Τον κώδωνα του κινδύνου σε περίπτωση ενός εμπορικού διαζυγίου μεταξύ Βρετανίας και Ε.Ε. έκρουσε η διοίκηση της BMW, κάνοντας λόγο για απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε εντατικές διαπραγματεύσεις, ώστε να βρεθεί η χρυσή τομή και να αποφευχθεί ένα «σκληρό» Brexit, το οποίο θα σηματοδοτήσει την επιβολή δασμών στις διμερείς εμπορικές συναλλαγές. Σύμφωνα με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, οι δασμοί στον κλάδο των αυτοκινήτων, ως απόρροια ενός ενδεχόμενου διαζυγίου, θα κοστίσει στην BMW έως και τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο.
«Είναι πολλά τα λεφτά και πρέπει να αντιδράσουμε» δήλωσε ο Νικόλας Πετερ οικονομικός διευθυντής της αυτοκινητοβιομηχανίας, προαναγγέλλοντας τη λήψη μιας σειράς μέτρων, τα οποία όμως και πάλι δεν πρόκειται να αντισταθμίσουν πλήρως τη ζημιά.
Η BMW έχει προειδοποιήσει ότι θα μπορούσε να μεταφέρει μέρος της παραγωγής κινητήρων και οχημάτων εκτός Βρετανίας εάν υπάρξει άτακτο Brexit.
O Πέτερ Σβάρτσενμπαουερ, μέλος του Δ.Σ. της BMW είχε προειδοποιήσει με δηλώσεις του στο δίκτυο Sky, πως εάν γίνει πραγματικότητα «το χειρότερο σενάριο», θα υπάρξει ανάγκη να «επενεξετάσουμε τι ακριβώς σημαίνει για εμάς μακροπρόθεσμα». Πρόσθεσε δε πως για το Mini Cooper «υπάρχει πραγματικός κίνδυνος μεταφοράς της παραγωγής». Το εργοστάσιο της βρετανικής Morris στο Όξφορντσάιρ το οποίο βρίσκεται στον έλεγχο της γερμανικής BMW το 1994 έχει περίπου 4.500 εργαζομένους και το 2018 παρήγαγε 230.000 Mini Cooper.
Με φόντο τα παραπάνω, η ένωση Society of Motor Manufacturers and Traders, σε ανακοίνωση, που είχε εκδώσει υπολόγιζε ότι το εφιαλτικό αυτό σενάριο θα κόστιζε περίπου 50.000 στερλίνες το λεπτό ή 70 εκατ. στερλίνες την ημέρα, εκτίμηση που καθιστά αυτομάτως «θνησιγενές» το μέλλον των αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στη Βρετανία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η «βρετανική» αυτοκινητοβιομηχανία συμβάλλει περίπου 20 δις λίρες το χρόνο στο ΑΕΠ της χώρας, απασχολεί πάνω από 10,000 υπαλλήλους, ενώ το 2/3 των μονάδων που παράγει εξάγονται στην Ευρώπη.