Τη στιγμή που πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων προτιμούν τα μοντέλα σεντάν και SUV για την μετάβασή τους στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, η ιαπωνική Honda αποφάσισε να λανσάρει ένα μικρότερο μοντέλο για το πρώτο της αποκλειστικά ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Το μοντέλο Honda e, που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη νωρίτερα αυτόν τον μήνα, είναι ένα μικρό μοντέλο που προορίζεται κυρίως για αστική χρήση. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με το Model 3 σεντάν της Tesla που κυριαρχεί στην αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, αλλά και με την πολιτική της Audi και της Hyundai που επικεντρώνονται στα SUV με δυνατότητα κάλυψης μεγάλων αποστάσεων.
Το υψηλό κόστος των μπαταριών για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα ανεβάζει και την τιμή τους, και οι περισσότεροι κατασκευαστές εστιάζουν σε μεγαλύτερα μοντέλα τα οποία μπορούν να διανύσουν έως και 570 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
Η μπαταρία του Honda e ωστόσο, διαθέτει περίπου τη μισή χωρητικότητα και μπορεί να καλύψει περίπου 280 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
«Τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν μεγάλη χωρητικότητα μπαταρίας, αλλά πηγαίνει χαμένη όταν οδηγεί κανείς στην πόλη» δήλωσε ο επικεφαλής μηχανικός της Honda, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ενώ πρόσθεσε, «Θεωρούμε πως ένα μικρό αυτοκίνητο αποτελεί καλύτερη επιλογή για την οδήγηση στην πόλη».
Το μοντέλο θα πωλείται μόνο στην Ευρώπη και την Ιαπωνία, με τιμή περίπου 33.000 ευρώ, ενώ η εταιρεία υπολογίζει τις ετήσιες πωλήσεις σε 10.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη.