Αντίδοτο στην αναταραχή που φέρνουν τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί η νέα επένδυση ύψους 18 εκατ. ευρώ της FOURLIS στο νέο Logistic Center που εξυπηρετεί της ανάγκες της Intersport στα Οινόφυτα και οι συμπληρωματικές υποδομές logistics που αναπτύσσονται για την ΙΚΕΑ στο Σχηματάρι, αποτελώντας τη μεγαλύτερη επένδυση στη χώρα σε αυτοματισμό, με σύγχρονη τεχνολογία ρομποτικής που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη. Στόχος του ομίλου είναι σταδιακά με τις επενδύσεις και την τεχνογνωσία που διαθέτει να προχωρήσει στην εξυπηρέτηση των αναγκών εγχώριων και ξένων παικτών του λιανεμπορίου.
Όπως ανέφερε κατά την διάρκεια της παρουσίασης του νέου κέντρου αποθήκευσης ο επικεφαλής του Ομίλου Βασίλης Φουρλής τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας δεν έχουν επηρεάσει τον κλάδο των αθλητικών ειδών δηλαδή των αλυσίδων Intersport και The Athele’s Foot οι οποίες κινούνται πάνω από τους στόχους με βάση τις πωλήσεις Απριλίου και Μαϊου, ωστόσο όσον αφορά την ΙΚΕΑ παρά το γεγονός ότι αν και κινείται ανοδικά σε σχέση με πέρσι και με το 2019, οι πωλήσεις είναι 15% – 20% χαμηλότερες σε σχέση με τις πωλήσεις που θα μπορούσε να πραγματοποιήσει η αλυσίδα αν δεν υπήρχαν τα θέματα ανεφοδιασμού.
Όσον αφορά στις ανατιμήσεις προϊόντων όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι του ομίλου η ΙΚΕΑ έχει προχωρήσει το τελευταίο εξάμηνο σε μικρές αυξήσεις τιμών της τάξης του 5% έως 6%, οι οποίες «δεν ανταποκρίνονται στην αύξηση του κόστους», την ώρα που ο ανταγωνισμός έχει προβεί σε διψήφιες ανατιμήσεις.
Όσον αφορά την Intersport πιο συγκεκριμένα, δεν έχει αντιμετωπίσει προκλήσεις με τα αποθέματά της χάρη στις στρατηγικές συνεργασίες με σήματα όπως Nike, Adidas, Under Armour και Puma, των οποίων αποτελεί τον καλύτερο πελάτη στην Ευρώπη, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Βαγγέλης Μπάτρης, CEO Intersport και The Athlete's Foot.
Ο ίδιος αναφερόμενος στο πλεονέκτημα της κεντρικής αποθήκης στο σύστημα omnichannel του δικτύου σημείωσε ότι η κεντρική αποθήκη δίνει παλμό και ενέργεια στο δίκτυο. Τόνισε ότι οι νέες επενδύσεις θα υποστηρίξουν τις καλές επιδόσεις του κλάδου αθλητικών ειδών σε συνδυασμό με τις ανακαινίσεις καταστημάτων με στόχο προσαρμογή τους στο νέο concept που υιοθετήθηκε με το flagship κατάστημα στην Ερμού. Ήδη έχει ανακαινιστεί το 60% του δικτύου και στόχος είναι να φτάσει το 100% στην 3ετία.
Η επένδυση υλοποιήθηκε από την εταιρεία του ομίλου Fourlis, Trade Estates, και τα €6 εκατ. της επένδυσης κατευθύνθηκαν στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του κέντρου logistics της ΙΚΕΑ, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο του είδους του στην Ελλάδα.
Η Trade Logistics, αποτελεί την πρώτη πλήρως αυτοματοποιημένη αποθήκη στην Ελλάδα, ενώ παρέχει υπηρεσίες logistics για την υποστήριξη των καταστημάτων ΙΚΕΑ, Intersport & The Athlete's Foot.
Το νέο κέντρο logistics της Trade ανήκει στον όμιλο Fοurlis εδώ και αρκετά χρόνια, και παλαιότερα στέγαζε τις αποθήκες χονδρικής της Κωτσόβολος, ενώ πριν ήταν εργοστάσιο απορροφητήρων.
Όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου Fourlis, Βασίλης Φουρλής, το νέο logistics center της Trade Logistics τροφοδοτείται όλο το δίκτυο της Ελλάδας, αλλά και της Ρουμανίας, της Βουλγαρίας και της Κύπρου, ενώ στα πλάνα του ομίλου είναι και η επέκταση της δυναμικότητας σε ό,τι αφορά τους αυτοματισμούς. “Το νέο κέντρο της Trade Logistics έχει έκταση συνολικά 25.000 τ.μ. και υπάρχει δυνατότητα κάλυψης επιπλέον 10.000 τ.μ. Το κέντρο διαθέτει πέντε σταθμούς συλλογής παραγγελιών, με τη δυναμικότητα να είναι 500 τεμάχια την ώρα με ετικετοκόλληση. Συνολικά, με δύο βάρδιες βγάζουμε 40.000. κομμάτια.
Θεωρούμε ότι αυτές οι εγκαταστάσεις θα καλύψουν τις ανάγκες του capacity της Intersport για τα επόμενα 6-7 χρόνια".
Ο Managing Director της Trade Logistics, Ανέστης Παρταλίδης, ανέφερε ότι, ο όμιλος, εδώ και 15 χρόνια, επενδύει σε υποδομές και συστήματα αυτοματισμού στα κέντρα logistics που διαθέτει, υπογραμμίζοντας ότι η νέα επένδυση στα Οινόφυτα έγινε με σκοπό να καλυφθεί η αυξανόμενη ζήτηση των πελατών του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Στόχος του Ομίλου είναι να παραδίδει εντός 24 ώρου για Intersport και The Athlete's Foot και για αυτό το λόγο έχει αναπτύξει συνεργασίες με εταιρείες courier ενσωματώνοντας μάλιστα software-πύργο ελέγχου στα συστήματά του, μεταξύ e-shop και courier, ώστε αυτόματα να επιλέγεται η διαδρομή της παραγγελίας.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία αποτελεί προϊόν ρουμανικής startup που έχει ήδη δοκιμαστεί. Επιπλέον, ο όμιλος θα τρέξει τη διανομή με πολλαπλούς couriers και πολλαπλά delivery points. Έχει ήδη συμφωνήσει με την Box Now για να παραδίδει σε 300 σημεία ανά την Ελλάδα διαθέτοντας παράλληλα 55 σημεία click & collect. Σήμερα περίπου 30% των παραγγελιών διεκπεραιώνεται σε 24 ώρες αλλά στόχος είναι αυτό το ποσοστό να αυξηθεί σε 60-70%.
Η αντίστοιχη επένδυση που είναι σε εξέλιξη στην ΙΚΕΑ αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο και θα εξυπηρετήσει αφενός τις ηλεκτρονικές πωλήσεις και αφετέρου το νέο concept μικρότερων καταστημάτων του δικτύου, που δεν τροφοδοτούνται πλέον με παλέτες αλλά με συσκευασίες και τεμάχια.