Περίπλοκες είναι οι περισσότερες από τις περιπτώσεις οφειλετών, που έχουν απευθυνθεί μέχρι σήμερα στο τμήμα Ενημέρωσης Οφειλετών του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), με αποτέλεσμα να μη μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία ένταξής τους είτε στον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης είτε στον νόμο Κατσέλη. Μέχρι σήμερα, στους λίγους μήνες λειτουργίας του νεοσύστατου τμήματος, έχουν πραγματοποιηθεί 100 ραντεβού, κυρίως από επιχειρηματίες με οφειλές άνω των 100.000 ευρώ προς τις τέσσερις συστημικές τράπεζες και τα δημόσια ταμεία. Οι μεγάλες, δε, προσαυξήσεις των οφειλών προς τα δημόσια ταμεία είναι αυτές που ταλανίζουν τις επιχειρήσεις που χρωστούν άνω των 100.000 ευρώ, σύμφωνα με τη διοίκηση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ). Σύμφωνα με τη δικηγόρο και διαμεσολαβήτρια Όλγα Τσιπτσέ, υπεύθυνη του Κέντρου Διαμεσολάβησης του ΒΕΘ, η αναζήτηση γρήγορων, βιώσιμων λύσεων από τους ενδιαφερόμενους είναι το ζητούμενο, προκειμένου να μπορέσουν να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους.
Επιπρόσθετα, πέραν της περιπλοκότητάς τους, οι περισσότερες περιπτώσεις που έχει χειριστεί το αρμόδιο τμήμα του ΒΕΘ δεν μπορούν να ενταχθούν στον εξωδικαστικό μηχανισμό, καθώς έχουν προχωρήσει σε ρυθμίσεις οφειλών πριν από τον Ιούλιο του 2016, παράμετρος που είναι απαγορευτική για τη έναρξη της διαδικασίας. Η διοίκηση του ΒΕΘ έχει ζητήσει, προκειμένου να μπορούν να ενταχθούν περισσότεροι οφειλέτες, να μην υπάρχει το κριτήριο της ρύθμισης μετά τον Ιούλιο του 2016, προκειμένου να μπορούν οι οφειλέτες να ακολουθήσουν κι αυτοί την οδό του εξωδικαστικού συμβιβασμού.
«Πίσω από τα νούμερα υπάρχουν εξοντωμένοι και εξαντλημένοι οφειλέτες, που δεν μπορούν πια να εξυπηρετούν τις οφειλές τους με συνέπεια να βρίσκονται σε ένα δύσκολο σταυροδρόμι για την επόμενη ημέρα. Χρειάζονται ουσιαστικές λύσεις για να συνεχίσουν απρόσκοπτα τη λειτουργία τους» τονίζει ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, πρώτος αντιπρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ), υπενθυμίζοντας ότι το τμήμα λειτουργεί υπό τη σκέπη τού πρόσφατα ιδρυθέντος Κέντρου Διαμεσολάβησης του ΒΕΘ κι απευθύνεται τόσο σε επιχειρήσεις- μέλη του ΒΕΘ, όσο και σε μη μέλη, θέτοντας στη διάθεσή τους τις υπηρεσίες καταρτισμένων οικονομολόγων και νομικών, οι οποίοι μπορούν να προτείνουν σειρά από εξατομικευμένα εργαλεία. Για την εξεύρεση της βέλτιστης λύσης σε κάθε περίπτωση, το τμήμα αξιοποιεί κάθε πρόσφορο εργαλείο (Κώδικας Δεοντολογίας Τραπεζών, Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών Επιχειρήσεων κ.α.).
«Καθυστερούμενες οφειλές προς το δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία, τράπεζες και προμηθευτές παρουσιάζει πλέον η μία στις τέσσερις μικρομεσαίες επιχειρήσεις» υπενθυμίζει ο κ. Παπαδόπουλος και προσθέτει πως το ποσοστό των μη εξυπηρετούμενων δανείων ως προς το σύνολο τους ανέρχεται, σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ, σε επίπεδο τραπεζών σε 44,8%.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ