Με νέες συμφωνίες «σβήνουν τη δίψα τους» εν μέσω καλοκαιρινού καύσωνα Pepsico, Aqua Carpatica, Λουξ, Χήτος, Θεόνη με το Λουτράκι να ξαναμπαίνει στο παιχνίδι, σε ένα χορό deals με μπαράζ επενδύσεων σε μία αγορά που αναπτύσσεται γοργά ξεπερνώντας τα 450 εκατ. ευρώ τζίρο ετησίως.
Οι εγχώριες εταιρείες σε αντίθεση με άλλους κλάδους φαίνεται να έχουν νικήσει κατά κράτος της πολυεθνικές καθώς Βήκος, Ζαγόρι, Θεόνη, Δίρφυς, Διός, Σέλι, Αύρα, Νερά Κρήτης, Ζαρός, Σαμαριά και Σουρωτή φιγουράρουν στις πιο ψηλές θέσεις από το σύνολο των 70 και πλέον επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά.
Το τελευταίο διάστημα επεφύλασσε εξελίξεις στο συγκεκριμένο κλάδο ο οποίος σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς κινήθηκε το 2021 με αύξηση περίπου στο 8 με 10% σε σχέση με το 2020 που ήταν έτος πανδημίας και χαμηλής κατανάλωσης, ενώ οι ίδιες πηγές αναμένουν για τη φετινή χρονιά μεγαλύτερη άνοδο και διεύρυνση στις επιλογές με νέα καινοτόμα προϊόντα που ήδη έχουν βγει στην αγορά.
Την προηγούμενη εβδομάδα μπήκε ξανά μετά από δέκα χρόνια σε λειτουργία το ιστορικό εργοστάσιο εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού «ΚΑΡΑΝΤΑΝΗ» στο Λουτράκι, που αποτελεί και το πρώτο εργοστάσιο εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού στην Ελλάδα αλλά και ένα από τα πρώτα της Ευρώπης ιδρύθηκε από τον Κλέαρχο Καραντάνη το 1907.
Το φυσικό μεταλλικό νερό με την ονομασία «Eonio Λουτράκι» από τη NU AQUA θα εμφιαλώνεται πλέον στις παλαιές εγκαταστάσεις της PepsiCo Hellas, οι οποίες μετά την πλήρη αναβάθμισή τους αποτελούν μια επένδυση με ισχυρό οικονομικό αποτύπωμα για τον δήμο Λουτρακίου.
Η PepsiCo Hellas, αξιοποιώντας το εκτεταμένο και ισχυρό εμπορικό της δίκτυο σε όλη τη χώρα, φέρνει το «Eonio Λουτράκι» στην αγορά, ενισχύοντας έτι περαιτέρω την ευρύτατη γκάμα των προϊόντων της. Η στρατηγική συνεργασία του ομίλου της PepsiCo Hellas με τη N.U. AQUA ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021 και αφορά σε μια επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ, η οποία, στην πλήρη ανάπτυξή της θα υπερβεί τα 55 εκατ. ευρώ.
Η επόμενη είδηση αφορά τη Χήτος ΑΒΕΕ, την Ηπειρωτική εταιρεία που εμφιαλώνει το φυσικό μεταλλικό νερό «ΖΑΓΟΡΙ», που προχώρησε στη σύσταση κοινής εταιρείας με τη Green Cola Hellas με επωνυμία Green Beverages. Μέσω της συνεργασίας, οι όμιλοι Χήτος και Green Cola στοχεύουν στην αξιοποίηση του διευρυμένου χαρτοφυλακίου μη αλκοολούχων ποτών, με την ισχυροποίηση της παρουσίας των προϊόντων τους στις αγορές του εξωτερικού όπου ήδη έχουν παρουσία και είναι η Αμερική, η Ευρώπη, και η Μέση Ανατολή αλλά και την επέκταση σε νέες αγορές με έμφαση αυτές της Ασίας, Αυστραλίας, αλλά και την αχανή αγορά της Λατινικής και Νότιας Αμερικής.
Η Green Beverages έχει έδρα στο Ηνωμένο Βασίλειο ώστε να μπορεί να έχει πρόσβαση σε διεθνή επενδυτικά κεφάλαια, με στόχο να χρηματοδοτηθούν τα σχέδια ανάπτυξης, ενώ στρατηγική επιλογή αποτελεί εν ευθέτω χρόνω και η εισαγωγή της σε χρηματιστηριακή αγορά του εξωτερικού.
Σημειώνεται ότι στις αρχές του 2022, η Χήτος ανέλαβε την εμπορία και διακίνηση του συνόλου του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της Green Cola, αλλά και την αποκλειστική διανομή, εμπορία, merchandising και marketing των Evian και Ferrarelle, μεσω στρατηγικής συνεργασίας με τη γαλλική Danone Waters, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες εμφιαλωμένου νερού στον κόσμο.
Εξάλλου η PepsiCo ανακοίνωσε προ ημερών ότι προχωρά στην εξαγορά του 20% των μετοχών της εταιρείας του Γιάννη Βάλβη που ανακάλυψε τις πηγές του Aqua Carpatica και παρουσίασε το ομώνυμο νερό στις αγορές το 2010 και στην Ελλάδα το 2021. Η συμφωνία περιλαμβάνει το δικαίωμα διανομής του AQUA Carpatica σε Ρουμανία και Πολωνία και τη δυνατότητα επέκτασης του και σε άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών.
Το AQUA Carpatica έχει συστηθεί στην αγορά ως το μόνο νερό στον κόσμο χωρίς νιτρικά (το φυσικώς ανθρακούχο) και με ελάχιστα νιτρικά (το φυσικό μεταλλικό νερό), ενώ διακρίνεται για τη σημαντική εξαγωγική του δραστηριότητα.
Σημαντικές είναι και οι προοπτικές για τη Δίρφυς στην οποία στο τέλος του 2021 εισήλθε με την εξαγορά ποσοστού 42,34% η εταιρεία αναψυκτικών και χυμών Λουξ Μαρλαφέκας και εκπονεί ένα φιλόδοξο πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα με στόχο την αύξηση του κύκλου εργασιών, αλλά και της παραγωγική της δυνατότητας.
Από την άλλη τρέχουν οι επενδύσεις και σε άλλες εταιρείες του κλάδου όπως από τη ΒΙΚΟΣ που ανακοίνωσε στις αρχές του έτους την ανέγερση μιας νέας μονάδας παραγωγής και εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι Ιωαννίνων, ύψους 22 εκατ. ευρώ. Η νέα μονάδα έχει δυνατότητα παραγωγής 42.000 αλουμινένιες συσκευασίες (cans) ανά ώρα και 20.000 γυάλινες φιάλες ανά ώρα, και καταλαμβάνει 8.800 τ.μ. στα οποία υπάρχει παρασκευαστήριο, εμφιαλωτήριο, αλλά και αποθηκευτικοί και βοηθητικοί χώροι.
Στη δημιουργία νέας μονάδας παραγωγής και νέου κέντρου αποθήκευσης και παροχής υπηρεσιών logistics, προχωρά επενδύοντας 10 εκατ. ευρώ η εταιρεία ΘΕΟΝΗ. Το πλέον βραβευμένο ελληνικό νερό που έχει 60 βραβεία στη φαρέτρα του προχωρά στη δημιουργία της νέας γραμμής που θα αυξήσει τον όγκο παραγωγής κατά 60% των φιαλών ανά ημέρα σε συσκευασίες των 500ml & 1500ml.
Τέλος στη δημιουργία νέου εργοστασίου στην περιοχή της Σουρωτής, όπου βρίσκεται η ήδη υπάρχουσα μονάδα παραγωγής εστιάζεται η επένδυση 25 εκατ. ευρώ του γνωστού ανθρακούχου φυσικού μεταλλικού νερού, και αναμένεται να ολοκληρωθεί το αργότερο στις αρχές του 2023. Η επένδυση, που εντάχθηκε στις διατάξεις του επενδυτικού νόμου με επιδότηση περίπου 6 εκατ. ευρώ, στοχεύει εκτός από την ενίσχυση της παραγωγής του ανθρακούχου νερού "Σουρωτή” και στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της εταιρείας με νέα προϊόντα.