Η Volkswagen, μετά από ώθηση της κυβέρνησης, θα κάνει επανέλεγχο σε όλα τα μοντέλα αυτοκινήτων της ώστε να γίνει ορθή μέτρηση των επίπεδων διοξειδίου του άνθρακα και αζώτου όπως αναφέρει το CNBC.
Εκφράζοντας τον «εκνευρισμό» για έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες της Γερμανίας, ο υπουργός Μεταφορών της χώρας, Alexander Dobrindt, δήλωσε ότι όλα τα τρέχοντα μοντέλα που πωλούνται από την VW, Audi, Skoda και τα εμπορικά σήματα Seat - τόσο με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης - θα πρέπει να ελέγχονται για τα επίπεδα εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα και του διοξειδίου του αζώτου.
Καθώς η κρίση βαθαίνει, η VW ζήτησε από εκπροσώπους της σε ΗΠΑ και Καναδά να παύσουν να πωλούν τα τελευταία μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με κινητήρα diesel TDI 3.0 V6, ενώ η Moody's υποβάθμιζε στο μεταξύ την πιστοληπτική αξιολόγησης της εταιρείας.
Η ανακοίνωση της γερμανικής κυβέρνησης ακολούθησε μια δήλωση της VW την Τρίτη ότι είχε υποεκτιμηθεί το επίπεδο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε περίπου 800.000 αυτοκίνητα που πωλούνται κυρίως στην Ευρώπη, και, κατά συνέπεια, τη εκτίμηση σωστής χρήσης των καυσίμων τους. Αυτό σημαίνει πως τα επηρεαζόμενων οχημάτων είναι πιο ακριβά από ό, τι οι αγοραστές είχαν οδηγηθεί να πιστέψουν.
Οι αποκαλύψεις πρόσθεσαν μια νέα διάσταση σε μια κρίση που είχε επικεντρωθεί στο πώς η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης παραποίησε τα αποτελέσματα κατά τις δοκιμές για τις εκπομπές οξειδίων στις ΗΠΑ.
Προηγουμένως, η κυβέρνηση είχε πει ότι θα επανεξετάσει μόνο τις εκπομπές διοξειδίου του αζώτου από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα της VW.
«Όλοι έχουμε συμφέρον που τα πάντα στη VW ανατρέπονται και αναθεωρούνται», δήλωσε ο Dobrindt, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση ήθελε να αναγκάσει την εταιρεία να πληρώσει τους επιπλέον φόρους αυτοκινήτων που θα προκύπταν από τα υψηλότερα επίπεδα εκπομπών CO2.
Ο Dobrindt τόνισε πως η εταιρεία είχε προκαλέσει «εκνευρισμό στο υπουργείο μου και σε εμένα», ενώ εκπρόσωπος της Καγκελαρίου Angela Merkel δήλωσε ότι πρέπει να λάβει μέτρα για να αποτρέψει μια τέτοια περίπτωση να επαναληφθεί, προσθέτοντας ότι η «VW έχει καθήκον να το ξεκαθαρίσει αυτό με διαφάνεια και διεξοδικά».
Η παραδοχή για την κατανάλωση καυσίμων είναι η πρώτη ρωγμή που απειλεί σοβαρά τις πωλήσεις της VW δεδομένου ότι το σκάνδαλο που ξέσπασε, θα μπορούσε να αποτρέψει νέους αγοραστές από το να προτιμήσουν μοντέλα της εταιρείας, όπως εκτιμούν ξένοι αναλυτές.