Του Απόστολου Σκουμπούρη
Η ανάδειξη της καινοτομίας και των πλεονεκτημάτων της νέας γραμμής των Loux Plus & Light, η διατήρηση των ίδιων στάνταρ ποιότητας της επιχείρησης, αλλά και η διείσδυση σε νέες διεθνείς αγορές είναι τα κεντρικά στοιχήματα της εταιρείας Λουξ, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Αχαϊκής εταιρείας Λουξ.
Σε πρόσφατη συνάντηση με δημοσιογράφους στην έδρα της εταιρείας στην Πάτρα, ο κ. Μαρλαφέκας τόνισε ότι η εταιρεία δίνει το μεγαλύτερο βάρος πλέον στην ανάδειξη της καινοτομίας και της ποιότητας των προϊόντων της σειράς Loux Plus & Light. «Θέλουμε να αναδείξουμε την καινοτομία, καθώς η παγκόσμια αγορά κατευθύνεται σε πιο υγιεινά προϊόντα, τόνισε, αποφεύγοντας τις τεχνικές γλυκαντικές ουσίες.
«Εμείς σ'' αυτή τη σειρά (Loux Plus & Light) δεν έχουμε ανταγωνισμό, αρκεί να δει ο καταναλωτής τη συνταγολογία. Αλλάξαμε το θέμα της ζάχαρης με φυσικές γλυκαντικές ουσίες. Το στοίχημα είναι να πείσουμε τον κόσμο για την ποιοτική διαφορά», επισήμανε ο κ. Μαρλαφέκας και συνέχισε:
«Η αγορά επιλέγει, η αγορά δείχνει τι θέλει, τι προτιμά. Εμείς ακολουθούμε. Στόχος είναι να δημιουργούμε προϊόντα, όχι να δημιουργούμε νούμερα», τόνισε χαρακτηριστικά, δίνοντας το στίγμα για τους οικονομικούς στόχους, καθώς η αποδοχή των προϊόντων από την αγορά, θα φέρει και νούμερα.
Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι «πέρα από τη στροφή σε πιο υγιεινά προϊόντα, «το πρωτεύων σε παγκόσμιο επίπεδο, όταν μιλάμε για αναψυκτικό, είναι η γεύση, η απόλαυση, μετά έπονται όλα τα άλλα. Άρα, οποιαδήποτε... στροφή κι αν γίνει, δεν μπορείς να απολέσεις τη γεύση, που είναι το πρώτιστο».
Επίσης, ερωτώμενος για πιθανή είσοδο της Λουξ στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, ο κ. Μαρλαφέκας τόνισε ότι «ως εταιρεία του χώρου, δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν το σκεφτόμαστε, δεν το αποκλείουμε για το μέλλον, όμως δεν είναι στα άμεσα σχέδιά μας».
Με ρυθμούς 6-6,5% τρέχει η εταιρεία και το 2017
Σε ότι αφορά την πορεία της Λουξ, ο κ. Μαρλαφέκας τόνισε ότι «την τελευταία 5ετία αναπτυσσόμαστε άνω του 5% το χρόνο, τόσο από πλευράς όγκων, όσο και τζίρων. Το 2017 αναμένεται να κλείσει με ρυθμούς ανάπτυξης περίπου 6% έως 6,5%, «τρέχει» δηλαδή με ρυθμό άνω του 5%. Όπως ξεκαθάρισε, αναφέρεται στους όγκους πωλήσεων και όχι στα κέρδη.
Επίσης γνωστοποίησε ότι η Λουξ ξεκινά μεγάλο κύκλο επαφών σε ότι αφορά τη διεύρυνση της συνεργασίας με δύο μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τη Σκλαβενίτης και τη My Market, ενώ τόνισε ότι η συνεργασία με τη Lidl – μέχρι στιγμής – δεν έχει προχωρήσει. Θυμίζουμε ότι η εν λόγω συνεργασία ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει αρχές 2017, κάτι που δεν τελεσφόρησε, καθώς υπάρχουν ακόμη κάποια ζητήματα που πρέπει να λυθούν.
Στο 5% οι εξαγωγές – Η Ν. Κορέα ο μεγαλύτερος πελάτης
Μιλώντας για τις εξαγωγές ο διευθύνοντας σύμβουλος της Αχαϊκής εταιρείας σημείωσε ότι αποτελούν το 5% των πωλήσεων της επιχείρησης (σε όγκους), ενώ η Νότιος Κορέα είναι ο μεγαλύτερος πελάτης της Λουξ στο εξωτερικό!
Επίσης τόνισε ότι καλές αγορές για την εταιρεία είναι η Κύπρος αλλά και η Γερμανία, ενώ τελευταία η εταιρεία έχει κάνει καλό άνοιγμα στην Αυστραλία, με την αγορά αυτή να δείχνει ότι έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.
Παρουσία σε 22 χώρες
Η Λουξ έχει ήδη «χτίσει» παρουσία σε 22 χώρες πραγματοποιώντας εξαγωγές σε Γερμανία, Καναδά, ΗΠΑ, Ιταλία, Αυστραλία, Κύπρο, Κίνα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισραήλ, Μάλτα, Παναμά, Ελβετία, Ρουμανία, Κορέα, Αλβανία, Κατάρ, Ντουμπάι, Βέλγιο, Ολλανδία κ.α.
Βεβαίως, όπως προαναφέρθηκε, παρ'' ότι οι εξαγωγές της αυξάνονται γεωμετρικά, εντούτοις, συγκριτικά, παραμένουν σε χαμηλά – για τα δεδομένα της – επίπεδα, δείχνοντας ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια περαιτέρω διεθνοποίησης.
Στόχος της διοίκησης της Λουξ είναι εντός των επόμενων τριών ετών, το ποσοστό να διπλασιαστεί και οι εξαγωγές να αποτελούν το 10% των πωλήσεών της. Η εταιρεία δίνει το παρόν σε όλες τις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις τροφίμων και ποτών, είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό, όπως η GULFOOD που διοργανώνεται στο Ντουμπάι κάθε χειμώνα, αποτελώντας τη... Μέκκα σε ότι αφορά τις εκθέσεις τροφίμων και ποτών για όλη τη Μέση Ανατολή.
Οικονομικά μεγέθη
H πορεία της Λουξ είναι συνεπής όλα τα τελευταία χρόνια, ενώ το πλέον αξιοσημείωτο είναι ότι – όπως και άλλες ελληνικές εταιρείες – έχει καλή παρουσία στα χρόνια της κρίσης. Η στροφή των καταναλωτών σε ελληνικά προϊόντα και η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες, ευνόησε όσες εταιρείες είχαν να παρουσιάσουν αξιόλογα, ανταγωνιστικά και ποιοτικά προϊόντα.
Το 2016 οι πωλήσεις έφτασαν στα 32 εκατ. ευρώ, ενισχυμένες κατά 6,5% έναντι του 2015, ενώ τα μεικτά κέρδη ξεπέρασαν τα 3,5 εκατ. ευρώ.
Θυμίζουμε ότι το 2015 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 30 εκατ. ευρώ, με τα μεικτά κέρδη στα 3,3 εκατ. ευρώ, το 2014 οι πωλήσεις ήταν στα 28,9 εκατ. ευρώ με τα μεικτά κέρδη στα 3,1 εκατ. ευρώ, ενώ το 2013 ο κύκλος εργασιών ήταν στα 27 εκατ. ευρώ με τα κέρδη στα 2,3 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, η εταιρεία εφαρμόζει ένα σταθερό πρόγραμμα επενδύσεων, έχοντας ήδη επενδύσει την τελευταία δεκαετία 20 εκατ. ευρώ από ίδια κεφάλαια σε κτιριακές μονάδες και εξοπλισμό.