Ο κινεζικός ναυτιλιακός όμιλος COSCO ελπίζει να καταλήξει σε συμφωνία με την ελληνική κυβέρνηση για να ολοκληρώσει την αγορά επιπλέον μεριδίου στο λιμάνι Πειραιά, παρά το γεγονός ότι δεν έχει εκπληρώσει μια βασική προϋπόθεση αναφέρει ρεπορτάζ του Reuters.
Βάση της συμφωνίας του 2016 με την τότε ελληνική κυβέρνηση, η COSCO Shipping εξαγόρασε ένα ποσοστό συμμετοχής 51% στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς έναντι 280 εκατομμυρίων ευρώ (341 εκατομμύρια δολάρια) και δεσμεύτηκε για υποχρεωτικές επενδύσεις αξίας περίπου 300 εκατομμυρίων ευρώ τα πέντε χρόνια ώστε να αποκτήσει ένα επιπλέον μερίδιο 16%.
Κυβέρνηση και COSCO βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις, καθώς τον προσεχή Αύγουστο εκπνέει η προθεσμία υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων, ύψους 293 εκατ. ευρώ, απαραίτητος όρος για τη μεταβίβαση του 16% των μετοχών του ΟΛΠ που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στους Κινέζους και το χρονοδιάγραμμα δε θα τηρηθεί.
«Πιστεύουμε ότι το πνεύμα της συμφωνίας πρέπει να γίνει σεβαστό και οι μετοχές να μεταβιβαστούν, ενώ ο ΟΛΠ δεσμεύεται και εφαρμόζει τις επενδύσεις», δήλωσε Έλληνας αξιωματούχος υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας του στο Reuters.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης έκανε λόγο για «εξεύρεση λύσης με καλή πίστη και διάλογο στον οποίο προσβλέπει η κυβέρνηση για τη διευθέτηση του προβλήματος με τις καθυστερήσεις στις υποχρεωτικές επενδύσεις που έχει αναλάβει η COSCO στο λιμάνι του Πειραιά».
Ένα σημαντικό στοιχείο των υποχρεώσεων της COSCO είναι η αναβάθμιση της προβλήτας κρουαζιέρας για την προσέλκυση περισσότερων κρουαζιερόπλοιων. Όμως μόνο λίγους μήνες μετά την έναρξη των εργασιών από την COSCO ανεστάλησαν λόγω δικαστικών προσφυγών κατοίκων του Περαία.
Ο Πειραιάς έχει εξελιχθεί σε σημαντικό κόμβο μεταφόρτωσης για εμπορεύματα που προορίζονται για λιμάνια της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας από τότε που η COSCO ανέλαβε τις δραστηριότητες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 2009 και δαπάνησε περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ σε αναβαθμίσεις υποδομής και εξοπλισμού.