Έχοντας ως φιλόδοξο στόχο έως τα τέλη του 2021 ένα εκατομμύριο λιγότερους καπνιστές στη χώρα μας, η εταιρεία Παπαστράτος εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να μπει στην αγορά (και) του ηλεκτρονικού τσιγάρου, με κάποιο νέο προϊόν, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει περαιτέρω τα εναλλακτικά προϊόντα που χρησιμοποιούνται κατά του καπνίσματος.
Αυτό αποκάλυψε χθες μιλώντας στους δημοσιογράφους ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Παπαστράτος Χρήστος Χαρπαντίδης στο περιθώριο της εκδήλωσης με θέμα «Αφήνουμε το τσιγάρο στην προηγούμενη δεκαετία» στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Ο κ. Χαρπαντίδης εξηγώντας αυτή την εξέλιξη, επισήμανε πως είμαστε σε μια εποχή που υπάρχει γενικευμένη κουλτούρα απομάκρυνσης από το τσιγάρο με στροφή σε πιο υγιεινές λύσεις, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «σ' έναν κλάδο δε γίνεται “disrupt” από ένα και μόνο προϊόν».
Σημείωσε πως η μητρική Philip Morris International έχει κάνει πολλά χρόνια επισταμένης έρευνας και στο χώρο του ηλεκτρονικού τσιγάρου, οπότε «είμαστε σε μία φάση που εξετάζουμε την προοπτική να παρουσιάσουμε και ένα τέτοιο προϊόν στην ελληνική αγορά».
Ο επικεφαλής της Παπαστράτος δεν αποκάλυψε το timing αυτής της κίνησης, τονίζοντας ότι «δεν έχουν παρθεί αποφάσεις για τον τρόπο και το χρόνο που θα γίνει αυτό», ενώ σε ερώτηση του Liberal για το αν το νέο προϊόν ενδέχεται να «κανιβαλίσει» το IQOS που πλέον είναι η ναυαρχίδα της Παπαστράτος, επισήμανε πως «ακόμα κι έτσι, πρέπει να προχωρήσουμε στη νέα εποχή, που κεντρική στόχευση έχει έναν κόσμο μακριά από το τσιγάρο και τις βλάβες που αυτό προκαλεί».
Ήδη 300.000 καπνιστές, έφυγαν από το τσιγάρο
Μιλώντας για τη διείσδυση του IQOS το οποίο προήλθε μετά από πολλά χρόνια επενδύσεων και δοκιμών στα κεντρικά της Philip Morris International, ο κ. Χαρπαντίδης τόνισε πως έχει φτάσει περίπου στο 8% της ελληνικής αγοράς, στο σύνολο των καπνικών προϊόντων.
Τόνισε πως οι χρήστες του IQOS υπολογίζονται περίπου σε 210 χιλ., ενώ περίπου 90 χιλ. είναι οι χρήστες ηλεκτρονικών τσιγάρων πάσης φύσεως. Αυτό σημαίνει, όπως τόνισε πως 300 χιλ. συνάνθρωποί μας έχουν ήδη απομακρυνθεί από το παραδοσιακό κάπνισμα και έχουν στραφεί στα εναλλακτικά προϊόντα. Ως εκ τούτου, θεωρώ εφικτό το στόχο που βάλαμε στην καμπάνια μας την μείωση των καπνιστών κατά ένα εκατ. μέσα σε ένα χρόνο», επισήμανε.
Σύμφωνα με τον κ. Χαρπαντίδη, το IQOS κυκλοφορεί ήδη σε 54 αγορές, με τους χρήστες του προϊόντος να έχουν φτάσει σε περίπου 13 εκατ., κάτι που... δικαιώνει τον όμιλο Philip Morris International, που επί περίπου μια δεκαετία, δαπανούσε για επενδύσεις περίπου 300-350 εκατ. ετησίως για περίπου δέκα χρόνια. Από το 2008, η ΡΜΙ έχει προσλάβει περισσότερους από 400 επιστήμονες και ειδικούς και έχει επενδύσει περισσότερα από 6 δισ. δολάρια σε έρευνα, ανάπτυξη, δοκιμές, και εξέλιξη του συγκεκριμένου προϊόντος.
O φιλόδοξος στόχος έως το 2021
Τον φιλόδοξο στόχο, ένα εκατομμύριο καπνιστές να εγκαταλείψουν το τσιγάρο στη Ελλάδα μέχρι το τέλος του 2021, θέτει η εταιρεία Παπαστράτος, έχοντας την πλήρη στήριξη της μητρικής εταιρείας Philip Morris International.
Σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στελέχη της εταιρείας παρουσίασαν σε εκπροσώπους επιχειρηματικών και θεσμικών φορέων τον πολύ φιλόδοξο στόχο της εταιρείας και το όραμά της για έναν κόσμο χωρίς τσιγάρο.
Μιλώντας στην εκδήλωση, ο υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας ανέφερε μεταξύ άλλων πως οι προσπάθειες που γίνονται προς την ποιότητα ζωής και την καλύτερη υγεία της μέσης οικογένειας μέσα από μια εμβληματική μεταρρύθμιση του υπουργείου, πρέπει να διαφυλαχθεί και εξέφρασε την ικανοποίησή του που η εταιρεία Παπαστράτος με σημαντικές πρωτοβουλίες στηρίζει αυτή τη προσπάθεια.
Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Παπαστράτος, Χρήστος Χαρπαντίδης αναφέρθηκε στον πολύ φιλόδοξο στόχο της εταιρείας, υπογραμμίζοντας ότι «όλοι μαζί σαν κοινωνία πρέπει να πετύχουμε μέχρι το τέλος του 2021 ένα εκατομμύριο λιγότερους καπνιστές στη χώρα μας. Είναι ένας μεγάλος στόχος, αλλά ξέρουμε ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε. Ήδη τα τελευταία τρία χρόνια περίπου 300.000 άνθρωποι -πρώην καπνιστές- στην Ελλάδα άφησαν πίσω τους το τσιγάρο, είτε διακόπτοντας τη χρήση του, είτε πηγαίνοντας σε καλύτερες εναλλακτικές όπως ηλεκτρονικά τσιγάρα και θερμαινόμενα προϊόντα καπνού».
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Χαρπαντίδης, «αυτόν τον στόχο η Παπαστράτος δεν μπορεί να τον πετύχει μόνη της. Χρειάζεται ανοικτός, ειλικρινής διάλογος, αλλά παράλληλα χρειάζονται και δράσεις άμεσα. Εμείς ξεκινάμε καμπάνια ενημέρωσης 20.000 σημείων λιανικής πώλησης έτσι ώστε τα προϊόντα νικοτίνης να μην πωλούνται στους ανήλικους και συνεχίζουμε τις συνεργασίες μας με smoke free πρωτοβουλίες που έχουν σκοπό να θέσουν τέλος στο τσιγάρο, όπως η διεθνής έκθεση Θεσσαλονίκης και το οικονομικό φόρουμ Δελφών».