθέσεων σε πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα προς τη διώρυγα του Σουέζ συνεχίζεται.