Ως τις 22 Φεβρουαρίου θα πρέπει να υποβάλουν σχετική αίτηση μέσω της εφαρμογής myproperty της ΑΑΔΕ, όσοι έχουν ασφαλίσει την κατοικία τους και θέλουν να λάβουν έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ.
Σύμφωνα με σχετικές σχετικές διευκρινίσεις που έδωσε προς τους ασφαλισμένουςη Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), τα βήματα της διαδικασίας είναι:
- οι ασφαλισμένοι θα πρέπει να επιλέξουν τον Αριθμό Ταυτότητας Ακινήτου (ΑΤΑΚ), το οποίο αντιστοιχεί στην ασφαλισμένη κατοικία και να την συσχετίσει με τον αντίστοιχο αριθμό που υπάρχει επί του ασφαλιστηρίου συμβολαίου.
- Σε περίπτωση που στην ίδια κατοικία αντιστοιχούν περισσότερα ασφαλιστήρια συμβόλαια, η διαδικασία θα πρέπει να επαναλαμβάνεται για κάθε έναν αριθμό συμβολαίου.
-Αν ο ασφαλισμένος έχει συμβόλαια και για άλλες κατοικίες θα πρέπει να επαναλαμβάνει τη διαδικασία για κάθε συμβόλαιο.
-Αν υπάρχουν και άλλα πρόσωπα που έχουν δικαίωμα στην ασφαλισμένη κατοικία (συνιδιοκτήτες , επικαρπωτές κλπ) θα πρέπει να δηλώνονται τα ΑΦΜ τους για να ενημερωθούν μέσω της ΑΑΔΕ και να προχωρήσουν σε υποβολή δική τους αίτησης μέσω της πλατφόρμας με τους προσωπικούς τους κωδικούς.
-Μετά την υποβολή της αίτησης και ως τις 11 Μαρτίου 2024 η ασφαλιστική εταιρεία θα πρέπει να επιβεβαιώσει την αντιστοίχιση της ασφαλισμένης κατοικίας με τον αριθμό του ασφαλιστηρίου συμβολαίου.
-Στην εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ, η ΑΑΔΕ επαληθεύει αν πληρούνται οι προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος 5045/2023 (ΦΕΚ Α’ 136/29.7.2023) και η εφαρμοστική ΚΥΑ 1014/2024 (ΦΕΚ Β΄743/31.1.2024) για τη μείωση ΕΝΦΙΑ για τις ασφαλισμένες κατοικίες.
- Αν οι προϋποθέσεις πληρούνται για χρονικό διάστημα ενός έτους , τότε χορηγείται μείωση 10% στον ΕΝΦΙΑ που αναλογεί στους ΑΤΑΚ της ασφαλισμένης κατοικίας. Αν οι προϋποθέσεις πληρούνται για χρονικό διάστημα μικρότερο του ενός έτους, η μείωση του ΕΝΦΙΑ πραγματοποιείται αναλογικά με βάση το ποσοστό που προκύπτει από τον αριθμό ημερών που καλύπτονται στο ημερολογιακό έτος..Το χρονικό διάστημα ασφάλισης κατοικίας για να δικαιούται ο ασφαλισμένος έκπτωση επί του ΕΝΦΙΑ δεν μπορεί να είναι μικρότερο των τριών μηνών.
- Σε περίπτωση που μετά την είσοδο στην πλατφόρμα myproperty ο ασφαλισμένος δεν βρίσκει τα στοιχεία του συμβολαίου του ή αντιμετωπίζει κάποια άλλο σχετικό πρόβλημα θα πρέπει να απευθύνεται στην ασφαλιστική εταιρεία ή στον ασφαλιστή του. Αν μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας δεν δοθεί η έκπτωση θα πρέπει οι ασφαλισμένοι να απευθύνονται στην αρμόδια ΔΟΥ προκειμένου να προσκομίσουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.