H Mazda επιστρέφει στην Ελλάδα μέσω του ομίλου Συγγελίδη

H Mazda επιστρέφει στην Ελλάδα μέσω του ομίλου Συγγελίδη

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Μετά από μια 8ετία όπου δεν είχε εμπορική εκπροσώπηση στην Ελλάδα, η εμβληματική ιαπωνική φίρμα Mazda επιστρέφει στη χώρα μας, ως επίσημη συνεργάτιδα του ομίλου Συγγελίδη, ο οποίος έχει πάνω από πενήντα χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα στο χώρο του αυτοκινήτου, διαθέτοντας χαρτοφυλάκιο με ισχυρά brands, όπως τη γαλλική Citroen – Peugeot και τη γερμανική Opel.

Όπως τόνισε στη χθεσινή επίσημη παρουσίαση της συμφωνίας ο κ. Πολυχρόνης Συγγελίδης, Πρόεδρος και Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Συγγελίδης, «είναι μια ιστορική στιγμή η επανεμφάνιση της Mazda στην Ελλάδα και έχουμε υποσχεθεί ότι θα κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε για να υποστηρίξουμε τη μάρκα που μας εμπιστεύτηκε». Παράλληλα, συμπλήρωσε πως «η συνεργασία με την ιαπωνική μάρκα ήταν ένα όνειρο εδώ και είκοσι χρόνια», ενώ χαρακτήρισε την εταιρεία με έδρα τη μαρτυρική Χιροσίμα «διαμάντι για τον Όμιλο».

Συνεχίζοντας τόνισε πως «βήμα – βήμα θα χτίσουμε της θέση μας στην αγορά. Ευχαριστούμε την Mazda για την εμπιστοσύνη της. Έχουμε δημιουργήσει ένα κατάστημα - ναυαρχίδα το οποίο θα φέρει την αυτοκινητιστική εμπειρία του πελάτη σε νέο επίπεδο, παραδίδοντας τόσο αυτοκίνητα, όσο και υπηρεσίες ποιότητας. Είμαστε δεσμευμένοι προς την εδραίωση μιας μακροχρόνιας σχέσης συνεργασίας με τη Mazda και την επίτευξη της επιτυχίας που το brand αξίζει στην αγορά μας».

Ο Όμιλος, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, έχει περίπου 20% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα, ενώ ο στόχος μέσα από τη Mazda σε πρώτη φάση είναι να «τσιμπήσει» άλλη μια ποσοστιαία μονάδα.

Όπως τονίστηκε χθες, στις 6 Ιουνίου, η φίρμα επανέρχεται επίσημα στην Ελλάδα, καθώς ανοίγει πόρτες η πρώτη «σάλα» παρουσίασης των αυτοκινήτων Mazda στην οδό Βουλιαγμένης στην Αθήνα. Το εν λόγω κατάστημα θα είναι η αιχμή του δόρατος για το επαναλανσάρισμα της μάρκας στην Ελλάδα, ενώ σταδιακά θα γίνουν τα επόμενα βήματα.

Ποια μοντέλα έρχονται στην Ελλάδα

Η ιαπωνική κατασκευάστρια εταιρεία προσφέρει στην Ελλάδα την τελευταία ευρωπαϊκή σειρά μοντέλων της, που συμπεριλαμβάνει το Mazda2, το ολοκαίνουριο Mazda3, το Mazda6, το εμβληματικό Mazda MX-5 καθώς και τα SUV μοντέλα της, το Mazda CX-5 και το Mazda CX-3. Όλα τα αυτοκίνητα χαρακτηρίζονται από την σχεδιαστική γλώσσα ΚODO: Soul of Motion, τεχνολογίες SKYACTIV και πλήρη γκάμα συστημάτων ασφαλείας i-ACTIVSENSE safety.

Η εκδήλωση διεξήχθη παρουσία στελεχών από το Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Μazda Motor Europe, τον κ. Jo Stenuit, Design Director και τον κ. Hajime Seikaku, Αντιπρόεδρο και Γενικό Διευθυντή, ο οποίος παρουσίασε τη φιλοσοφία design και τεχνολογίας της Mazda στα μέλη του ελληνικού Τύπου.

Το ενδιαφέρον πάντως της φίρμας για την Ελλάδα ήλθε παράλληλα με την ανάκαμψη στη ζήτηση, όπως ανέφερε ο ο κ. David McGonigle, Regional Director Mazda Central & South East Europe. Όπως, είπε η εταιρία στην Ευρώπη καταγράφει μια πολύ θετική εικόνα σε χώρες που πέρασαν από κρίση αλλά τώρα αναπτύσσονται δυναμικά. «Πολωνία Ρουμανία Τσεχία Σλοβακία είναι χώρες που πάμε καλά, και είναι χώρες όπου σηκώνεται η οικονομία.»

H Mazda λειτουργεί στην Ελλάδα με ένα δίκτυο 14 εξουσιοδοτημένων επισκευαστών οι οποίοι παρέχουν service, συντήρηση και αυθεντικά ανταλλακτικά Mazda σε πόλεις όπως Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Ξάνθη, Πτολεμαΐδα, Πάτρα, Ιωάννινα, Κομοτηνή, Βόλος.

Τι άλλο διαθέτει ο όμιλος Συγγελίδη

Πλην των αντιπροσωπειών της Citroen – Peugeot και της Opel, ο όμιλος Συγγελίδη έχει δυνατή παρουσία στις προμήθειες οχημάτων για κρατικούς φορείς, ενώ το δίκτυό του, συνδυαστικά με την ανάκαμψη της αγοράς rent a car και leasing μπορεί να δώσει ώθηση στην εκ νέου διείσδυση της ιστορικής Mazda στην Ελλάδα.

Παράλληλα, κύκλοι της αγοράς σημειώνουν πως πολλά θα «παιχτούν» και στην κινητικότητα του Ομίλου Συγγελίδη, να στηρίξει μέσα από ενέργειες, τις πωλήσεις Mazda σε κρίσιμες, κατηγορίες όπως τα μικρομεσαία όπου η σειρά 323 της Mazda έχει πολλές αξιώσεις, αλλά και τα SUV όπου η ιαπωνική φίρμα έχει να προτείνει ένα πολύ «δυνατό» όχημα. Μάλιστα με αυτό ο Όμιλος Συγγελίδης εμπλουτίζει την γκάμα του στην κατηγορία μετά την αποχώρηση από την ομπρέλα του της Jeep.

Mazda

Τι δείχνει η ανάκαμψη στις πωλήσεις αυτοκινήτων

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυξημένες κατά 22,6% ήταν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη χώρα στο σύνολο του 2018, γεγονός που καθιστά πλέον την αγορά στην Ελλάδα σχετικώς ενδιαφέρουσα, μολονότι βεβαίως σε καμιά περίπτωση δεν έχει φτάσει στα προ κρίσης επίπεδα.

Στο σύνολο του περυσινού έτους, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 190.847 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 155.693 που κυκλοφόρησαν το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 22,6 % (αύξηση 20,8% είχε παρουσιαστεί το δωδεκάμηνο του 2017 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2016). Τα καινούργια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 110.769 έναντι 95.171 που κυκλοφόρησαν το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 16,4%.

Καθ'' όλο το 2018, κυκλοφόρησαν 36.806 νέες μοτοσικλέτες (άνω των 50 cc) έναντι 31.664 που κυκλοφόρησαν το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 16,2% (μείωση 28,2% είχε παρουσιαστεί το 2017 σε σχέση με το 2016). Οι καινούριες μοτοσικλέτες ανέρχονται σε 33.377 έναντι 28.852 που κυκλοφόρησαν το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 15,7%.