«Χαμένη χρονιά» χαρακτηρίζουν τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο η Hellenic Seaplanes και οι Κινέζοι επενδυτές μεταθέτοντας αναγκαστικά για την επόμενη τουριστική περίοδο τον στόχο τους να πετάξουν τα πρώτα υδροπλάνα.
Η διοίκηση της Hellenic Seaplanes, η Petrichor Capital Partners, και οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές από την Κίνα δηλώνουν έτοιμοι να ανοίξουν αυτή την επένδυση εάν τους δοθεί το πράσινο φως. Οπως τονίζεται πρόκειται για επενδύσεις ύψους 250 εκατ. ευρώ που αφορούν στην ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων και στην αγορά στόλου αμφίβιων υδροπλάνων.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο πρέπει να ψηφιστεί γρήγορα, δεδομένων των καθυστερήσεων 2 ετών, ενώ είναι μεγάλης σημασίας για τον τομέα των υδροπλάνων αφού υπάρχει στο τραπέζι μια ουσιαστική επενδυτική πρόταση.
Τα κεφάλαια ύψους 250 εκατ. ευρώ που προτίθεται να επενδύσει τα επόμενα 2 χρόνια ομάδα Κινέζων επενδυτών μέσω της Petrichor Capital Partners στην Ελλάδα για ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων και αγορά στόλου αμφίβιων υδροπλάνων. Πρόκειται μια επενδυτική πρόταση, που φιλοδοξεί και μπορεί, όπως δείχνουν τα δεδομένα, να απογειώσει τα υδροπλάνα στην Ελλάδα.
Το νέο νομοσχέδιο αναμένεται να ρυθμίζει το θέμα των αδειών ίδρυσης υδατοδρομίων και ότι τελικά θα χορηγείται μόνο στο Δημόσιο σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου σε ΟΤΑ Α'' ή Β'' βαθμού καθώς και σε μεικτά σχήματα δηλαδή Νομικά Πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου με την προϋπόθεση ότι την πλειοψηφία των μετοχών έχει το Δημόσιο ή Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ή ΟΤΑ Α ή Β βαθμού δημόσιος φορέας
Όπως ανέφερε ο κ. Χαραλάμπους, "στην τελευταία συζήτηση με τους υπουργούς Μεταφορών και Ναυτιλίας ελήφθη η διαβεβαίωση ότι η διαδικασία αδειοδότησης έχει πλέον απλοποιηθεί σημαντικά και ότι πολύ σύντομα το νομοσχέδιο θα πάει στην Βουλή προς ψήφιση. Αναμένουμε πολλά από τα προβλήματα που υπήρχαν να έχουν επιλυθεί στο νέο νομοσχέδιο για την ανάπτυξη των υδροπλάνων και να διευκρινίζει τι μέλλει γενέσθαι για τις ιδιωτικές επενδύσεις στα υδατοδρόμια. Πρέπει να πω ότι υπάρχει πολύ καλή θέληση από την εταιρεία μας και τους επενδυτές για τα υδροπλάνα στην Ελλάδα και το αποτέλεσμα θα είναι πάρα πολύ καλό".
Στα θετικά του νέου νομοσχεδίου, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση είναι:
- Η δημιουργία ειδικού Ηλεκτρονικού Συστήματος Παρακολούθησης Αδειών Υδατοδρομίου με τα πλήρη επικαιροποιημένα στοιχεία.
- Απλοποιημένα δικαιολογητικά στην περιβαλλοντική αδειοδότηση του υδατοδρομίου
- Απεμπλοκή της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του υδατοδρομίου από την περιβαλλοντική αδειοδότηση του λιμένα
- Απλοποίηση της διαδικασίας συνολικής αδειοδότησης του υδατοδρομίου
- Τα υδροπλάνα θα μπορούν να χρησιμοποιούν περιοχή του λιμανιού ως εναλλακτική περιοχή ελιγμών σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης με τη σύμφωνη γνώμη του λιμενάρχη
- Ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας στα υδατοδρόμια
- Υπόδειξη των ελάχιστων απαιτήσεων των κτιριακών υποδομών των υδατοδρομίων
- Καθορίζει όλες τις λεπτομέρειες της εκπαίδευσης του προσωπικού των υδατοδρομίων
"Θεωρώντας ότι το νομοσχέδιο θα εμφανιστεί στην Βουλή και θα περιέχει όλα τα παραπάνω θετικά στοιχεία τότε έχουμε μπει στην τελική ευθεία υλοποίησης της επένδυσης, τόνισε ο κ. Χαραλάμπους".