Η μητρική εταιρεία της Google, Alphabet, ανακοίνωσε την Τρίτη ότι ξεπέρασε τις εκτιμήσεις για τις πωλήσεις των μονάδων διαφήμισης και cloud, βοηθούμενη σε έναν βαθμό και από την πανδημία, και δήλωσε ότι θα προχωρήσει και πάλι σε σημαντικές δαπάνες για προσλήψεις και κατασκευή εγκαταστάσεων.
Η Google, που παρουσιάζει τα μεγαλύτερα έσοδα από τις διαδικτυακές διαφημίσεις από οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση, επωφελήθηκε από τα lockdowns που οδήγησαν τους πελάτες λιανικής και άλλους στο διαδίκτυο, αντισταθμίζοντας τη μείωση των διαφημίσεων για ταξίδια και διασκέδαση.
«Τα προϊόντα και η υποστήριξη της Google υπήρξαν σανίδα σωτηρίας για εκατομμύρια μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δέχτηκαν ισχυρό πλήγμα από την πανδημία» δήλωσε σε αναλυτές ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Σουντάρ Πιτσάι.
Οι πωλήσεις της Alphabet για το 2020 αυξήθηκαν κατά 13%. Πρόκειται για τον βραδύτερο ρυθμό ανάπτυξης από το 2009, που η εταιρεία είχε παρουσιάσει ανάπτυξη 8,5%. Ωστόσο, σε συνδυασμό με περικοπές δαπανών, η Alphabet αύξησε τα ταμειακά της αποθέματα κατά 17 δισ. δολάρια, σε 137 δισ. δολάρια.
Ωστόσο, η εταιρεία ανακοίνωσε πως η Google cloud παρουσίασε λειτουργικές απώλειες 1,24 δισ. δολαρίων στο δ΄ τρίμηνο και απώλειες 5,6 δισ. δολαρίων για το 2020, περίπου 21% περισσότερο από τις ετήσιες απώλειες του 2019.
Τα κέρδη της Alphabet στο δ΄ τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 43% και διαμορφώθηκαν στα 15,2 δισ. δολάρια ή 22,30 δολάρια ανά μετοχή, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών για 15,95 δολάρια ανά μετοχή.
Οι διαφημιστικές δραστηριότητες της Google, που περιλαμβάνουν και το YouTube, αντιστοιχούν στο 81% των πωλήσεων ρεκόρ της Alphabet στο τρίμηνο, που ανήλθαν στα 56,9 δισ. δολάρια, ενισχυμένες κατά 23% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Οι πωλήσεις cloud, που επίσης επωφελήθηκαν από την πανδημία, ανήλθαν στα 3,83 δισ. δολάρια ή 13,1 δισ. δολάρια για το σύνολο του έτους, ενισχυμένες κατά 46% σε σύγκριση με το 2019.
Οι αναλυτές εκτιμούσαν έσοδα στο τρίμηνο ύψους 53,1 δισ. δολαρίων και πωλήσεις cloud 3,82 δισ. δολαρίων.
Η Alphabet δήλωσε ότι αναμένει τα λειτουργικά της αποτελέσματα να ενισχυθούν κατά 2,1 δισ. δολάρια το 2021, αφού μία νέα αξιολόγηση παράτεινε τη διάρκεια ζωής των διαβιβαστών της και του εξοπλισμού δικτύου της κατά έναν τουλάχιστον χρόνο.